Binære søge trær og comparable types?
Fra : Gimmer

Dato : 05-06-03 14:02

Hej, jeg har lavet et binær søge træ og vil derved indsætte et opbejt cykel
til dette træ... men i bt (binære søgetræ) skriver den noget med comparable
types.... hvordan laver jeg min objekt cykel om til et object af comparable
type?
vh Gimmer

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 05-06-03 14:43

On Thu, 05 Jun 2003 15:01:54 +0200, Gimmer wrote:

> [...]
> types.... hvordan laver jeg min objekt cykel om til et object af comparable
Du skal sikkert blot lade din klasse cykel implementere interfacet
Comparable[1]. Dette kræver at du laver en metode med følgende signatur i
klassen:
int compareTo(Object o)

Metoden skal bruges til at sammenligne to cykler med hinanden (er den ene
større, mindre eller lig den anden).

[1] : http://java.sun.com/j2se/1.3/docs/api/java/lang/Comparable.html
--
Mikkel Bundgaard