Raid 5
Fra : Preben Graversen

Dato : 05-06-03 11:56

Hej

Netfinity 5100 server
ServeRaid 3L controller
4 diske i Raid5

Diskene er blevet flyttet fra en server til en anden. Nøjagtig samme model
og type. Controlleren er opdateret til nyeste bios + firmware.
Controlleren kan ikke finde det logiske drev. Efter boot med ServRaid
manager ser jeg at det logiske drev er oprettet (50GB)
og at det er offline. Alle diskene står til rebuild.
Sådan har serveren stået 2 dage nu.
Er det normal tid til rebuild ?
Hvordan får jeg evt. reddet mit array ?

Preben Graversen
pg@hogym.dk
pg@anet.adsl.dk

Fra : Johnny M

Dato : 08-07-03 19:36

"Preben Graversen" <prebennospam@lundgaarden.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Diskene er blevet flyttet fra en server til en anden. Nøjagtig samme model
> og type. Controlleren er opdateret til nyeste bios + firmware.

Er det før flytning eller efter??

> Controlleren kan ikke finde det logiske drev. Efter boot med ServRaid
> manager ser jeg at det logiske drev er oprettet (50GB)
> og at det er offline. Alle diskene står til rebuild.

Ved opstart har du husket at initilisere dine diske da det kan give ret
store problemer.
Kan du få dem i online mode??

> Sådan har serveren stået 2 dage nu.

Hmmm lyder ikke godt.