Hjælp. Porno pop ups
Fra : Søren Jørgensen

Dato : 04-06-03 11:43

Er der nogen der ved hvad der kan gøres her, anden end en format c:
En bekendt har været inde på nogle "sjove" sider, og får nu hver eneste gang
han åbner internet explorer, flere porno pop up sider smidt i nakken.
Jeg har henvist ham til ad-aware, men han siger at det ikke hjælper.
Er der nogle der har et godt råd?

Denne meddelelse er sendt til både dk.edb.sikkerhed / virus

På forhånd tak for hjælpen.
Søren

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 04-06-03 11:51

"Søren Jørgensen" <soeren@smukkeagner.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogle der har et godt råd?
>
> Denne meddelelse er sendt til både dk.edb.sikkerhed / virus

Hej.... Ad-Aware skulle gerne hjælpe. Men ellers prøve med et AV program.
Og hvis det ikke hjælper så format C:\ . I fremtiden lade være med at trykke
YES til alt muligt :)

/Thomas
TDN:dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-06-03 16:27

Thomas Nielsen skrev:
> Ad-Aware skulle gerne hjælpe.

Det tager de fleste, jeg bruger dog også SpyBot
- Search & Destroy:
http://beam.to/spybotsd
- Så er de fleste af sådanne ting væk.

> Men ellers prøve med et AV program.

Også en mulighed, jeg tror bare ikke på det hjælper.
Dette kan køres online:
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp

> Og hvis det ikke hjælper så format C:\ .

NEJ NEJ NEJ!
De kan ret nemt fjerne, mange af dem kan faktisk
fjernes gennem Tilføj/Fjern Programmer i
Kontrolpanel. Nogle enkelte kræver dog at man
downloader et lille værktøj, for at slippe helt af
med det, men er man bange for at bruge det,
kan man efter brug bruge AdAware og SpyBot igen.

Jeg bruger selv:
http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,6477,00.asp

> I fremtiden lade være med at trykke YES til alt muligt :)

Det er det bedste råd :)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-06-03 12:05

> Jeg har henvist ham til ad-aware, men han siger at det ikke hjælper.
> Er der nogle der har et godt råd?

Måske SpyBot kan hjælpe?

Fra : Jacob Twisttmann Jør~

Dato : 04-06-03 14:47

Per Nielsen <dazzler53@hotmail.com> wrote:

> Måske SpyBot kan hjælpe?

Eller http://www.doxdesk.com/parasite/

Jacob

--
"I have always imagined that Paradise will be a kind of library" (Jorge
Luis Borges)

Fra : Kasper

Dato : 04-06-03 16:59

On Wed, 4 Jun 2003 12:43:26 +0200, "Søren Jørgensen"
<soeren@smukkeagner.dk> wrote:

> [...]
>han åbner internet explorer, flere porno pop up sider smidt i nakken.
>Jeg har henvist ham til ad-aware, men han siger at det ikke hjælper.
Mon ikke bare det er start siden der er blevet ændret?

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 04-06-03 21:51

Søren Jørgensen wrote:
> Jeg har henvist ham til ad-aware, men han siger at det ikke hjælper.
> Er der nogle der har et godt råd?

Installer Mozilla:

http://www.mozilla.org/

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Peter Kruse

Dato : 05-06-03 16:35

"Søren Jørgensen" <soeren@smukkeagner.dk> skrev i en
meddelelse news:bbkigm$jl4$1@sunsite.dk...

Hej Søren,

> Er der nogen der ved hvad der kan gøres her, anden end en
format c:

Det tyder på at der kan være tale om noget spyware, men det
kan også være reelt ondsindet kode. Jeg tillader mig at lede
dig i retning af min hjemmeside hvor du kan finde links til
relevante programmer som muligvis kan afhjælpe dit spyware
problem:
http://www.krusesecurity.dk/spyware.html

Venligst
Peter Kruse
http://www.krusesecurity.dk

Fra : Lars Overgaard

Dato : 07-06-03 01:55

In article <bbkigm$jl4$1@sunsite.dk>, Søren Jørgensen wrote:
> [...]
> Er der nogle der har et godt råd?
>
> Denne meddelelse er sendt til både dk.edb.sikkerhed / virus

I Internet Explorer går du i menuen "Funktioner -> Internetindstillinger".
I Generelt-fanen vælger du "Indstillinger -> Vis objekter" og sletter de
objekter der ikke skal være der.

Herefter vælger du fanen "Sikkerhed -> Brugerdefineret" og sætter et flueben
ud for "Deaktiver" i spørgsmålet om du vil have noget som helst med
ActiveX-komponenter at gøre, hvis de ikke er markeret som sikre.

Så burde du være flyvende igen

/Lars

Fra : Søren Jørgensen

Dato : 08-06-03 21:36

Hej alle sammen.
Jeg har fået renset mandens maskine med Spybot.
Det hjalp på det.

Takker for alle svarene, det er dejligt at kunne få hjælp herfra.

Mange venlige hilsner....Søren Jørgensen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-06-03 16:29

Søren Jørgensen skrev:
> Jeg har fået renset mandens maskine med Spybot.

Æv, jeg må snart lære at læse de andre indlæg inden
jeg svarer :)
Jeg håber dog andre kan bruge mit indlæg, selvom jeg
glemte det nok bedste råd:
- Installér en ordentlig browser, fx Opera eller Mozilla.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.