Java-baseret CMS
Fra : Martin Kofoed

Dato : 06-06-03 16:14

Hej!

Jeg leder efter et simpelt content management system (contradiction in
terms?), som bare skal kunne det basale - men gerne med et intuitivt gui.

Jeg har kigget lidt på typo3 (http://www.typo3.org), der ser meget godt ud.
Men det er PHP-baseret, og jeg ville foretrække at holde det i Java. Er der
nogle spændende projekter i gang på det område?

--

Martin

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 06-06-03 16:55

"Martin Kofoed" <inzide@hot.mail.c.o.m> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> nogle spændende projekter i gang på det område?

Har du prøvet at søge på Google? Jeg fandt hurtigt OpenCms
(http://www.opencms.org/opencms/en/), og det ser da ganske interessant ud,
hvis man er til den slags.

/Anders

Fra : Bo Gundersen

Dato : 11-06-03 07:31

Martin Kofoed wrote:
> [...]
> Men det er PHP-baseret, og jeg ville foretrække at holde det i Java. Er der
> nogle spændende projekter i gang på det område?

En hurtig liste af de mest kendte:

o OpenCMS
Nok det bedste og mest udbredte java cms, har en ok GUI og virker meget
stabilt. Det er svært at udvide med nye typer, men hvis man kan nøjes
med de typer der så er det et virkeligt godt system.
www.opencms.org

o Nukes on JBoss
En port af det (efter signe) populære php nukes, indeholder næsten ingen
CMS funktionalitet men er mest et framework til at styring af portlets
og temlates.
www.jboss.org (kig under projects)

o MMBase
Et rimeligt veldokumenteret CMS med hovedevægten lagt på håndtering af
div. media. Har en meget livlig udvikler community som er tilgængelig på
IRC.
www.mmbase.org

o Redhat CMS
Stammer fra Arsdigita's CCM og er overtaget af Redhat, jeg er ikke
sikker på at det gratis mere...
www.redhat.com

o Slide
Et Jakarta projekt, det eneste rene CMS system jeg har listet. Det er
kanon godt til styring af indhold og har en rigtig blæret model for
integration. Men det mangler bare et ordenligt interface, og det ingen
begreb om typer (det gemmer bare binært data). Desuden ser det også ud
til at udviklingen er gået lidt istå...desværre.
http://jakarta.apache.org/slide

Håber du kan finde noget du kan bruge :)

--
Bo Gundersen
DBA/Software Developer

Fra : Martin Kofoed

Dato : 11-06-03 15:53

Bo Gundersen wrote:

> En hurtig liste af de mest kendte:

Mange tak for dit detaljerede svar! Der var så afgjort noget at gå videre
med.

--

Martin