Tandlæge og dykning
Fra : Popeye

Dato : 05-06-03 17:39

Hvor lang tid skal der gå fra man har fået bedøvelse i forbindelse med
tandlægebesøg, ved f.eks. ganske almindeligt boring af hul.

Kan man dykke samme dag?

Mvh

Peter

--
"Eventuelle stavefejl er opstået under transmission"

Fra : Peter Braun

Dato : 05-06-03 19:20

En almindelig bedøvelse varer ca. 1½-2 timer, så derefter burde der ikke
være nogen problemer (siger min kæreste der er tandlæge). Hvor vidt der er
nogen speciele forhold med hensyn til dykning i forhold til en bedøvelse,
ved hun ikke. Der går dog typisk en dags tid før plomben er hærdet 100%
(afhængigt af materialet), så det kan måske give nogle problemer på grund af
trykket?? Jeg ved det ikke - måske var det en ide at snakke med en
dykkerlæge om det?

Hygge

Peter

Fra : Arne Madsen

Dato : 06-06-03 10:16

Hejsa,
I forbindelse med fyldninger er det jvf. min tandlæge, rart for hende/ham
hvis man nævner at man dykker, så er de ekstra påpasselige med "stopningen"
så man undgår tandsqueeze

Arne