Hvor skal jeg tage mit første dykkerkursus
Fra : Henrik Larsson

Dato : 06-06-03 09:05

Hej gruppe

Jeg vil sammen med 2 kammerater starte på et dykkerkursus. Ingen af os har
dykket før, bortset fra et meget kort (10 min) prøvedyk i en svømmehal.

Foreløbigt har vi fundet følgende steder som virker interessante:
- Aqua Sport (PADI)
- Dykkercentret (NASE)
- Ocean Dive Explorers (PADI)

Umiddelbart ser Ocean Dive Explorers mest interessant ud da man, som jeg ser
det, får 6 dyk i åbent vand hvor jeg kun kan se at man får 4 de andre
steder.

Men det betyder jo ikke noget hvis undervisningen skulle vise sig ikke at
være god. Så det jeg søger er erfaringer.

Hvor skal jeg tage mit første dykkerkursus?

Hvis der skal bringes andre firmaer på banen, så er det selvfølgelig også i
orden. Vi bor i Alberslund.

Mvh Henrik

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 06-06-03 10:15

giver intryk af bare at ville dykke (det er der selvfælgelig ikke noget
galt i ), men vil i ikke også have adgang til kompressor, svømmehal, klubliv
....? Foreslår at i tager kontakt til en lokal dykkerklub og hører hvad de
kan tilbyde.

/Henrik R.

Fra : Søren Reinke

Dato : 06-06-03 10:49

Der tog jeg AOWD og var tilfreds med servicen,.
De er også et af københavns ældste dykker firmaer.

Skulle også være okay, omend ret dyre med ture osv.

Altid eller max 6 ture ?

Ud af de 3 ville jeg vælge Aquasport.

Der findes ret mange dykkerfirmaer i københavn, men personligt ville jeg gå
efter dem der har eksisteret i mange år. Ikke dermed sagt at de andre ikke
er gode, men i København er konkurrencen så hård at kun dem der virkeligt
leverer kvalitet også overlever.

Søren Reinke Rescue Diver Fjern ihsyd fra email
http://www.dykkercenterlangeland.dk
Danmarks hyggeligste Pinse Træf 6-9 Juni

Fra : Anders Holmbech Niel~

Dato : 06-06-03 10:50

Hejsa

Jeg tog for nogle år siden mit padi openwater hos Aquasport med en af de
instruktører, som nu har startet Ocean Dive og har siden også taget mit
advanced kursus hos Aquasport. Og jeg kan kun sige at jeg har haft positive
oplevelser begge steder (hvor jeg siden også har været på ture). Begge
steder lægger stor vægt på sikkerhed og på at man forstår teorien. Den
instruktør jeg havde hedder Chris og hvis i får ham som instruktør får i en
af de allerbedste instruktører, som jeg har mødt i de år jeg har dykket.

Men uanset hvad i vælger så held og lykke med det og må i have en masse gode
dyk fremover.

Med venlig hilsen

Anders

Fra : Campione

Dato : 06-06-03 11:38

og Chris er så ham der i dag har Ocean Dive, så der er altså der du skal
tage kurset, hvis du vil undervises af ham.

Ellers er jeg helt enig med Henrik Rasmussen I, at en decideret dykkerklub
klart er at foretrække, hvis man ønsker en grundigere, bedre og noget
længerevarende uddannelse.

Skal I dykke nu, må det altså blive et center, har I bedre tid starter mange
dykkerklubber under Dansk Sportsdykkerforbund kurser omkring juletid (se
evt. www.vskdyk.dk - fantastisk kompetente instruktører og landets bedste
beliggenhed :).

Se på www.sportsdykning.dk for en dykkerklub tæt på hvor I bor.

God fornøjelse med uddannelsen.

--
Sinc Steen Morthorst
Campione 2002

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 07-06-03 09:34

"Campione" <morthorst@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Ellers er jeg helt enig med Henrik Rasmussen I, at en decideret dykkerklub
> klart er at foretrække, hvis man ønsker en grundigere, bedre og noget
//
Jeg mener ikke at en klub nødvendigvis giver en bedre uddannelse, men der er
helt klart mulighed igennem det frivillige arbejde at opnå fordelagtige
tilbud som luftpåfyldning, adgang til svømmehal o.l. samt adgang til mange
forskellige informationer f.eks. har vi en biolog i klubben, det giver en
masse viden om det vi ser.

