Hvor højt skal man op grafikkortsmæssigt.
Fra : Henrik Høy

Dato : 05-06-03 21:19

Hej.

Hvad skal man have, hvis man vil have noget som er mærkbart bedre end et
GF4-4200-8X.

Her tænkes på ydelsen i 3D-spil

-
--

Venlig hilsen

Henrik Høy

Fra : Martin Sørensen

Dato : 05-06-03 21:48

Sapphire Radon 9700 Pro All-in-Wonder
er et rimeligt bud men ellers kan man jo også gå op i 9800 Pro men det
komemr jo an på hvordan ens penge har det...

Fra : Henrik Høy

Dato : 05-06-03 22:01

In article <3edfac5f$0$76156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
mts@agurk.dk says...
> Sapphire Radon 9700 Pro All-in-Wonder
> er et rimeligt bud men ellers kan man jo også gå op i 9800 Pro men det
> komemr jo an på hvordan ens penge har det...

Vil det sige at man ikke vinder noget ved f.eks. at vælge et ATI
9500PRO?

--
-
--

Venlig hilsen

Henrik Høy

Fra : Lars Krag

Dato : 05-06-03 22:04

> [...]
> Hej.
>

> Hvad skal man have, hvis man vil have noget som er mærkbart bedre end et

Det kommer helt an på hvilke spil, og i hvilken opløsning samt
om det skal være med FSAA og AF. Og så i øvrigt også hvilken
cpu/bundkort/ram det skal arbejde sammen med.

IMO skal du dog nok som udgangspunkt op i enten Nvidia
FX5800(Ultra)/5900Ultra eller ATI R9700/9700PRO/9800PRO
før der "for alvor" er forskel.

/Lars

Fra : Henrik Høy

Dato : 06-06-03 05:48

In article <yeODa.6225$Jp3.267879@news010.worldonline.dk>,
larskrag@hotmail.com says...
> Det kommer helt an på hvilke spil, og i hvilken opløsning samt
> om det skal være med FSAA og AF. Og så i øvrigt også hvilken
> cpu/bundkort/ram det skal arbejde sammen med.

PIV 1.8@2.7 Ghz, MSI-6728 (865PE), 2x256 Mb PC3000.

1024x768 - 1280x1024 gerne med FSAA og AF.

> IMO skal du dog nok som udgangspunkt op i enten Nvidia
> FX5800(Ultra)/5900Ultra eller ATI R9700/9700PRO/9800PRO
> før der "for alvor" er forskel.

Med udgangspunkt i ovenstående HW vil der så være en forskel ved et
9500PRO.

-
--

Venlig hilsen

Henrik Høy

Fra : Lars Krag

Dato : 06-06-03 08:05

> PIV 1.8@2.7 Ghz, MSI-6728 (865PE), 2x256 Mb PC3000.

Fint nok, så er du da pænt med

> 1024x768 - 1280x1024 gerne med FSAA og AF.

Ok, der er_meget_forskel_på 1024x768 og 1280x1024, og især
hvilken grad af fsaa du vil køre med. Hvis du vil køre i 1024x768
med 2-4x fsaa alt efter hvilket spil du spiller, så er R9500PRO fint
nok, og vil være noget bedre end dit GF4 Ti4200. Men især af vil
yde meget bedre på et ATI kort end på dit Nvidia kort uanset graden
af fsaa.

Snakker vi om 1280x1024x32 med 4xfsaa og 8-16x af (hvilket jeg
spiller i selv) så skal du IMO mindst op i et R9700PRO, og jeg kan
rent faktisk mærke forskel på R9800PRO i forhold til R9700PRO i
denne opløsning i visse spil (Toca Race Driver bl.a.).

Et GF FX5900Ultra er bestemt et godt bud hvis dit ambitions
niveau og din pengepung er til det.

> Med udgangspunkt i ovenstående HW vil der så være en forskel ved et
> 9500PRO.

Ja, det vil der. Spørgsmålet er om det er "nok" til dig, men det kan du
faktisk kun selv vurdere. Jeg kan se at du overclocker din cpu, og mange
har jo med held overclocket deres R9500PRO kort til 9700 niveau, så
måske det var vejen?

/Lars

Fra : Henrik Høy

Dato : 06-06-03 21:06

In article <U1XDa.6772$Jp3.286599@news010.worldonline.dk>,
larskrag@hotmail.com says...

[cut]
> [...]
> faktisk kun selv vurdere. Jeg kan se at du overclocker din cpu, og mange
> har jo med held overclocket deres R9500PRO kort til 9700 niveau, så

Jeg endte med et Sapphire ATI Radeon 9700 non-pro.

Og jeg kan se at det er et noget bedre kort.

Jeg har et par tillægsspørgsmål.

Er der nogen som ved hvor meget blæseren på kortet skal sige, da den har
en underlig knurrende lyd som om at den er defekt?

Jeg undre mig over at ATI driveren, windows xp og 3dmark2003 kalder alle
kortet for 9700pro, er dette normalt?

--
-
--

Venlig hilsen

Henrik Høy

Fra : Flare

Dato : 06-06-03 07:23

> Hvad skal man have, hvis man vil have noget som er mærkbart bedre end et
> GF4-4200-8X.

9500 Pro vil give dit ca. 15% i ydelse med dit system. Så jeg ville helt
klart droppe det, offere lidt mere, eller vente.

Se. evt:
http://www.tomshardware.com/graphic/20021218/vgacharts-01.html#test_setup

Anders

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 06-06-03 12:47

"Flare" <dct_flare@hotmail.com> wrote in message

> 9500 Pro vil give dit ca. 15% i ydelse med dit system. Så jeg ville helt
> klart droppe det, offere lidt mere, eller vente.

Hvad bygger du de 15 % på?

--
Med Venlig Hilsen

Morten Holberg Nielsen
-In an interstellar buuuuuurst im baaack to save the uuuuuniiveeerseeeeee!

Fra : Flare

Dato : 06-06-03 14:40

> Hvad bygger du de 15 % på?

Det link jeg sendte med.....

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 07-06-03 09:53

> Det link jeg sendte med.....

Men usikkerheden omkring de 15 pct er vel ret stor?

Fra : Flare

Dato : 08-06-03 14:02

> Men usikkerheden omkring de 15 pct er vel ret stor?

Ja selvfølgelig. Det var bare en lede tråd. Skrev også ca.

Anders

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 08-06-03 20:48

> Ja selvfølgelig. Det var bare en lede tråd. Skrev også ca.

--
Med Venlig Hilsen

Morten Holberg Nielsen
-But when you put your arms around me