Manden med kobber masken
Fra : Morten DH

Dato : 06-06-03 17:54

Mener det var 4-forstillingen på DR som viste en serie som vist nok hed
sådan.

Mener den var s/h og pointen var at man altid så helten "dø" i slutningen og
så i næste afsnit viste det sig at han lige havde nået at springe ud af
bilen inden der kørte ud over klippen osv...

Nogen der kan genopfriske min hukommelse lidt?

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 06-06-03 18:04

Morten DH skrev:

> [...] pointen var at man altid så helten "dø" i
> slutningen og så i næste afsnit viste det sig [...]

Du mener "24 timer"?

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Jeg spejdede altså forgæves efter flammeskriften, Gud satte på himlen,

Fra : Morten Steen

Dato : 06-06-03 18:05

> Nogen der kan genopfriske min hukommelse lidt?

Ja, jeg husker den også ret tydeligt. Mener bare den hed "Kobbermaske". Jeg
så den hver gang. Den ville sikkert ikke holde en meter i dag!
Men da jeg ikke aner hvad den hed på engelsk, har jeg ikke haft held med at
finde den på IMDB...
Herligt minde!

Morten

Fra : vadmand

Dato : 06-06-03 22:39

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg husker den også ret tydeligt. Mener bare den hed "Kobbermaske".
Jeg
> så den hver gang. Den ville sikkert ikke holde en meter i dag!

Det gjorde den heller ikke dengang (altså i 4-forestillingen). Vi nød den
for den ufrivillige komik.

For øvrigt hed den "The Copperhead".

Per V.

Fra : Brian Petersen

Dato : 06-06-03 18:24

Morten DH wrote:
> [...]
> at springe ud af bilen inden der kørte ud over klippen osv...
>
> Nogen der kan genopfriske min hukommelse lidt?

Hm. Jeg mener at huske at Ronald Reagan spillede Dr. Satan og at der var
nogle fjernstyrede robotter med støvsugerslange-arme... men har heller ikke
haft held til at finde flere oplysninger.

Anyone!?

Fra : Peter Lind

Dato : 06-06-03 18:30

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message
> [...]
> så i næste afsnit viste det sig at han lige havde nået at springe ud af
> bilen inden der kørte ud over klippen osv...

Jeg kan også huske noget (jfr de andre svarere) og synes at det minder mig
lidt om Rocketeer, som jeg er overbevist om også fandtes som en serie, inden
spillefilmen blev lavet i 1991 - men jeg kan selvfølgelig overhovedet ikke
finde noget.

Til gengæld er jeg kommet til at tænke på en anden serie, som jeg så engang
i de tidlige 80'ere, om en storvildtjæger, der fangede dyr til zoologiske
haver, eller sådan noget, og altid kæmpede mod krybskytter. Den sluttede
også altid med en cliffhanger i bedste 4-forestilling stil - men hvad hed
den ?

mvh
Peter Lind

Fra : Peter Lind

Dato : 06-06-03 18:31

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> i de tidlige 80'ere, om en storvildtjæger, der fangede dyr til zoologiske
> haver, eller sådan noget, og altid kæmpede mod krybskytter.

Jeg svarer lige mig selv, nu hvor hukommelsen er slået til igen:

Fra : Brian Petersen

Dato : 06-06-03 18:42

Peter Lind wrote:

> Jeg svarer lige mig selv, nu hvor hukommelsen er slået til igen:
>

> Den sluttede

Nååh, det var da Bring 'em Back Alive (1982-83). På dansk hed den Eventyr i
Singapore, tror jeg....

Godt forsøgt, men du prøver jo at narre os væk fra emnet, info om
KOBBERMASKE!!! ;)

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-06-03 20:48

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> skrev:

> [...]
>spillefilmen blev lavet i 1991 - men jeg kan selvfølgelig overhovedet ikke

Nej, Rocketeer bygger ikke på en serie, men en tegneserie, men
tegneserien er en hyldest til 40'ernes bioføljetoner, og filen er en
af mine favoritter. Jeg fatter ikke, at den blev et flop. Hvem husker
ikke en satanisk veloplagt Timothy Dalton som Hollywood-nazispion à la
Errol Flynn?

