centrering af side
Fra : Peter Sepstrup

Dato : 05-06-03 23:13

Hejsa!!

Min hjemmeside www.sepstrupnet.dk er lavet så indholdet altid har den samme
brede... jeg har nu tænkt på at centrere den, så man får lige meget "ternet"
baggrund på begge sider af indholdet... men er dette overhovedet muligt når
jeg har placeret tingene absolut med CSS?

Alle forslag til hvordan den nemt centreres modtages

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 05-06-03 23:39

"Peter Sepstrup" <peter@_REMOVE_sepstrupnet.dk> writes:

> [...]
> baggrund på begge sider af indholdet... men er dette overhovedet muligt når
> jeg har placeret tingene absolut med CSS?

Jada.

Pak hele siden ind i endnu en div, lad os kalde den "dims".
Altså:

Giv så dims den rigtige bredde, giv den en position, så indholdet blive
placeret i forhold til den og ikke body, og bed den om at centrere ved
at sætte margin:auto på begge sider:

#dims {
width: 657px;
position: relative;
margin: 0px auto;
}

Det virker dog ikke i ældre versioner af IE. Den har til gengæld
en fejl man kan udnytte. Så tilføj:

body {
text-align:center;
padding:0px;
margin:0px;
}
#dims {text-align:left;}

Padding og margin på body undgår at alting rykkes ca. 8 pixels ned.

Lavet i Opera. En hurtig test viser at det virker i IE6 og Mozilla også.
/L

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 06-06-03 00:08

> [...]
> }
> #dims {text-align:left;}
>
> Padding og margin på body undgår at alting rykkes ca. 8 pixels ned.

Kanon... det var jo ret nemt... thx.

Og godt der er andre end mig der koder på den her tid af døgnet, jeg havde
lidt frygtet at skulle vente til i morgen med at få det ordnet