/ Forside / Interesser / Fritid / Dykning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Dykning
#NavnPoint
Arnvig 1184
LeifHansen 762
Teil 722
sorenw 460
Melander 460
PARKENSS 250
michaelmo.. 200
guffy 200
lawitt 200
10  TIMO_J 140
Halcyon ikke lengre i Danmark
Fra : Arnt Eirik


Dato : 06-06-03 16:03

Spurte tidligere, men kan ikke se å lest noe svar, om
hvorfor Halcyon har valgt å avslutte samarbeidet med
det jeg trudde var en god representant for H og DIR?

Kan du fortelle litt Peter?

--
Arnt Eirik Hansen
Mobil 90939357



 
 
Christian Sloth (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Christian Sloth


Dato : 06-06-03 16:12

Hej Arnt,

Halcyon har valgt ikke at handle med internetforhandlere, idet de kræver at
deres forhandlere har en fysisk butik.

Baggrunden for denne politik kender jeg ikke, men det handler altså kun om
at de kræver at forhandlere har mere end en internetside.

Desuden kan jeg oplyse at Halcyon ER i Danmark og at deres produkter vil
kunne købes vi almindelige dykkerbutikker.

MVH

Christian Sloth

www.nolimitsdiving.dk


"Arnt Eirik" <arnt_e_hansen@yahoo.com> wrote in message
news:bbqadt$ci58l$1@ID-195470.news.dfncis.de...
> Spurte tidligere, men kan ikke se å lest noe svar, om
> hvorfor Halcyon har valgt å avslutte samarbeidet med
> det jeg trudde var en god representant for H og DIR?
>
> Kan du fortelle litt Peter?
>
> --
> Arnt Eirik Hansen
> Mobil 90939357
>
>



Peter Fjelsten (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 06-06-03 16:44

Christian Sloth:

> Halcyon har valgt ikke at handle med internetforhandlere, idet de
> kræver at deres forhandlere har en fysisk butik.

Og at deres Network Dealers har DIR-uddannelse hvilket stort set ingen
af dem har, men sådan er der jo så meget... :)

> Baggrunden for denne politik kender jeg ikke, men det handler
> altså kun om at de kræver at forhandlere har mere end en
> internetside.

Øh nej. Dette _ved_ jeg tilfældigvis.

> Desuden kan jeg oplyse at Halcyon ER i Danmark og at deres
> produkter vil kunne købes vi almindelige dykkerbutikker.

Kan de det nu?

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>
Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.dir-dk.org/>
Spørgsmål om DIR? Tjek <http://dk.groups.yahoo.com/group/dir_skand/>

Peter Fjelsten (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 06-06-03 16:45

Arnt Eirik:

> Spurte tidligere, men kan ikke se å lest noe svar, om
> hvorfor Halcyon har valgt å avslutte samarbeidet med
> det jeg trudde var en god representant for H og DIR?

Officielt pga det med internetbutikken. Uofficielt andre grunde, men
dem vil jeg ikke komme ind på her. Det er en sag mellem os og Halcyon
(og velsagtens den nye importør).

Mikkel Pitzner står efter mine oplysninger bag Halcyon Denmark. Jeg ved
ikke hvornår det "kommer igang"

Halcyon DK har heller ingen butik(!)

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>
Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.dir-dk.org/>
Spørgsmål om DIR? Tjek <http://dk.groups.yahoo.com/group/dir_skand/>

jhyden (06-06-2003)
Kommentar
Fra : jhyden


Dato : 06-06-03 22:40

Spørgsmål til Fjelsten:
På techgear.dk skriver I nu, at der findes produkter i lige så god
kvalitet og tilmed billigere, men tidligere har I forkyndt, at intet
kunne måle sig med Halcyons kvalitet. Hvordan hænger det sammen? Har det
afbrudte samarbejde med Halcyon gjort jer mere realistiske eller hvad?
Ikke for at begynde en forretningsmæssig diskussion, men for at få en
fornuftig baggrund for valg af udstyr som vordende tek/DIR-dykker
Hvem forhandler Halcyon i dk nu?

