Kanariske øer / Alletiders rejser
Fra : Ib Mogensen

Dato : 28-03-01 18:36

Hej
Er der nogle der har erfaring og væet med Alletiders rejser på feriestedet
Bungalows Los Tunos i Maspalomas.
Har netop booket en uge der, er det ok. eller skal man hellere vælge Playa
del Ingles.
Vi kan godt lide at der er rimeligt pænt og rent, god pool og rimeligt
roligt.
Alle svar vedr. dette sted modtages med tak.

M.v.h.

Kurt & Nete

Fra : Dorthe P. Lahrmann

Dato : 28-03-01 22:24

Hejsa!
Min kæreste og jeg var på præcis samme tur 14 dage i december måned, så jeg har
da et par kommentarer. Nu kommer det jo meget an på hvad man leder efter på sin
ferie, og vi har ikke rigtig andre charter-oplevelser at sammenligne med, men
jeg kan da prøve:

Los Tunos er et ganske ok sted. Der er pænt og rent og servicen er venlig.
Området er stort og grønt, med en ret stor central pool, tennisbane og en
lille bar. Men, der er altså ikke særligt spændende, det er et typisk
"pensionist-sted" med mange ældre mennesker og meget lidt "gang i den". Fint
nok hvis man bare vil have fred og ro. Det mest negative jeg kunne finde var
nok, at poolen ikke er opvarmet. I december var det ikke fedt at hoppe i, og
man blev kun i vandet i 5 min!

Beliggenheden er her ok, i gåafstand fra alt. Maspalomas/Playa d.I. er groet
fuldstændig sammen til et. Hele området er et typisk turist-helvede med
kedelige diskoteker, uinspirerende barer, tyske schnitzel-restauranter o.s.v.
Strandene er dog gode, så er man til badning er det fint.

Mit aller bedste råd er: Lej en bil (gennem hotellet, servicen er i top), og
kør rundt på øen. Der er SÅ meget at se uden for "turist-zonen". Billejen er
forholdsvis billig, og lejer man en jeep, kan man komme rundt på de vildeste
bjergveje. Alt hvad der bare ligner en sti på kortet er farbart, og der er
flot!

Vil I høre mere, så sig bare til...

God tur!
Dorthe

Ib Mogensen skriver:

Fra : connie-toft

Dato : 03-04-01 22:08

Hej Ib
Er lige kommet hjem fra en uge på Los Tunos. Og jeg kan kun nikke
genkendende til hvad Dorthe skriver. Og det er ganske rigtig et
pensioniststed, Farumfolk, der er med "Brixtofte Tours" er på Los Tunos,
hyggelige mennesker kan vi kun sige. Vi er selv midt i 30èrne.
Mht vandet i poolen, ja så er temperaturen ved at være ok, lidt koldt at
komme i, men sådan skal det jo også være. Vi har været på Gran Canarie før,
så vi skulle kun dase, og det er stedet perfekt til. Jeg vil heller ikke
anbefale jer at spise på Los Tunos, der findes mange andre super steder,
især inde i Playa del Ingles. Er i til fest og farver er det også her det
sker, bare følg strømmen.
Jeg kan også varmt anbefale at leje en bil, for at se noget "ikketurist"
deres veje er ok, så det er bare at have et godt kort og tanken fuld.
Skriv endelig igen hvis i vil vide mere.
Rigtig god tur, hilsen Henrik og Connie

Fra : tinajoh.

Dato : 10-09-03 08:08

"Ib Mogensen" skrev d. 28-03-01 18:36 dette indlæg :
> [...]
> roligt.
> Alle svar vedr. dette sted modtages med tak.

Min kærste og jeg har også booket 14 dage på Los Tunos her i sep. Men vi
kan ikke rigtigt finde informationer om stedet og selve bungalowsen.
Hvad med køkkenet er der ovn,brødrister og kaffemaskine?. hvad skal vi i
det hele taget have med selv? håber på svar. På forhånd tak. mvh Tina
johansen

http://www.kandu.dk/

Fra : Grethe / Sportslex

Dato : 11-09-03 08:04

Søg fx på www.google.com med søgeordene
> "Los Tunos" + Maspalomas <
og I får en hel del link retur med oplysninger om stedet.

Du kan finde billeder og beskrivelser af de vandreture, jeg har
foretaget på Gran Canaria med udgangspunkt i Maspalomas / Playa
del Ingles på følgende adresser (samt ved at følge
uddybende link fra siderne):

Gran Canaria (Spanien):
http://www.sportslex.com/dk/c/1/sp_canaria.htm
Rejseplan 2000:
http://www.sportslex.com/dk/c/1/sp_canaria_2000.htm
Rejseplan 2001:
http://www.sportslex.com/dk/c/1/sp_canaria_2001.htm
Rejseplan 2002:
http://www.sportslex.com/dk/c/1/sp_canaria_2002.htm

På siderne kan du også finde litteraturforslag til bøger med
bl.a. vandrebeskrivelser.

Bogen "Landscapes of Gran Canaria" er et must. Kan fx købes via
Amazon i England:
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/1856911500/sportcomis/

Bogen "Canary Island" fra Lonely Planet er en fænomenal bog vdr.
Gran Canaria generelt. Kan også købes gennem Amazon:
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0864425228/sportcomis/

Politikens "Turen går til Gran Canaria..." giver et udmærket
(kortfattet) overblik over turistserværdigheder.

--
Bedste hilsner Grethe
Homepage: http://www.sportslex.com/