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Peter Lind

Dato : 07-06-03 11:34

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

> Nej, Rocketeer bygger ikke på en serie, men en tegneserie, men
> tegneserien er en hyldest til 40'ernes bioføljetoner, og filen er en
> af mine favoritter.

Samme her - jeg synes det er en formiddabel eventyrfilm i stil med Indiana
Jones, men uden at være ekstremt plat, som f.eks Quartermain filmene.

Men jeg er helt overbevist om at have set et eller andet sort/hvidt klip i
Troldspejlet engang, med en mand der iførte sig en dragt lignende
Rocketeers... Måske var det bare et Flash Gordon klip...

mvh
Peter Lind

Fra : Jens Thomsen

Dato : 07-06-03 19:44

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men jeg er helt overbevist om at have set et eller andet sort/hvidt klip i
> Troldspejlet engang, med en mand der iførte sig en dragt lignende
> Rocketeers... Måske var det bare et Flash Gordon klip...

"King of the Rocket Men" er et ret godt bud. Den blev da også nævnt
tidligere i tråden? Det er er sådan en herlig, gammel Republic-serial fra
1940'erne med et mere end åbenlyst fællesskab med "Rocketeer". Den kunne fås
på laserdisk for nogle år siden.

http://us.imdb.com/Title?0041547

Serien var også en tydelig inspirationskilde for det klassiske
Cinemaware-spil, "Rocket Ranger", der var fremme til PC, C64 og Amiga sidst
i 1980'erne.

http://www.cinemaware.com/clsgame_rr.asp?sel=box

--
Jens Thomsen

"Here lies David St. Hubbins... and why not? "

Fra : Jens Thomsen

Dato : 07-06-03 20:10

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 1940'erne med et mere end åbenlyst fællesskab med "Rocketeer". Den kunne

Her er lidt mere:

http://members.fortunecity.com/roogulator/sf/kingofrocketmen.htm

Republic genbrugte idéen i "Radar Men From the Moon" fra 1952. Den serie kan
købes på amerikansk dvd.

http://us.imdb.com/Title?0045064

.... og igen i 1953 i fortsættelsen "Commander Cody: Sky Marshall of the
Universe"

http://us.imdb.com/Title?0045382

Hvilken af dem, Troldspejlet har vist klip fra, må du nok hellere spørge dem
om.

--
MVH/ regards
Jens Thomsen

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-06-03 20:10

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev:

>Serien var også en tydelig inspirationskilde for det klassiske
>Cinemaware-spil, "Rocket Ranger", der var fremme til PC, C64 og Amiga sidst
>i 1980'erne.

Åh ja... Cinemaware! "It came from the Desert", "King of Chicago"...
hvorfor fik Amigaen sådan en krank skæbne? Jeg har lige måttet skrotte
min, som endelig stod af efter lang tids tro tjeneste.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-06-03 20:59

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Åh ja... Cinemaware! "It came from the Desert", "King of Chicago"...
> hvorfor fik Amigaen sådan en krank skæbne? Jeg har lige måttet skrotte
> min, som endelig stod af efter lang tids tro tjeneste.

Fordi Commodore var nogle klovner.

Men der findes en udmærket Amiga-emulator til XBOX, hvor man ikke skal
vente i halve timer på at der loades fra disketten. Jeg spillede "It
came from the desert" i sidste uge
--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : Jens Thomsen

Dato : 08-06-03 08:54

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi Commodore var nogle klovner.
>
> Men der findes en udmærket Amiga-emulator til XBOX, hvor man ikke skal
> vente i halve timer på at der loades fra disketten. Jeg spillede "It
> came from the desert" i sidste uge

WAS?

Det er absolut det bedste argument for en modifikation, jeg har hørt indtil
nu. Jeg er næsten overbevist. Pokkers da også.

--
MVH/ regards
Jens Thomsen

"Every party has a winner and a loser"

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-06-03 02:57

On Sat, 07 Jun 2003 21:09:30 +0200, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Åh ja... Cinemaware! "It came from the Desert", "King of Chicago"...
>hvorfor fik Amigaen sådan en krank skæbne?