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Peter Fjelsten (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 06-06-03 22:53

jhyden:

> Spørgsmål til Fjelsten:
> På techgear.dk skriver I nu, at der findes produkter i lige så god
> kvalitet og tilmed billigere, men tidligere har I forkyndt, at
> intet kunne måle sig med Halcyons kvalitet. Hvordan hænger det
> sammen?

Det nye firma er lige startet. For at være ærlig har vi ikke set de nye
produkter endnu, så vi skal selvfølgelig lige teste dem først.

(Undskyld hvis det ødelægger dit forsøg på at "gafle" mig! :)

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>
Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.dir-dk.org/>
Spørgsmål om DIR? Tjek <http://dk.groups.yahoo.com/group/dir_skand/>

Johnny Christensen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Johnny Christensen


Dato : 06-06-03 23:22

Skyd først, spørg senere. Livet på nettet er råt og ubamhjertigt


JZC


Peter Fjelsten <nospam@adr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns9392F30B8377Cfjelsten@194.255.237.239...
>
> (Undskyld hvis det ødelægger dit forsøg på at "gafle" mig! :)
>
> --
> Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
> DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>
> Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.dir-dk.org/>
> Spørgsmål om DIR? Tjek <http://dk.groups.yahoo.com/group/dir_skand/>



Christian Sloth (07-06-2003)
Kommentar
Fra : Christian Sloth


Dato : 07-06-03 08:30

Ja især når du kommer igang...

Christian


"Johnny Christensen" <Johnny_Chri@hotmail.com> wrote in message
news:bbr463$8sv$1@sunsite.dk...
> Skyd først, spørg senere. Livet på nettet er råt og ubamhjertigt

>
>
> JZC
>
>
> Peter Fjelsten <nospam@adr.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:Xns9392F30B8377Cfjelsten@194.255.237.239...
> >
> > (Undskyld hvis det ødelægger dit forsøg på at "gafle" mig! :)
> >
> > --
> > Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
> > DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>
> > Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.dir-dk.org/>
> > Spørgsmål om DIR? Tjek <http://dk.groups.yahoo.com/group/dir_skand/>
>
>



Hinge (07-06-2003)
Kommentar
Fra : Hinge


Dato : 07-06-03 10:43

Nej det er ikke nemt når "Guruen" lægger ned
"Christian Sloth" <christian@nolimitsdiving.dk> skrev i en meddelelse
news:bbs49t$s5m$1@sunsite.dk...
> Ja især når du kommer igang...
>
> Christian
>
>
> "Johnny Christensen" <Johnny_Chri@hotmail.com> wrote in message
> news:bbr463$8sv$1@sunsite.dk...
> > Skyd først, spørg senere. Livet på nettet er råt og ubamhjertigt
>
> >
> >
> > JZC
> >
> >
> > Peter Fjelsten <nospam@adr.dk> skrev i en
> > nyhedsmeddelelse:Xns9392F30B8377Cfjelsten@194.255.237.239...
> > >
> > > (Undskyld hvis det ødelægger dit forsøg på at "gafle" mig! :)
> > >
> > > --
> > > Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
> > > DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>
> > > Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.dir-dk.org/>
> > > Spørgsmål om DIR? Tjek <http://dk.groups.yahoo.com/group/dir_skand/>
> >
> >
>
>



Johnny Christensen (07-06-2003)
Kommentar
Fra : Johnny Christensen


Dato : 07-06-03 10:54

Pyt, jeg har virket som en rød klud på Peter de sidste 5 år, så tidspunktet
giver mig ingen fordel

JZC

Hinge <hinge@kom.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ee1b380$0$7062$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Nej det er ikke nemt når "Guruen" lægger ned




Peter Fjelsten (07-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 07-06-03 13:55

Hinge:

> Nej det er ikke nemt når "Guruen" lægger ned

"Guruen" er åbenbart mig?

