Hot 50 - hjælp? :-)
Fra : Troels [around 9000]

Dato : 05-06-03 21:48

Hejsa,

Har lige fået slæbt en PGO Hot 50 hjem, for at se om jeg kan få repareret
dyret.

Den vil ikke rigtig starte, nok fordi der ikke kommer benzin ned til
tændrøret. Ja, der er benzin på, og der kommer benzin ned i karburatoren.
Men når jeg åbner for gasspjældet og bruger kickstarteren, er der ingen
hørbar forskel på når man ikke har åbnet for gasspjældet, og når det er helt
åbent.

Nå, tænker jeg så, og piller cylinder og topstykke af. Når jeg kigger ned i
krumtaphuset, ser det ud som om der er grattet ret godt ind i olie derinde -
men det er der vel ikke noget galt i, som sådan?

Stemplet, der er et 47,6mm Athena-stempel, vender med en buet side i
"skørtet" OPAD; altså mod indsugningssiden. Der er ingen "bue" i skørtet
nederst på stemplet, altså mod udstødningssiden.

Vender stemplet korret?

Hvordan kan det ellers være at maskinen ikke vil ændre lyden, når man åbner
gasspjældet?

Tror ellers nok maskinen kommer til at gå godt, den er monteret med Proma
Warrior, og Athena 47,6 mm cylinder-kit.

Håber på hjælp!

// Troels

Fra : kion

Dato : 05-06-03 22:04

har du kigget på din membraner?? det lyder som om d er kaput..

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 05-06-03 22:11

> har du kigget på din membraner?? det lyder som om d er kaput..

Dét var en god idé! Kigger jeg på imorgen, når det bliver lyst igen.!

// Troels

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 06-06-03 00:12

> har du kigget på din membraner?? det lyder som om d er kaput..

Nu er membranen så renset, og den lukker ikke luft ind hvis jeg suger... Så
den er vist parat til at køre nu...

Hvordan skulle jeg vende stemplet?

// Troels

Fra : kion