nokia 3510 -> 3510i
Fra : GJ

Dato : 05-06-03 16:39

hej

jeg har en nokia 3510 købt i juli sidste år så der er stadig
garanti/reklamationsret på......den fungerer ganske udmærket...

Nu har jeg (måske) fået mulighed for at få den byttet til en 3510i +
500 kr. Den er der 2 års reklamationsret på...

Mit spørgsmål er så.... er der noget ved det?
Jeg har sammenlignet på både nokias side og http://www.esato.com
og kan se at der ikke er den helt vildt store forskel hvilket jeg
heller ikke regnede med. Men der står at

nokia 3510 har :
Networks 900/1800 900

ved nokia 3510i
Networks 900

Hvad betyder det?
Er der nogle "væsenltlige" forskelle bortset fra farvedisplay
selvfølgelig?

På forhånd tak...

Mvh Gitte

Fra : JMo.

Dato : 05-06-03 16:58

GJ <nospamming@zwallet.com> wrote in

> nokia 3510 har :
> Networks 900/1800 900
>
> ved nokia 3510i
> Networks 900
>
> Hvad betyder det?

Det betyder at der står forkert

Både 3510 og 3510i er Dual-band telefoner, og kan dermed køre på GSM900 net
og GSM1800 net. I dag er det standard i stort set alle telefoner.

Nogle få telefoner (men altså hverken 3510 eller 3510i) kan så yderligere
bruge GSM1900, hvilket er et af de systemer der bruges i USA (men det
bruges ikke herhjemme)

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 05-06-03 20:36

"GJ" <nospamming@zwallet.com> skrev i melding
> [...]
> Networks 900
>
> Hvad betyder det?
> Er der nogle "væsenltlige" forskelle bortset fra farvedisplay

I tillegg til fargedisplay har 3510i:
- Java
- MMS sende & motta (3510 støtter bare mottak av MMS).

Forøvrig tror jeg begge telefonene er dualband (GSM 900 og 1800). Den kan
altså ikke benyttes i USA, der man skal ha GSM 1900 de steder GSM benyttes
"over there". USA har nemlig flere mobilnett-standarder.

Men hvis du ikke har alvorlige planer om å reise til USA, betyr det ikke
noe.

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Moon-Mann

Dato : 07-06-03 08:19

Med lidt held kan du købe en brugt 3510i
for 500 kr. (har jeg selv gjort) og så sælge
din 3510 for et par hundrede eller 3.
Derved får du en endnu billigere tlf.

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-03 08:31

"Moon-Mann" <moon@mann.com> skrev i en meddelelse
> Med lidt held kan du købe en brugt 3510i
> for 500 kr. (har jeg selv gjort) og så sælge
> [...]
express ) kender dog ikke noget til deres firma,

--
MVH.

Anders Skalsted
Din Nokia Låsesmed