Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvad hedder denne font?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 04-06-03 18:32

Hvad hedder denne font: http://www.towle.dk/skrift.gif ?

Det ligner grangiveligt noget Coreldraw-haløj og så kan jeg få fat i
den, men hvad hedder den? Hvis ikke det er Corel, hvor kan jeg så evt.
downloade den - helst som freeware?

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Villy Erichsen

Dato : 04-06-03 19:31

In article <esasdv0rtn0vjl9rb07ivt6t5c5b7hv42u@4ax.com>, Kurt Hansen
<kurtFJERNDETTE@towle.dk> wrote:

> [...]
>
> Det ligner grangiveligt noget Coreldraw-haløj og så kan jeg få fat i
> den, men hvad hedder den? Hvis ikke det er Corel, hvor kan jeg så evt.
Den hedder Pretoria - jeg kan ikke huske om den er fra Corel eller fra
en tidligere version af Illustrator.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen - omsider på OS X

Fra : Kurt Hansen

Dato : 04-06-03 20:52

Wed, 04 Jun 2003 20:31:18 +0200, skrev Villy Erichsen:

>Den hedder Pretoria - jeg kan ikke huske om den er fra Corel eller fra
>en tidligere version af Illustrator.

Aha, det viser sig at der er Pretorian - altså med N til sidst. En
søgning med Google, samt de 7-8 fontsites jeg har adresser på har
godtgjort, at det er en købeskrift til 140 dollars, men er dog også
set til 30. Ærgerlige penge at betale for at skrive 7 bogstaver. Er
der da virkelig ikke en klon af den skrift i TTF, eller en venlig sjæl
der vil tage mig med i sin aftenbøn? Ikke nødvendigvis ved at sende
mig en kopi af fonten, men måske bare ordet "Geoloco" i stor størrelse
og helst i vektor, f.eks. CDR eller AI.

Fra : Idé-Sign

Dato : 05-06-03 09:27

> [...]
> der vil tage mig med i sin aftenbøn? Ikke nødvendigvis ved at sende
> mig en kopi af fonten, men måske bare ordet "Geoloco" i stor størrelse
Hejsa,

Hvorfor 'tracer' du den ikke bare?

Søren

Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-06-03 10:05

Thu, 5 Jun 2003 10:27:16 +0200, skrev Idé-Sign:

>Hejsa,
>
>Hvorfor 'tracer' du den ikke bare?

Er forsøgt og havde det været til noget størrelse 1:1 jeg skulle bruge
det, ville det have været godt nok, men sagen er at det skal blæses op
til halvanden meter på den lange led. I den størrelse vil alle hakker
og unøjagtigheder skrige til himlen, og selv om betragtningsafstanden
jo normalt er stor, ser det ikke pænt ud på klos hold, så jeg ville
alligevel skulle sidde og fedte med hvert eneste vektorpunkt og så
ville det næsten være bedre at rentegne fra bunden af.

Iøvrigt har jeg fået hjælp, så problemet er løst ))