Kyllingelever
Fra : Thomas

Dato : 04-06-03 11:44

Jeg elsker en lille gryderet med kyllingelever, lidt røget flæsk,
kidney-bønner, selleristumper, lidt løg og lidt friske krydderurter.
Selvfølgelig serveret sammen med noget gammeldags spaghetti.

Men kan man ikke lave andre retter med kyllingelever?

Jeg kan ikke rigtig finde på andet selv.

VH

Thomas

Fra : Rømer

Dato : 04-06-03 12:51

Jo da - jeg holder meget af....fars af 1 pund hakket gris, ½ pund hakket
kyllingelever, salt peber, æg, løg og mel - tilsat en håndfuld hakket
persille og revet skal af en citron - bages i en postejform. Skiver på nogle
blade god salat, skiveskåret tomat og godt brød.

Fra : Padmé Amidala

Dato : 04-06-03 13:40

Du kan lave en salat med kyllingelever, hvor du tilsætter dine
favoritgrøntsager og så lidt bacon og kyllingeleveren

VH
Padmé Amidala

Fra : gap

Dato : 04-06-03 18:53

Hej

Min favorit er:

Kyllingeleverpate´

300 gr kyllingelever
500 gr hakket oksekød
2 æg
1 hakket grøn peber
1-2 fed hvidløg
salt
peber
1½ dl rødvin
150 gr bacon i tynde strimler

Kyllingeleveren hakkes og blandes med de øvrige ingredienser. Et ildfast fad
fores med 2/3 af baconen. Farsen hældes i. De sidste skiver bacon lægges
over.
Pateen`bages ved 200 grader i 1 1/4 - 1½ time.
Serveres med bagte kartofler ( står der i opskriften) vi får altid
flødekartofler til

Med venlig hilsen

Grethe