.... og man kan næsten ikke nævne "It came from the Desert" uden
samtidig at nævne filmen "Them!":
http://us.imdb.com/Details?0047573

--
- Peter Brodersen

Fra : Jens Thomsen

Dato : 08-06-03 08:50

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse

> ... og man kan næsten ikke nævne "It came from the Desert" uden
> samtidig at nævne filmen "Them!":
> http://us.imdb.com/Details?0047573

....som i øvrigt kan fås i en fin dvd-udgave fra Warner både i USA og i UK.
James Cameron løftede som bekendt dele af plot og struktur (med det dobbelte
klimaks) fra Them! til sin egen Aliens. Hvis man kan lide oldschool B-film
fra 1950'erne, så bør den ikke overses.

--
Jens Thomsen

"You can't really dust for vomit."

Fra : Brian Petersen

Dato : 06-06-03 18:45

Mon Jakob Stegelmann er derude et sted...?

Eller måske Niels Søndergaard tekstede?

Eller Poul Thomsen kan huske hvad der kom samme tirsdag som der var Dus med
dyrene?

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-06-03 20:48

"Brian Petersen" <kanal@klog.dk> skrev:

>Eller måske Niels Søndergaard tekstede?

Beklager ...

Fra : Christian Fairgrieve

Dato : 06-06-03 21:58

Kunne måske være en Repulic Cliffhanger serial. Mit bedste bud ville være
"King of the Rocket Men" http://us.imdb.com/Title?0041547

Mvh

Christian Fairgrieve

Fra : Brian Petersen

Dato : 06-06-03 23:03

Jeg fandt ved en tilfældig kombination af data flg.:

Mysterious Doctor Satan (serial, Republic 1940, 267m) D: John English,
William Witney. Eduardo Ciannelli = Doctor Satan, Robert Wilcox = Bob
Wayne/"The Copperhead", Ella Neal = Lois Scott, C Montague Shaw = Prof
Thomas Scott, William Newell = Speed Martin. Screenplay: Frank Adreon,
Ronald Davidson. 15 episodes. Aerial director Al Wilson. Extent of flying
scenes is unknown, but plot outline tells of mad scientist Ciannelli, who
plots to conquer America by stealing key pieces of a technolgy to build an
army of robots based on his prototype, and the only one standing in his way
is a masked flyer known only as The Copperhead. When this serial was first
written it was intended to be a series with Superman as the hero, but
Superman's owners decided they didn't want to let the studio use the
character. Instead of scrapping the project, the writers replaced Superman
with a character of their own creation, The Copperhead. Edited and
re-released in 1966 as a 100m tv movie, Doctor Satan's Robots.

AIRCRAFT: Ryan ST, Stinson Reliant.

begin 666 cleardot.gif
J1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$`0 $!,@`[
`
end

Fra : Brian Petersen

Dato : 06-06-03 23:09

http://www.imagesjournal.com/issue04/infocus/mysteriousdrsatan.htm

Hvor jeg har det med Ronald Reagan fra vides ikke....

Fra : Brian Petersen

Dato : 06-06-03 23:13
Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 07-06-03 13:47

> [...]
> så i næste afsnit viste det sig at han lige havde nået at springe ud af
> bilen inden der kørte ud over klippen osv...

Jeg synes at erindre der også kørte en Batman serie i starten af 90erne på
TV2, hvor alle afsnit med ulige numre sluttede med at Batman var i en
gevaldig knibe (taget til fange, spærret ind i et rum, eller på andre måder
ved at dø) og alle afsnit med lige numre sluttede med at han fik ram på the
bad guy fra det sidste afsnit.

Hver afsnit var således ~1½ time, fordelt ud på 2 udsendelser.

--
Anders Vind Ebbesen
www.headbanger.dk - Spinning synth-pop, EBM, industrial, electronica, dub,

Fra : Thomas Ærvold Bjerr~

Dato : 08-06-03 10:52

Nu er det så jeg bliver nødt til at dele en barndomerindring med jer. Jeg
var stor fan af Kobbermaske, da den kærte i TV. Jeg har været en 5-6 år, og
både mig og min legekammerat fik vores bedsteforældre til at strikke/hækle
kobbermasker til os, så vi virkelig kunne slå os løs på vejen. At maskerne
var af orange garn kunne vi så godt leve med. Men hvad fanden må de voksne
ikke have tænkt! Jeg har den vist stadigvæk et sted på loftet... ah, the
memories.

Thomas