TV-out problem på Tyan Tachyon Radeon 9500~
Fra : Martin T.

Dato : 06-06-03 00:44

Hejsa

Er lige gået fra et Built by ATI Radeon 8500 64Mb til ovennævnte kort. På
mit Radeon 8500 var der ingen problemer med TV-out til mit ældre 21" Sony
Trinitron fjernsyn.

Problemet er nu, at når jeg sætter til TV'et til Tyan Radeon 9500 Pro kortet
kommer der et billed frem, men det mangler farve og billedet ryster. Lagde
lige mærke til en detajle i manualen:

"The Tachyon G9700/G9500 Pro that only has the S-Video out connector DOES
NOT support connection to TVs with S-Video In".

Skal det tolkes, at kortet kun virker med Composite?

På mit ATI Radeon 8500 kunne man vist selv vælge mellem Auto, Composite
eller S-Video.

Men i pakken ligger der både kabler til S-Video og Composite (Jeg bruger det
gule Phonokabel = Composite? til fronten på mit TV).
Betyder det, at hvis min fjernsyn kun kan tage S-Video, kan det være lige
meget, hvilket kabel man bruger, da TV-Chippen på Radeon kortet under alle
omstændigheder bare smider et Composite signal ud?

Kan man få en Composite til S-Video konverter af en art?

Er der samme problemer med andre Radeon 9500 Pro kort?

Ellers må jeg blive nødt til at sende det tilbage til forhandleren (Shg).

Mvh. Martin T.