Hjælp til strømforsyning i server...
Fra : Bong

Dato : 06-06-03 09:20

Hej jeg er ved at lave en lille hjemmeserver med en VIA C3 Nehemiah 1000Mhz
Box, og et VIA C3M266 bundkort, det er vigtigt at den ikke larmer ret meget
og strømforbruget skal være minimalt. Der kommer til at sidde 3-4 harddiske.

Men jeg skal bruge en strømforsyning til dette, hvad skal jeg vælge når den
skal være billig, ikke må larme, ikke bruge for meget strøm ud over til
systemet m.v.

Er der nogle der kan hjælpe mig?!

Fra : Troels Halken

Dato : 06-06-03 17:05

Jeg vil sige at 150-250W skulle være nok. En billig strømforsyning? Tjaaa,
hvis du satser på at spare 200-400kr. på den. så er det let tjent ind på et
år, pga. en eventuel højere virkningsgrad ved at købe en dyrer PSU. Set over
levetiden, så kan denne besparelse blive meget højere. Jeg går ud fra at den
skal være tændt 24/7/365. Om server strømforsyninger ved jeg ikke så meget
men Antec har en høj kvalitet, sammen med Fortron/Sparkle. Sidstnævnte er
dog noget billigere, men ikke dårligere.

/Troels

Fra : Bong

Dato : 07-06-03 17:10

Ja den skal køre 24/7/365, det var heller ikke fordi jeg ikke vil ofre noget
på den, men det skulle heller ikke være den syreste. Men kravet er høj
virkningsgrad og samtidig at den ikke larmer ret meget, gerne med passiv
køling.