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>
Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.dir-dk.org/>
Spørgsmål om DIR? Tjek <http://dk.groups.yahoo.com/group/dir_skand/>

Olaf Trygve Berglihn (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Olaf Trygve Berglihn


Dato : 08-06-03 12:38

* Peter Fjelsten <nospam@adr.dk>
> Det nye firma er lige startet. For at være ærlig har vi ikke set de nye
> produkter endnu, så vi skal selvfølgelig lige teste dem først.

Jeg har sett produktene og hva konstruktøren kaller en "prototype" på
wings. For meg er det liten tvil om at produktene kommer til å ha en
kvalitet som overgår Halcyon og til en pris som nok blir noe lavere.
Jeg eier selv kun en beltekniv med slire og wet-notes fra denne
produsent, men kommer helt klart til å kjøpe min nye vinge, linehjul
eller muligens hid-lykt av denne type fremfor Halcyon.

Jeg er helt sikker på at Peters nye sortiment vil bli like bra eller
bedre med disse produktene.

--
Olaf Trygve Berglihn

jhyden (07-06-2003)
Kommentar
Fra : jhyden


Dato : 07-06-03 06:32

Det handler på ingen måde om at gafle eller skyde nogen, men om at få
sandheden at vide. Er Halcyon det eneste der duer eller hva'. Når man i
flere år har hørt nogen påstå dette, er det jo ret svært over én nat at
få så markant en påstand dementeret uden at tvivle på første udmelding.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Peter Fjelsten (07-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 07-06-03 09:24

jhyden:

> Det handler på ingen måde om at gafle eller skyde nogen, men om at
> få sandheden at vide.

OK :)

> Er Halcyon det eneste der duer eller hva'.
> Når man i flere år har hørt nogen påstå dette, er det jo ret svært
> over én nat at få så markant en påstand dementeret uden at tvivle
> på første udmelding.

Jeg synes stadig Halcyon laver nogle rigtig gode produkter (de fleste
af dem). Det interessante er jo om man kunne få produkter af
tilsvarende kvalitet til en lavere pris. Dét satser - og håber - jeg
på.

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>
Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.dir-dk.org/>
Spørgsmål om DIR? Tjek <http://dk.groups.yahoo.com/group/dir_skand/>

jhyden (08-06-2003)
Kommentar
Fra : jhyden


Dato : 08-06-03 08:48

> Jeg synes stadig Halcyon laver nogle rigtig gode produkter (de fleste
> af dem). Det interessante er jo om man kunne få produkter af
> tilsvarende kvalitet til en lavere pris. Dét satser - og håber - jeg
> på.

Godt!
Jeg glæder mig til at følge udviklingen. Jeg står for at købe bagplade
med wing og ønsker kun at købe én gang - nemlig det rigtige! Det er
rart, at der er nogle som interesserer sig for at levere prima kvalitet
dykkerudstyr til markedet, hvor profitten har en sekundær betydning.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Flemming Rubini (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 08-06-03 11:19

jhyden <jhyden.news@kandu.dk> wrote:

> Jeg glæder mig til at følge udviklingen. Jeg står for at købe bagplade
> med wing og ønsker kun at købe én gang - nemlig det rigtige!

Kontakt mig lige off-list. Mail til dig bouncer.

vh Flemming Rubini

Christian Sloth (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Christian Sloth


Dato : 08-06-03 17:11


"Peter Fjelsten" :

> Jeg synes stadig Halcyon laver nogle rigtig gode produkter (de fleste
> af dem). >

Hvilke Halcyon produkter er det nu du mener ikke er gode?

MVH

Christian Sloth

www.nolimitsdiving.dk



Peter Fjelsten (09-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 09-06-03 08:28

Christian Sloth:

>> Jeg synes stadig Halcyon laver nogle rigtig gode produkter (de
>> fleste af dem). >
>
> Hvilke Halcyon produkter er det nu du mener ikke er gode?

Deres vægtsystemer er et godt eksempel: de er ingenlunde DIR.

Derudover mener jeg flere produkter er for dyre.

