Norton PF 2003
Fra : Dejan

Dato : 05-06-03 01:00

Hej,
jeg har Norton Personal Firewall 2003 og (næsten) alt fungerer meget fint.
Men når Firewall er aktiveret kan jeg ikke åbne http://akira.ruc.dk (eller
http://www.akira.ruc.dk)

Jeg kan faktisk ikke åbne nogen som helst html file liggende på denne
server. Det eneste jeg kan læse ud fra Nortons log-file (under "privacy")
er:

Date Time: 05-06-2003 01:45:33
Action: Blocked
Type: Referer
Data: http://www.akira...

Men derefter står der:

Date Time: 05-06-2003 01:45:33
Action: Permitted
Type: User Agent
Data: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.0.3705)

Browseren kommer med den velkendte "siden kan ikke vises...".

Når Firewall er deaktiveret er alt ok. Jeg skal dog nævne at det åbenbart
kun er Norton 2003 der blokerer for denne server og ikke andre (gamle)
Norton Firewalls.
Er der nogen der ved hvad årsagen er?

mvh Dejan

Fra : Madsen

Dato : 05-06-03 12:33

Dejan skrev:

> Er der nogen der ved hvad årsagen er?

Nu kører jeg ikke med Norton PF længere, men engang gjorde jeg og det
var ikke andet end bøvl med diverse sider som ikke fungerede, men inde
i indstillingerne for firewallen har du et sted en mulighed for at
tilføje sider som Norton ikke skal blande sig i. Det ser nogenlunde
sådan her ud: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/norton/pf/permit.png>
Du kan klikke på 'Add'-knappen og tilføje de sider som Norton ikke skal
røre ved. Hver enkelt side kan du så stille til 'permit' som vist på
screenshottet.

Madsen.

Fra : Dejan

Dato : 05-06-03 20:58

Ja, jeg ved godt at man kan instille Norton til at se bort fra bestemte
domæner. Men jeg vil stadigvæk gerne vide hvorfor Norton blokerer nogle
servere. Det må være et eller andet ved serveren som den ikke kan lide, men
hvad

mvh Dejan

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-06-03 15:26

In article <3ede880a$0$32462$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Dejan wrote:
> Hej,
> Date Time: 05-06-2003 01:45:33
> Action: Blocked
> Type: Referer
> Data: http://www.akira...

Skriver den virkelig ikke mere, eller er det dig der udøver
censur?

Fra : Dejan

Dato : 05-06-03 20:56

Jo, den skriver resten af URLen (dvs. den htm file jeg prøvede at åbne), men
det har ingen betydning, pointen er at der ikke åbnes noget som helst html
file på denne server.

mvh Dejan

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-06-03 21:52

In article <3edfa0e0$0$32532$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Dejan wrote:
> Jo, den skriver resten af URLen (dvs. den htm file jeg prøvede at åbne), men
> det har ingen betydning, pointen er at der ikke åbnes noget som helst html
> file på denne server.

Hvorfor har det ingen betydning?

Det lader til at være problemer med referece header på klient siden
eller også er det redirect headers på server siden..men jeg kan
ikke se da du ikke giver mig alt..

Fra : Dejan

Dato : 12-06-03 02:16

> [...]

> Det lader til at være problemer med referece header på klient siden
> eller også er det redirect headers på server siden..men jeg kan

Når jeg sagde al html så gæder det også alt, ink:
http://www.akira.ruc.dk/index.html (som dog redirigerer til
http://www.ruc.dk/akira/), som jeg også nævnte i min første post.
Jeg kan f.eks. ikke se denne index.html file når Norton er enabled. Og
programmets logfile siger heller ikke noget:

Date Time: 12-06-2003 03:09:44
User:
Action: Permitted
Type: User Agent
Data: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; .NET CLR
1.0.3705)

Når Norton er disablet vises index.html fint.

mvh Dejan