HASTER! - Kokos-creme ligner tapet-klister~
Fra : Morten

Dato : 07-06-03 09:42

Hejsa

Jeg står og skal afsted 2 overnatninger, og rejser om 4 - 5 timer ... til
den lejlighed skulle jeg have noget kokos-creme med til drinks, og jeg købte
for ca. 6 - 9 md. siden 4 store dåser af det. Der står at de kan holde sig
til Maj 2005, og intet om at de skal opbevares på køl.

Nu har jeg så åbnet den ene dåse, men det ligner meget tapet-klister, altså
lidt gennemsigtigt og klumpet...

Skal jeg farer ud og købe noget nyt - og så ellers smide mine 4 store dåser
ud, eller skal det bare piskes godt igennem og så er det så godt som nyt
!?...

/Morten

Fra : docjacobsen

Dato : 07-06-03 09:49

Hej Morten,
Jeg har boet 8 år i Vestafrika og jeg blev også skuffet
over det der kokos til drinks, men det fejler sikkert
ikke noget.
Prøv at røre det godt op og smag på det,
hvis det ikke smager surt er det sikkert ok.
(Ohne Gewähr) - blot erfaring.
God fest
Ole Jacobsen

http://www.kandu.dk/

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-06-03 10:40

Morten skrev:

> Skal jeg farer ud og købe noget nyt - og så ellers smide mine 4
> store dåser ud, eller skal det bare piskes godt igennem og så er
> det så godt som nyt !?

Jeg vil umiddelbart tro at kokoscremen bare skal piskes op.

// Klaus

Fra : Morten

Dato : 07-06-03 11:04

"Klaus Alexander Seistrup" <spam@magnetic-ink.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil umiddelbart tro at kokoscremen bare skal piskes op.

Tak for begge svarene,

Jeg har nu kørt det en gang igennem vores ret kraftige blender, og nu er det
cremet, og ikke klumpet længere.
Jeg husker nu kokoscrem som helt mælke hvid, ligesom f.eks. flødeskum der
ikke er pisket ret meget, og denher har stadig samme farve (som
tapet-klister / asparges) ... men jeg har så heller ikke set dette mærke før
så det kan vel også variere ... hvad smagen angår smager den egentlig som
den skal... ikke sur, men den naturlige kokos smag... jeg tror jeg smider
den på en Tupperware dunk og tager den med som den er ...

Jeg takker endnu engang for en hurtig hjælp !