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>
Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.dir-dk.org/>
Spørgsmål om DIR? Tjek <http://dk.groups.yahoo.com/group/dir_skand/>

Christian Sloth (09-06-2003)
Kommentar
Fra : Christian Sloth


Dato : 09-06-03 09:20


"Peter Fjelsten" >
> >> Jeg synes stadig Halcyon laver nogle rigtig gode produkter (de
> >> fleste af dem). >
> >
> > Hvilke Halcyon produkter er det nu du mener ikke er gode?
>
> Deres vægtsystemer er et godt eksempel: de er ingenlunde DIR.

DIR er ikke lig med "god".

Christian Sloth

www.nolimitsdiving.dk




Peter Fjelsten (09-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 09-06-03 12:08

Christian Sloth:

> DIR er ikke lig med "god".

Jo, for mig.

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>
Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.dir-dk.org/>
Spørgsmål om DIR? Tjek <http://dk.groups.yahoo.com/group/dir_skand/>

Christian Sloth (09-06-2003)
Kommentar
Fra : Christian Sloth


Dato : 09-06-03 15:06


"Peter Fjelsten" <>
> Jo, for mig.
>

Ja det er jeg klar over, men det handler jo ikke kun om dig Peter.

MVH

Christian Sloth

www.nolimitsdiving.dk



Peter Fjelsten (09-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 09-06-03 15:16

Christian Sloth:

> Ja det er jeg klar over, men det handler jo ikke kun om dig Peter.

Nå ikke? Det var ellers mig du spurgte: "Hvilke Halcyon produkter er
det nu _du_ mener ikke er gode?" [min understregning].

At jeg orienterer mig ud fra et DIR-aspekt kan vel næppe overraske
nogen?

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>
Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.dir-dk.org/>
Spørgsmål om DIR? Tjek <http://dk.groups.yahoo.com/group/dir_skand/>

Christian Sloth (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Christian Sloth


Dato : 10-06-03 04:11


"Peter Fjelsten" <>
> > Ja det er jeg klar over, men det handler jo ikke kun om dig Peter.
>
> Nå ikke?

Nej

> At jeg orienterer mig ud fra et DIR-aspekt kan vel næppe overraske
> nogen?
>
Nej

MVH

Christian Sloth

www.nolimitsdiving.dk



Arnt Eirik (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Arnt Eirik


Dato : 11-06-03 13:08


"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> skrev i melding
news:Xns9395605691BA6fjelsten@194.255.237.239...
> Christian Sloth:
>
> >> Jeg synes stadig Halcyon laver nogle rigtig gode produkter (de
> >> fleste af dem). >
> >
> > Hvilke Halcyon produkter er det nu du mener ikke er gode?
>
> Deres vægtsystemer er et godt eksempel: de er ingenlunde DIR.
>
> Derudover mener jeg flere produkter er for dyre.

Penger er ikke et tema.
Det mener jeg er blitt predikert tidligere?

Arnt



Peter Fjelsten (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 11-06-03 13:11

Arnt Eirik:

>> Derudover mener jeg flere produkter er for dyre.
>
> Penger er ikke et tema.
> Det mener jeg er blitt predikert tidligere?

Selvfølgelig. Som dykker er de ikke, men som forbruger er de!

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>
Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.dir-dk.org/>
Spørgsmål om DIR? Tjek <http://dk.groups.yahoo.com/group/dir_skand/>

Hinge (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Hinge


Dato : 11-06-03 13:41

Bla bla bla

Det argument er nu ikke ret godt

Kasper
"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9397905101EB5fjelsten@194.255.237.194...
> Arnt Eirik:
>
> >> Derudover mener jeg flere produkter er for dyre.
> >
> > Penger er ikke et tema.
> > Det mener jeg er blitt predikert tidligere?
>
> Selvfølgelig. Som dykker er de ikke, men som forbruger er de!
>
> --
> Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
> DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>
> Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.dir-dk.org/>
> Spørgsmål om DIR? Tjek <http://dk.groups.yahoo.com/group/dir_skand/>



