Andet multimedie
bentjuul 3670
IR fanview og str. på billeder, der vises ~
Fra : Dr.Ralph

Dato : 07-06-03 02:05

Jeg er blevet rigtig glad for IR fanview, som simpel billedfremviser, da
den åbner væsentlig hurtigere op end min gamle favorit ACDSeee, der er
blevet tungere og tungere at åbne op, fordi de pøser flere og flere
funktioner ind i det.

Men noget, jeg ikke lige kan overskue, hvor dan man retter, det er, hvordan
man får IR fanview til at åbne op med en konstant str. vindue, der IKKE
tilpasser sig til str, af det billede, der dukker op.

Det irriterer mig lidt, at det hele tiden skifter str. alt efter hvilket
billede, man vil vise i IRfanview - kan dette mon løses ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 07-06-03 02:17

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> man får IR fanview til at åbne op med en konstant str. vindue, der IKKE
> tilpasser sig til str, af det billede, der dukker op.

I version 3.80 som jeg bruger er det nemt:
Kig i menuen: View-->Display Options-->
Her får du flere forskellige muligheder at vælge imellem. Jeg har sat min
til "Fit only big images to window", hvilket giver mig et maksimeret vindue
med billedet i uanset størrelsen af dette.

/Michael.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 07-06-03 05:12

On Sat, 7 Jun 2003 03:17:09 +0200, Michael Alø-Nielsen wrote:

> [...]
> til "Fit only big images to window", hvilket giver mig et maksimeret vindue
> med billedet i uanset størrelsen af dette.

Tak for svar - har lige et spørgsmål til.

Jeg vil gerne IRfabview til at vise billederne, så de står CENTRERET hver
gang - kan ikke så godt lide, at de står i øverste venstre hjørne - kan
dette mong indstilles også. Har kigget options igenne, men kan ikke finde
det...

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 07-06-03 05:24

> [...]
> gang - kan ikke så godt lide, at de står i øverste venstre hjørne - kan
> dette mong indstilles også. Har kigget options igenne, men kan ikke finde

Ikke så hvidt jeg lige umiddelbart kan se...

/Michael.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 07-06-03 07:09

On Sat, 7 Jun 2003 06:11:44 +0200, "Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk>
wrote:

> [...]
>gang - kan ikke så godt lide, at de står i øverste venstre hjørne - kan
>dette mong indstilles også. Har kigget options igenne, men kan ikke finde

Billederne står centreret, nå man ser dem i fuldskærm-mode. Du skifter
til fuldskærm med Enter, og bladrer i billederne med Space og
Backspace.

Kurt Brixen