Mig og min lillebror
Fra : Thomas

Dato : 04-06-03 11:47

"Mig og min lillebror"-filmene som vi lige har været plaget med på
TV2, må være blandt de ringeste film, der nogensinde er lavet på
dansk.

Eneste lyspunkt er LotteTarps brystparti i den tredje film, og så
selvfølgelig, at Karl Stegger var med.

Det er altid en fornøjelse at se ham.

VH

Thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-06-03 14:03

Thomas <th63@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a6b0eee6.0306040246.c60ed89@posting.google.com...
> "Mig og min lillebror"-filmene som vi lige har været plaget med på
> TV2, må være blandt de ringeste film, der nogensinde er lavet på
> dansk.
__________

Ja, det lagde jeg også mærke til, selv om jeg er stor tilhænger af
folkekommedier og lystspil. Men det her, ne nej nej. Det var jo som om de
læste det hele op fra et stykke papir. Jeg har aldrig set noget så ringe.
Der var ellers ene gode skuespillere med. De fleste andre film i den genre
er jo helt anderledes professionelle. Man krøllede tæer.

Hilsen Åge

Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-06-03 16:07

> [...]
> Der var ellers ene gode skuespillere med. De fleste andre film i den genre
> er jo helt anderledes professionelle. Man krøllede tæer.

ringe jo, men det er alle danske film fra den tid.... men ringe på den gode
måde om man så må sige... dirch og poul er satme da sjove.... resten er da
ganske rigtigt jammerligt... især jesper langberg, han er storeslem i den
serie!... men jeg synes de er ganske underholdende

--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-06-03 21:18

sniper_Nolight <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ede0b0d$0$32481$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> ganske rigtigt jammerligt... især jesper langberg, han er storeslem i den
> serie!... men jeg synes de er ganske underholdende
______

SVAR:

Øhhhh... Jo.. Men jeg mener nu godt nok ikke at man har lavet ordentlige
danske film siden 70-erne. Det de laver nu til dags synes jeg er dødhamrende
kedsommeligt. Det lyder som om de læser op, ligesom i Mig og min
lillebror-filmene. Og så er der intet sjovt over det, ligesom dengang.
Problemer og problemerog dagligdag, det er hvad nutidens danske film handler
om. det kan ikke holde min interesse i 5 minutter.

Nutidens danske film er dybt amatøragtige med skrålende musik med skingre
toner og ingen handling.
Det er tæerkrøllende dårligt. Taxa og Rejseholdet er afskrækkende eksempler
på på amatøragtig skuespilspræstation. De taler jo slet ikke naturligt.

Nej i 70-erne og tidligere, der kunne man lave latterbrølsfilm. Hvad med
"Min søsters børn"? - haha.
Soldaterkammerater - Olsen banden og sån.

Hilsen Åge

Fra : Lars Petersen

Dato : 04-06-03 22:27

> [...]
handler
> om. det kan ikke holde min interesse i 5 minutter.

Ingen ordentlige danske film siden 70erne? Bor du under en sten, Åge? Alene
i 90erne har det da vrimlet med seværdige danske film som Festen,
Nattevagten og I Kina spiser de hunde bare for at nævne nogle få.

> [...]
eksempler
> på på amatøragtig skuespilspræstation. De taler jo slet ikke naturligt.

At påstå at f.eks. Festen ikke har nogen handling er da chokerende. Du må
meget undskylde at film ikke længere handler om husarsjov, den danske mand
der aftjener sin værnepligt mv., men det kan man vel ikke blive ved med at
koge suppe på.

> Nej i 70-erne og tidligere, der kunne man lave latterbrølsfilm. Hvad med
> "Min søsters børn"? - haha.

Min søsters børn bæres af især Axel Strøbye og så Karl Stegger.

> Soldaterkammerater - Olsen banden og sån.

Olsen Banden er god, men Soldaterkammerater-filmene har for langt mellem
snapsene eller latterbrølene for nu at bruge Åges udtryk.

/lars

Fra : Lars Petersen

Dato : 04-06-03 22:19

> [...]
> ganske rigtigt jammerligt... især jesper langberg, han er storeslem i den
> serie!... men jeg synes de er ganske underholdende

Jeg kan kun gi s_N ret her. Dirch og Poul er MEGET sjove. I den første film
er Lily Broberg rigtig god som den jordnære kvinde der får brødrene til at
sætte gården i stand.
Storsmuglerne: denne film er meget afhængig af Dirch og Poul og de redder
den også hjem, og så er der et enkelt quote der har brændt sig ind i min
hjerne: (brødrene og jens har netop fanget nogle af smuglerne) Jens
udbryder: SVINEBIND DEM! Jeg ligger flad af grin hver gang jeg hører det.
Bølle: Også afhængig af Dirch og Poul og at se Dirch spille fodbold (når man
ved at han elskede sporten) er da nice.
Når jeg siger at filmene er afhængige af Dirch og Poul kan jeg heller ikke
komme udenom Karl Stegger, der har en stor birolle i alle tre film. Karl
Stegger kan (med undtagelse af Far til 4-filmene) altid bringe et smil frem
hos mig.

/lars

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-06-03 06:22

Lars Petersen <lars@pilsnerpause.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ede62ad$0$24714$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Karl Stegger kan (med undtagelse af Far til 4-filmene) altid bringe et
smil frem hos mig.

> /lars
________

Godt de nåede at lave så mange falden på halen-folkekommedier og lystspil i
50-erne, 60-erne og 70-erne. Det er kun sporadisk at man har kunne
fortsættede denne overspillede humorristiske stil i nutiden. Men der er da
trods alt:

Kampen om den røde ko 1987
Jydecompagniet 1988
Jydecompagniet 3 1989
Olsen Bandens sidste stik 1998
Olsen Banden junior 2001

(5 film på 16 år - det er sørgeligt - snøft)

Hilsen Åge