Jonas Lüttichau (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Lüttichau


Dato : 11-06-03 13:51

Hinge wrote:
> Det argument er nu ikke ret godt

Selvfølgelig er det det, du skal bruge de penge der skal til for at kunne
dykke sikkert og rigtigt (DIR) men du behøver ikke købe den dyre D-ring til
500 kr. når du kan få en billigere til 10 kr. så længe den er af den samme
kvalitet.

mvh
--
Københavns Sportsdykkerklub - Http://www.ktd.dk



Peter Fjelsten (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 11-06-03 14:29

Jonas Lüttichau:

> Selvfølgelig er det det, du skal bruge de penge der skal til for
> at kunne dykke sikkert og rigtigt (DIR) men du behøver ikke købe
> den dyre D-ring til 500 kr. når du kan få en billigere til 10 kr.
> så længe den er af den samme kvalitet.

Præcis! Var der ikke en D-ring til 10 kr. måtte du jo betale de 500.

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>
Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.dir-dk.org/>
Spørgsmål om DIR? Tjek <http://dk.groups.yahoo.com/group/dir_skand/>

Peter Fjelsten (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 11-06-03 14:29

Hinge:

> Bla bla bla
>
> Det argument er nu ikke ret godt

Generelt synes jeg ikke dine argumenter/indlæg virker ret underbyggede:
_hvorfor_ er det ikke et godt argument?

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>
Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.dir-dk.org/>
Spørgsmål om DIR? Tjek <http://dk.groups.yahoo.com/group/dir_skand/>

Hinge (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Hinge


Dato : 11-06-03 17:59

Er forbrugeren og dykkeren ikke den samme, eller er der forbrugere der køber
dykkerudstyr for at blæse grise op med det.

Kasper
"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns93979D858F07Dfjelsten@194.255.237.231...
> Hinge:
>
> > Bla bla bla
> >
> > Det argument er nu ikke ret godt
>
> Generelt synes jeg ikke dine argumenter/indlæg virker ret underbyggede:
> _hvorfor_ er det ikke et godt argument?
>
> --
> Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
> DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>
> Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.dir-dk.org/>
> Spørgsmål om DIR? Tjek <http://dk.groups.yahoo.com/group/dir_skand/>



Peter Fjelsten (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 11-06-03 21:59

Hinge:

> Er forbrugeren og dykkeren ikke den samme, eller er der forbrugere
> der køber dykkerudstyr for at blæse grise op med det.

Jonas forklarede det godt:

Lad os sige DIR "kræver" X. Til at begynde med er der kun én producent
der laver X, så derfor koster det Y. Man køber X ved Y.

Senere kommer der et andet firma der laver X (X1), men til Y -20%. Så
ville mange nok købe X1 i stedet for X tror du ikke?

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>
Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.dir-dk.org/>
Spørgsmål om DIR? Tjek <http://dk.groups.yahoo.com/group/dir_skand/>

Arnt Eirik (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Arnt Eirik


Dato : 11-06-03 22:14


"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> skrev i melding
news:Xns9397E9C8C5B70fjelsten@194.255.237.239...
> Hinge:
>
> > Er forbrugeren og dykkeren ikke den samme, eller er der forbrugere
> > der køber dykkerudstyr for at blæse grise op med det.
>
> Jonas forklarede det godt:
>
> Lad os sige DIR "kræver" X. Til at begynde med er der kun én producent
> der laver X, så derfor koster det Y. Man køber X ved Y.
>
> Senere kommer der et andet firma der laver X (X1), men til Y -20%. Så
> ville mange nok købe X1 i stedet for X tror du ikke?

Ikke om X1 er av dårligere kvalitet vel?
Eller kanskje noen faktisk velger å fortsatt bruke X fordi "det er DIR"?

Arnt



Peter Fjelsten (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 11-06-03 23:09

Arnt Eirik:

>> Lad os sige DIR "kræver" X. Til at begynde med er der kun én
>> producent der laver X, så derfor koster det Y. Man køber X ved Y.
>>
>> Senere kommer der et andet firma der laver X (X1), men til Y
>> -20%. Så ville mange nok købe X1 i stedet for X tror du ikke?
>
> Ikke om X1 er av dårligere kvalitet vel?

