Metallica igen igen endnu en gang
Fra : Rouathermique

Dato : 06-06-03 23:34

Ville bare lige informere folk om at jeg har været til Metallica Pre-release
party i Aalborg i aften(som jo ikke blev pre alligevel). Da jeg først hørte
noget af pladen var jeg sygeligt skuffet! Ingen velkendte riffs, for flad
vokal, dårlig lyd og det værste af alt: Ingen soloer! Hvad har drengene gang
i? Nå, men imens jeg desperat prøvede at holde humøret oppe, blev der
stillet an med storskærm! Det reddede min dag, min uge... Nej, hele året!
Miraklet jeg her snakker om hedder "Some Kind of Monster" og er et ultra
omega fedt nummer fra pladen. Det har (næsten) det hele. De kan sgu endnu!
De andre numre kunne da sikkert også blive til at holde ud at høre på efter
et par gennemlytninger, men dét nummer. Ahhh...

Desværre indeholdt det heller ingen solo! Jeg ved ikke om det er fordi jeg
ikke har hørt ordentligt efter, men så vidt jeg kunne høre var der ingen
soloer på hele albummet! Kan det virkelig passe? (Skal lige tilføjes jeg
sikkert ikke har hørt /det hele/ af samtlige numre...)

Hvis de havde skiftet nogle af de steder hvor Hetfield synger med
boyband-stemme (overdrivelse fremmer forståelsen) ud med nogle lækre Kirk
Hammet-soloer, var jeg absolut solgt!!

Hmm... Det lettede. Mvh Cecilie

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 07-06-03 00:01

On Sat, 7 Jun 2003 00:34:03 +0200, "Rouathermique"
<cecilie@risagers.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvis de havde skiftet nogle af de steder hvor Hetfield synger med
>boyband-stemme (overdrivelse fremmer forståelsen) ud med nogle lækre Kirk

Nope du har ret: Ingen soloer.
Dem mangler jeg også. Efter 2. gennemlytning synes jeg der var 3-4
fede numre (4, 9, 10), så resten skal nok vinde ved nærmere
gennemlytning. Det kan iøvrigt klart anbefales at lytte dem igennem på
dvd'en (altså med billede). Så rykker pladen for vildt!!

Glæder mig stadig til Roskilde!!

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Mads Breddam

Dato : 07-06-03 00:54

> Glæder mig stadig til Roskilde!!

Ja, der kommer Sigur Rós. .

--
Mvh.:
Mads Breddam

"En side er kun god når du vender den og der bag den ligger livet, som
presser på og bringer uorden i alle bogens sider." Italo Calvino i "Ridderen
der ikke eksisterede".

Fra : Rouathermique

Dato : 07-06-03 08:54

"Mads Breddam" <breddam@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, der kommer Sigur Rós. .

Hovsa! Du er da vist hoppet ind i en forkert tråd!

Fra : Frank Sørensen

Dato : 07-06-03 00:11

Hej Cecilie

Jeg fik albummet i hænderne i tordag kl 12, da posten afleverede det
Jeg havde hørt singlen st. anger inden og var ligesom dig rimelig skuffet.
Men jeg kan forsikre dig om at det er et album som SKAL stå i reolen.
Jeg har hørt det en del gange nu og syntes det bliver bedre og bedre.

Mine favoritnumre pt er:
* Frantic
* Some Kind Of Monster
* My World
* Sweet Amber
* The Unnamed Feeling
* Purify
De andre er osse fede men ikke helt på samme måde (endnu

Jeg vil dog give dig ret i at manglen på Kirk's solo'er er et minus.
Han er den bedste, synd han ikke for lov til at bevise det.
Hans solo i "unforgiven" kan jeg høre til uendelighed.

Men fra en Metallica fan til en anden... Køb pladen, du vil ikke fortryde
det *s*

Mvh
Frank Sørensen

"Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"

Fra : Rouathermique

Dato : 07-06-03 08:59

"Frank Sørensen" <frank2@tdc*REMOVE*adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men jeg kan forsikre dig om at det er et album som SKAL stå i reolen.
> Jeg har hørt det en del gange nu og syntes det bliver bedre og bedre.

Det opmuntrer da lidt.

> Mine favoritnumre pt er:
> * Frantic
> * Some Kind Of Monster
> * My World
> * Sweet Amber

Sweet Amber havde jeg også et eller andet med!

> [...]
> Han er den bedste, synd han ikke for lov til at bevise det.
> Hans solo i "unforgiven" kan jeg høre til uendelighed.

Helt enig! Han er klart den største heavy-guitarist!

> Men fra en Metallica fan til en anden... Køb pladen, du vil ikke fortryde
> det *s*

Jeg vil så stole på dig og håbe på det bedste!

> "Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"

Jeg tror jeg har fundet min Soulmate

Fra : David Rasmussen

Dato : 07-06-03 09:27

Rouathermique wrote:

> Helt enig! Han er klart den største heavy-guitarist!

Øh... øh! øh!

/David

Fra : Samson

Dato : 07-06-03 21:51

"Rouathermique" <cecilie@risagers.dk> wrote in

> Helt enig! Han er klart den største heavy-guitarist!

Jeg er uenig!

Fra : -V-

Dato : 09-06-03 18:32

> Helt enig! Han er klart den største heavy-guitarist!

"Unforgiven" + 'heavy'

Syntax error.

Når du kan nævne 25 andre soloer, som er federe, hvorfor så lige vælge det
mest vattede nummer, Metallica overhovedet har indspillet?

-V-

Fra : Otto J.

Dato : 07-06-03 17:46

> [...]
> Men jeg kan forsikre dig om at det er et album som SKAL stå i reolen.
> Jeg har hørt det en del gange nu og syntes det bliver bedre og bedre.

Det kan jeg kun tilslutte mig. Dog savner jeg Jason Newsted temmelig
meget... Ikke mindst i "purify" lyder backing vocals'ne temmelig vattede,
lige dér bliver jeg ved med at se Jason i et forvredet brøl foran mig, det
ville klæde sangen.

Og hvad sker der lige med den kagedåse Lars har fået stillet op i
trommesættet? Det er godt nok en anderledes lyd end jeg er vant til fra den
kant. Men jeg har godt nok ikke hørt forfærdeligt på Load/Reload, så måske
er jeg bagud...

Er jeg i øvrigt den eneste der tænker "System of a down", når jeg lytter til
den nye skive? (måske bliver jeg sablet, jeg har ikke hørt så meget af dem
at jeg skal være alt for skråsikker...) Det virker på mig lidt som om de har
travlt med at "følge med" den nye bølge, mere end egentligt at fornye sig.
Ikke at pladen nødvendigvis bliver dårlig af den grund.

Mvh. Otto

Fra : Michael Petersen

Dato : 10-06-03 14:32

"Frank Sørensen" <frank2@tdc*REMOVE*adsl.dk> mumbled something in

> Jeg vil dog give dig ret i at manglen på Kirk's solo'er er et minus.

jeg læste på Metallica.com messageboard at da Kirk Hammet var blevet spurgt
hvorfor der ikke var nogle soloer på albummet var svaret "because i didn't
play any"

en mere officiel udtalelse fra James og Kirk er at de mens de skrev sangene
ikke fandt at de hurtige soloer passede ind i sangede de skrev.

Men jeg savner dog stadig et par soloer i stil med den på One.

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side
http://roskildeforum.around.dk