/Henrik R.

Fra : Nikolaj Østergaard J~

Dato : 06-06-03 12:04

Alle stederne er proffesionelle og kvalitetsmæssige ordentlige.....Gå ind og
snak med dem og vælg ud fra dit umiddelbare indtryk .... Det dykkermæssige
skal nok ende med at blive godt .....

I kunne også overveje at melde jer ind i en dykkerklub... I længden er det
billigere hvis i vil dykke meget i Danmark....... Om det er det ene eller
andet ... eller måske tredie certifikat-type er efter min overbevisning
ligegyldigt..... på grundkurserne lærer du at dykke.... så kan du
efterfølgende konkretisere dine præferencer og viderebygge dine evner
derfra......

( !!! opkast - start !!! )
Pas på med at spørge om for mange gode råd på denne NG..... tråden ender
sansynligvis med at diskutere hvilken vej du skal køre for at komme ind til
det dykkercenter du vælger !!! Man kan få mange gode informationer her ...
men tag et dykkerkursus først ..... for mange af dem med meget erfaring som
svarer, besidder ikke evnen til at formidle deres viden til folk der ikke er
på deres niveau endnu........
( !!! opkast - slut !!!)

nøj

Fra : Søren M

Dato : 06-06-03 16:52

> Umiddelbart ser Ocean Dive Explorers mest interessant ud da man, som jeg
ser
> det, får 6 dyk i åbent vand hvor jeg kun kan se at man får 4 de andre
> steder.
Hvis du skulle vælge en af de tre, ville jeg tage Ocean Divers.

> Hvor skal jeg tage mit første dykkerkursus?
I en klub da!!!!!

> Hvis der skal bringes andre firmaer på banen, så er det selvfølgelig også
> orden. Vi bor i Alberslund.
Albertslund? Så er der jo en klub lige om hjørnet! Så skal da besøge
Frømandsklubben NIKON på Ishøj Havn. www.nikondyk.dk

Jeg kan nåes på mail, hvis i vil ha´ en rundtur i klubben

/søren

Fra : Thomaz

Dato : 08-06-03 11:40

du skal være velkommen til at kontakte mig personligt uden for NG, hvis du
vil vide mere om kurser, ture etc.

MVH
Thomas

Fra : Henrik Larsson

Dato : 08-06-03 22:32

> du skal være velkommen til at kontakte mig personligt uden for NG, hvis du
> vil vide mere om kurser, ture etc.
>
> MVH
> Thomas

Det er lidt svært når din email adresse ikke virker.

Mvh Henrik

Fra : Tz

Dato : 09-06-03 08:41

sorry, det var åbentbart den gamle der stadig var aktiveret. det er klaret
nu og skulle virke.

MVH
Thomas

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 09-06-03 21:48

Henrik Larsson wrote:
> Jeg vil sammen med 2 kammerater starte på et dykkerkursus. Ingen af
> os har dykket før, bortset fra et meget kort (10 min) prøvedyk i en
> svømmehal.

Hej Henrik,

Jeg kan varmt anbefale Københavns Sportsdykkerklub, der får du 20 dyk i
åbentvand når du er færdig. Vi starter nyt kursus i september. Du kan
kontakte mig på min e-mail adresse hvis du vil høre om detaljerne og ellers
kan du kigge på www.ktd.dk

mvh
Jonas

Fra : dykbg

Dato : 11-06-03 07:49

"Henrik Larsson" skrev d. 06-06-03 09:05 dette indlæg :
> [...]
> orden. Vi bor i Alberslund.

> Mvh Henrik
>
> der findes aqua i mosede der samarbejder med nautic marine der
uddanner lidt billiger
klubben har egen b[d med masser af ture hele [ret og gratis luft
s[ pr'v lige www.dykkerklubbenaqua.dk eller kontagt mig 56142492

http://www.kandu.dk/

Fra : Kalle

Dato : 11-06-03 18:50