Moseforklaring....
Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 05-06-03 22:37

Hej Anette.
Her er lidt 'forklaring' på hvorfor jeg ikke kommer på mosen i år.
Et lille uddrag sf min dagbog fra i formiddags:

Torsdag d. 5. juni 2003

KL. er 11.00 og jeg sidder i Rørbæk og puster ud efter at have hyppet
Harriets kartofler.

Jeg burde jo slet ikke sidde her. Jeg burde jo sidde på Mosen. Jeg kan
jo stadig nå det, men jeg tror det er bedst for mig at blive væk.

Jeg har spekuleret meget over, hvordan pinsen ville forløbe. Jeg har
hele tiden regnet med at jeg ville tage af sted. Alle forberedelser er
på plads, campingvogn, møbler, tilbehør, fryseelementer og mad.
Jeg har glædet mig til at se alle 'rødderne' igen. Mange af dem ser man
jo kun den ene gang om året. Jo tættere jeg er kommet på datoen, er det
gået op for mig, at den vigtigste komponent
(jeg selv) måske ikke var helt klar. Der er så meget 'Carsten og Ellen)
i moselivet, at det ville blive for svært at se Ellen hygge sig som hun
plejer (men ikke med mig), skælde ud som hun plejer (men ikke på mig).
Der er også det med alle 'forklaringerne'. Mange af 'mosefolket' har jeg
ikke set siden sidste pinse.
De 'dybsindige samtaler' der kunne opstå i bålets skær om 'hvordan kunne
det dog ske?, kan jeg ikke overskue. Jeg ved det jo ikke selv. Så vil
jeg hellere spare mig selv og andre for de pinlige situationer der kunne
opstå, og overlade forklaringerne til Ellen.

Jeg har også tænkt meget på, hvordan jeg kunne 'klare mig igennem'.
Jeg har overvejet at snakke med lægen om nogle 'stesoer' til at tage det
værste.
Jeg har jo også stadigvæk min 'base' hos Jørn. Hvis det blev 'for
væmmeligt', kunne jeg jo bare fortrække til Nykøbing til 'ubehaget' gik
over.
Ingen af løsningerne er særligt gode, hverken for mig eller de andre.
Det er nok bedre at vente et år og se om situationen har ændret sig. Har
jeg fået Ellen 'på plads', er jeg stadig velkommen o.s.v. Hvem ved?
Min gamle indstilling med 'at tage tyren ved hornene' og 'bringe
problemerne frem i lyset' fungerer ikke så godt mere. Den kræver en
stærk psyke og at baglandet er i orden.
Jeg har ikke så stærk en psyke som jeg troede, og mit bagland hænger i
laser.

Jeg mangler også at finde ud af, hvem er mine venner, og for hvem er jeg
bare 'Ellens påhæng'. Det ved jeg ikke rigtigt hvordan man gør..

Hav en god pinse
Carsten

--
-- HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser
-- mødes med en gunstig lejlighed....