Nej.

> Eller kanskje noen faktisk velger å fortsatt bruke X fordi "det er
> DIR"?

Rettere "fordi ejeren af biksen var en af dem der opfandt DIR"

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>
Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.dir-dk.org/>
Spørgsmål om DIR? Tjek <http://dk.groups.yahoo.com/group/dir_skand/>

Henrik Manley (09-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Manley


Dato : 09-06-03 09:57

> Jeg synes stadig Halcyon laver nogle rigtig gode produkter (de fleste
> af dem). Det interessante er jo om man kunne få produkter af
> tilsvarende kvalitet til en lavere pris. Dét satser - og håber - jeg
> på.
>

Begynder DIR snart at spalte til en Dansk "GDR"?

Henrik Manley



Peter Fjelsten (09-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 09-06-03 12:08

Henrik Manley:

> Begynder DIR snart at spalte til en Dansk "GDR"?

?

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>
Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.dir-dk.org/>
Spørgsmål om DIR? Tjek <http://dk.groups.yahoo.com/group/dir_skand/>

Henrik Manley (09-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Manley


Dato : 09-06-03 12:36

news:Xns939585A423178fjelsten@194.255.237.231...
> Henrik Manley:
>
> > Begynder DIR snart at spalte til en Dansk "GDR"?
>
> ?

"Gør Det Rigtigt" sådan lidt tilpasset til danske forhold.

--
Henrik Manley
http://bends.dk email: m@nley.dk



Peter Fjelsten (09-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 09-06-03 12:42

Henrik Manley:

> "Gør Det Rigtigt" sådan lidt tilpasset til danske forhold.

Det håber jeg ikke. Jeg vil DIR hvis jeg kan.

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>
Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.dir-dk.org/>
Spørgsmål om DIR? Tjek <http://dk.groups.yahoo.com/group/dir_skand/>

Johnny Christensen (07-06-2003)
Kommentar
Fra : Johnny Christensen


Dato : 07-06-03 10:38

Nej, selvfølgeligt er det ikke _kun_ Halcyon der laver godt gear til DIR,
hvis man ikke har skyklapperne på.
Hvis man 100% gerne vil være ligesom sine idoler, kommer der bare andre
faktorer ind i billedet. Coolness ved at bruge de samme mærker, accept af de
ligesindede. Du ser jo heller ikke mange business men møde op til
forhandlinger iført lyserød strutskørt, der ville de også få et accept
problem. En effektiv netkultur hvor de saliggjorte foretaler produktets
fortræffeligheder, fordi det bl.a. støtter den hellige sag.
Selvom man fra højeste sted siger ét, gik man ud i skidedyre annonce
kampanger og promoverede produkterne som de eneste af sin art dengang man
besluttede at fremstille alt sin core merchandice selv.

Halcyon laver gode kvalitets kopiprodukter, SVJV er deres explorer hjul med
håndtaget på siden det eneste de helt selv har fundet på. De fleste andre
produkter blev designet og fremstillet af andre fabrikanter længe før der
blev en norm der kaldes DIR. De har blot været dygtige til at tage
eksisterende udstyr, måske modificere det let, og så kun sælge det i en sort
udgave fordi det er det som ser mest cool ud. Kvaliteten er fin, men du
betaler en del for det image der følger med. Fuldstændig ligesom enhvet
andet concept produkt.

Nu vil Peter sikkert komme stormene og kaste op over denne mail. Det er for
mig også OK, det har han ret til da han har været en del af den lokale
markedsførings mekanisme igennem længere tid. Det er jo et frit land. Men
Peter, detteher er _ikke_ et skud efter dig.

