Maling på kalk, hvordan fjernes det lettes~
Fra : Philip Kofoed

Dato : 04-06-03 22:44

Hej,

En af mine bygninger har tidligere været kalket, men en tidligere ejer
har senere malet bygningen. Det siger næsten sig selv at resultatet ikke
er særligt godt. Malingen skaller der hvor kalken løsner sig.
For at undgå at lappe på sagen hvert år, kunne jeg tænke mig at fjerne
alle tidligere lag maling og kalk, sådan at malingen kan få en ordentlig
flade at hæfte på.
Er det en gang sandblæsning der skal til, eller kan man klare den slags
med en højtryksrenser, eller er det noget helt tredje der skal til ??

mvh
Philip Kofoed

Fra : Lykke

Dato : 05-06-03 12:45

hvis kalken er tilstrækkelig løs skulle en højtrykrenser være nok.
du kan måske kradse blødt i facaden med et hakkejern, så du skaber revner
som vandet kan bide fast i.