bf1942 på 9700 pro?
Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 07-06-03 10:25

Hej NG!

Kan man det? Jeg har hørt at man ikke kan fra forskellige i min
omgangskreds. Jeg overvejer kraftigt at købe et Sapphire Radeon 9700 pro
Ultimate, men vil gerne vide om dette er muligt.

Hilsen Simon

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 07-06-03 12:05

"Simon Skarum-Kristoffersen" <simon@skarum.net> wrote in message

> Kan man det? Jeg har hørt at man ikke kan fra forskellige i min
> omgangskreds.

Hmm, hvad mener du med "kan man det"? Det kører glimrende på et 9500 Pro,
skulle der være særlige kompatibilitetsproblemer med 9700 Pro?

Fra : stephan [1957Frb]

Dato : 07-06-03 16:29

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@fjernstofanet.dk> wrote in message
> "Simon Skarum-Kristoffersen" <simon@skarum.net> wrote in message

> Hmm, hvad mener du med "kan man det"? Det kører glimrende på et 9500 Pro,
> skulle der være særlige kompatibilitetsproblemer med 9700 Pro?

Spillet kører også helt fantastisk på mit 9700 (non Pro) kort, så det ville
da være mærkeligt hvis det ikke kører på et 9700Pro (eneste forskel mellem
Pro og nonPro er jo GPU og RAM frekvenserne).

Fra : Jens Mikkelsen

Dato : 07-06-03 22:52

Jeg har et Sapphire 9700Pro All-In-Wonder og ingen problemer herfra.

Jens

Fra : MA

Dato : 08-06-03 12:37

"Jens Mikkelsen" <jenmi@tdcadsl.dk> skrev...
> Jeg har et Sapphire 9700Pro All-In-Wonder og ingen problemer herfra.

Springer lige til et helt andet emne, jeg overvejer at købe et Sapphire
Radeon 9700 Pro All-in-Wonder
(http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365017907 ) til ca.
kr. 3.700,-, men er i tvivl om hvordan det er at se TV på (Video-In), om
Video-In er med lyd i mono eller stereo, samt hvor meget kortet støjer....
Der er en seriøs gennemgang af kortet på
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/aiw-9700-pro.html, der
generelt er positiv, men det anføres at kortet ikke understøtter SECAM og at
TV-tuneren giver billedstøj
(http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/aiw-9700-pro_13.html). Med
dette in mente er prisen imidlertid lige i overkanten.
Mit alternative kort er et Asus AGP-V8420 Deluxe
(http://www.edbpriser.dk/hardware/produktbedom.asp?ID=1364577977) til ca.
kr. 2.150,-, der er kåret til bedste "mainstream" grafikkort 2002 på
TomsHardware http://www6.tomshardware.com/column/20030227/index.html. Nogen
der vil kendes ved dette kort? Forhandles tilsyneladende kun hos MidtData.
En anden løsning kunne være et TV-kort (med stereo og SECAM) + Sapphire
Radeon 9500 Pro TV-Out & DVI Retail til ca. kr. 1.730,-
(http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365017893). Er det
en smartere løsning?
Kortet skal bruges på en Pentium 4 2,66 med 512 MB RAM til redigering af
digital-billeder og video, spil, samt til TV og med DVI. Har næppe brug for
AGP x8.

Venligst

Martin
ma_dk@nospamhotmail.com
fjern nospam

Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 10-06-03 19:51

> Kan man det? Jeg har hørt at man ikke kan fra forskellige i min
> omgangskreds. Jeg overvejer kraftigt at købe et Sapphire Radeon 9700 pro
> Ultimate, men vil gerne vide om dette er muligt.

Lige et ekstra spørgsmål. Behøver man nogle specielle drivere til det?
En af mine venner (han er Nvidiot. Ikke at jeg har noget mod Nvidia, men han
kan godt være lidt, og for at sige det pænt, enerverende) holder stædigt
fast på at man kun kan med disse.

Hilsen Simon

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 10-06-03 20:06

"Simon Skarum-Kristoffersen" <simon@skarum.net> wrote in message

> Lige et ekstra spørgsmål. Behøver man nogle specielle drivere til det?

Du skal bare bruge de gængse Catalyst drivere (nyeste er 3.4), så skulle det
køre fint.