Jeg kan bare huske en del dyk og møder med David Rhey på Cayman hvor hans
vision for Scubapro som totalleverandør af services på udstyr, certificering
og community blev udpenslet. David sad dengang som regional manager for USA
+ caribien og brændte for sin sag med Scubapro. Han er stadig Scubapro mand,
i dag sandsynligvis blot et par trin højere på rangstigen. Men han afholdte
dengang hulekurser for bl.a. DiveTech (som jeg arbejdede for) staff, hvor
han blev mere og mere DIR.
I dag tager det ikke mange splitsekunder at spore hans tilstedeværelse i GUE
/ Halcyon. Siden Johnson Worldvide Associates der ejer Scubapro, Uwatech,
Soniform og en underskov af andre OEM virksomheder i dykkerbranchen ikke har
gået så meget i retningen af hans vision. Så har han bl.a. været udviklene
for forretnings strategien for DIR / GUE / Halcyon koncepterne.
Når man har været i visse dele af dykkerbranchen i en del år og mødt en
masse personer, så er der nogle klare tendenser der tegner sig.

Uanset noble holdninger og smukke retfærdige sager, så skal alle kunne
betale deres husleje. Også investorene i GUE / Halcyon.

JZC
Glad dykker i branchen
100% uafhængig af producenter




jhyden <jhyden.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ee17984$0$48910$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det handler på ingen måde om at gafle eller skyde nogen, men om at få
> sandheden at vide. Er Halcyon det eneste der duer eller hva'. Når man i
> flere år har hørt nogen påstå dette, er det jo ret svært over én nat at
> få så markant en påstand dementeret uden at tvivle på første udmelding.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



Peter Fjelsten (07-06-2003)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 07-06-03 11:08

Johnny Christensen:

> Nej, selvfølgeligt er det ikke _kun_ Halcyon der laver godt gear
> til DIR, hvis man ikke har skyklapperne på.

Koorekt. Selvom andre produkter måske skal modificeres først.

> Hvis man 100% gerne vil være ligesom sine idoler, kommer der bare
> andre faktorer ind i billedet. Coolness ved at bruge de samme
> mærker, accept af de ligesindede.

F.eks. hvis man gerne vil være som Reinhard der piller alle mærker af
alt sit udstyr.

> Halcyon laver gode kvalitets kopiprodukter, SVJV er deres explorer
> hjul med håndtaget på siden det eneste de helt selv har fundet på.

Der tager du fejl. Backpack'en, bøjerne, P-ventilen (deres version), og
andre ting...

> De fleste andre produkter blev designet og fremstillet af andre
> fabrikanter længe før der blev en norm der kaldes DIR. De har
> blot været dygtige til at tage eksisterende udstyr, måske
> modificere det let, og så kun sælge det i en sort udgave fordi det
> er det som ser mest cool ud.

Nogle af tingene er blevet modificeret en del.

> Jeg kan bare huske en del dyk og møder med David Rhey på Cayman
> hvor hans vision for Scubapro som totalleverandør af services på
> udstyr, certificering og community blev udpenslet.

Det var min Cave2 instruktør. For øvrigt staves det Rhea (bare hvis du
skulle have brug for det en anden gang).

> I dag tager det ikke mange splitsekunder at spore hans
> tilstedeværelse i GUE / Halcyon. Siden Johnson Worldvide
> Associates der ejer Scubapro, Uwatech, Soniform og en underskov af
> andre OEM virksomheder i dykkerbranchen ikke har gået så meget i
> retningen af hans vision.

David er regional manager for SP i Florida, så han har vist stadig en
_del_ med SP at gøre.

> Så har han bl.a. været udviklene for
> forretnings strategien for DIR / GUE / Halcyon koncepterne. Når
> man har været i visse dele af dykkerbranchen i en del år og mødt
> en masse personer, så er der nogle klare tendenser der tegner sig.

Han har noget med GUE at gøre men er ikke ansat af Halcyon på nogen
måde (efter mine oplysninger). DIR har han heller ikke så meget at
skulle have sagt inden for (undtaget DIR fra et træningssynspunkt).

> Uanset noble holdninger og smukke retfærdige sager, så skal alle
> kunne betale deres husleje. Også investorene i GUE / Halcyon.

Enig.


--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>
Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.dir-dk.org/>
Spørgsmål om DIR? Tjek <http://dk.groups.yahoo.com/group/dir_skand/>

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste