Analog Gamepad til PC?
Fra : Frenjon

Dato : 04-06-03 12:23

Jeg tillader mig lige at spørge her da jeg umiddelbart ikke kan finde en
mere passende nyhedsgruppe...

Jeg skal have mig en Analog Gamepad til min computer... De gamepads jeg har
haft og har er kun med digital styring, knap så godt til f.eks.bilspil :)

Hvilke analoge gamepads kan anbefales (ej trådløs)?

Reelt set er der vel kun disse at vælge i mellem:
Gravis Eliminator AfterShock (næsten FOR grim)
Logitech WingMan Action GamePad
Logitech WingMan RumblePad (får den sin rumble-energi fra USB eller skal den
have batterier?)
Thrustmaster Firestorm Dual Power Gamepad eller Dual Analog 2 Gamepad

-Frenjon

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 05-06-03 19:45

"Frenjon" <Frenjon@NOSPAMworldonline.dk> wrote in message
> [...]
den
> have batterier?)
> Thrustmaster Firestorm Dual Power Gamepad eller Dual Analog 2 Gamepad

Logitech WingMan RumblePad kan godt anbefales, den skal ikke have batterier
men får strøm fra usb porten.
Jeg bruger den til at spille MotoGP med, det fungerer den rigtigt godt til.

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 06-06-03 12:26

Frenjon wrote:
> [...]
> skal den have batterier?)
> Thrustmaster Firestorm Dual Power Gamepad eller Dual Analog 2 Gamepad

Mange er glade for at bruge en Playstation gamepad med en adaptor til
USB porten.
Men det er selvfølgelig en lidt dyr løsning hvis man ikke allerede har
en playstation.

http://www.levelsix.com/products/pc/PSPC_USB2_III.shtml

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Frenjon

Dato : 06-06-03 12:48

Hehe - det tænkte jeg nok - ved du (eller andre) om sådan en adapter kan
købes i DK?

-Frenjon

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 06-06-03 13:16

Frenjon wrote:
> Hehe - det tænkte jeg nok - ved du (eller andre) om sådan en adapter
> kan købes i DK?
>
> -Frenjon

Jeg bruger selv den her:
http://www.mm-vision.dk/default.asp?action=vis&varenr=1955

Det gode ved den, i modsætning til de fleste andre adaptorer, er at man
kan skifte mellem analog og digital mode på knappen på gamepad'en
ligesom på en rigtig Playstation. På de andre PSX-PC adaptorer er det
venstre analoge stick altid PC Joystick #1 mens resten bare ses som
knapper. På den måde bliver man i mange spil tvunget til at spille med
thumbstick'et. Men sådan er det ikke med den her.

Under XP kan du bare sætte den til, man skal ikke installere en driver
eller noget.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?