Efterlysning: Artikel om træning før dykni~
Fra : Thomas

Dato : 06-06-03 22:14

Efterlyser link til (norsk?) artikel om sammenhængen mellem motion/træning
og dykkersyge.

Mener forsøget blev udført på mus og konstaterede en positiv effekt mellem
motion/træning kort før (dagen før?) dykning mht. risiko for dykkersyge.

Dog stod der vist noget om en forholdsvis stor træningsintensitet.

Er der nogen der har et link til ovenstående artikel, da jeg er kommet til
at smide det væk?

På forhånd tak,
Thomas

Fra : Johnny Christensen

Dato : 06-06-03 21:28

Desværre har jeg ikke noget link. Den har også været offentliggjort for ca.
1 år siden i et norsk erhvervsdykker blad.
SVJH var belastningsformen omkring 80-90% af din maksimale puls i 1½ time
for at få blæst så mange bobble nuclei ud af systemet som muligt. Træningen
skulle foregå dagen før dykningen. Med den belastning på muskler og led må
man dog undre om mere farlige situationer kunne opstå pga let nedsat styrke
og udholdenhed i arme og ben. En langdistance løber kan jo også mærke det i
kroppen hvis han har trænet hårdt 24 timer forinden.

JZC

Thomas <thomas_kjeldsen@SLETDETTEyahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bbqskp$qam$1@news.net.uni-c.dk...

Fra : Lars Villebæk

Dato : 08-06-03 10:14

Jeg ved ikke om det er denne her du mener?
http://www.forskning.no/Prototype/Artikler/2003/april/1049270564.65

Mvh
Lars
http://www.dykkerforum.com

Fra : Thomas

Dato : 08-06-03 19:53

Det lurede jeg også selv på, men jeg er rimelig overbevist om at det ikke er
den.

Men tak for hjælpen.

Vh,
Thomas