Hurtigere OS X!?
Fra : Jesper

Dato : 28-03-01 17:08

Jeg fandt lige denne på MacFixIt:

"Optimizing/Defragmenting OS X drive improves speed

Jon Bonner was disappointed in the overall speed of Mac OS X on his iMac
(see also related coverage). So he rebooted from his Norton SystemWorks
CD and checked the drive with Speed Disk. It reported that the Mac OS X
partition has "severe" fragmentation. So he optimized the partition.
When he rebooted in Mac OS X, speed was "much faster."

We tried this and had the same experience. Actually, Norton reported
disk errors that we had to fix before we could even optimize the
severely fragmented partition. But when all was done and we rebooted in
Mac OS X, performance (especially launching applications) was noticeably
quicker and required less disk access."

Jeg ved der er nogle stykker 'herinde' der sider med ældre iMacs. Måske
ovenstående trick hjælper?

--
mvh Jesper

Besøg Biddet Online: <URL:http://homepage.mac.com/biddet>

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 28-03-01 19:33

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> [...]
> severely fragmented partition. But when all was done and we rebooted in
> Mac OS X, performance (especially launching applications) was noticeably

Husk backup'en. Jeg tror det var Developer Release 4 hvor der på det
kaftigste blev advaret om at køre reparations programmer på systemets
disk. Programmerne ville fortælle der var problemer med disken,
naturligvis blev disse fikset, men desværre døde disken af det Det
er garanteret ikke sket for MacFixIt, men sårn bare lige for god ordens
skyld.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You'll get two operating systems in one! (Kommende reklame slogan)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-03-01 09:05

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> [...]
> naturligvis blev disse fikset, men desværre døde disken af det Det
> er garanteret ikke sket for MacFixIt, men sårn bare lige for god ordens

Seneste version af Norton (6) burde kunne håndtere Mac OS X diske (minus
UFS) - Symantecs release notes skriver i al fald at både DiskDoctor og
SpeedDisk håndtere Mac OS X PB diske, såfrem man booter fra Mac OS 9.

NB. Jeg forsøgte i sin tid med norton version 5 på Beta'en med mindre
gode (katastrofale) resultater.
Jeg har ikke selv prøvet med version 6, da min PB nu ligger på en UFS
partition. På UFS partition skulle det dog ikke være nødvendigt, hvilket
illustreres af, at en halvt fyldt 1.5GB partition ifølge fsck kun er
fragmenteret med 0.02% efter 4 månders brug og eksperimenteren.

NB. jeg kan snart ikke hold mig længere, jeg _må_ snart ned og købe en
kopi i af 1.0 - det gipper virkelig i hele kroppen, hver gang jeg går
online... Hvis bare DK versionen snart kom, så jeg kunne sammenligne
indholdet med IE versionen. Netop pga. af Mac OS X's mulighed for at
kunne skifte sprog on-the-fly pga. af de smarte sprogmoduler hvilket
betyder at man ikke behøver at vente forgæves på danske opdateringer til
OS'et, vil jeg for en gangs skyld helst have fat i en DK version.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg er boligløs i København fra 1 april

Fra : David Blangstrup

Dato : 29-03-01 15:52

On Thu, 29 Mar 2001 10:05:16 +0200, Morten Reippuert Knudsen wrote
(in message <1er07pj.162fihx8u4owN%reippuert@mac.com>):

> [...]
> betyder at man ikke behøver at vente forgæves på danske opdateringer til
> OS'et, vil jeg for en gangs skyld helst have fat i en DK version.

Fra macfixit.com:

[...]

had "severe" fragmentation. So he optimized the partition. When he rebooted
in Mac OS X, speed was "much faster." [Note: only the latest versions, 6.x,
of Norton Utilities can be used to optimize a Mac OS X volume.]

Læs selv: http://www.macfixit.com/macosx.shtml

--

- David

reply to firstname@lastname.dk

http://david.blangstrup.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-03-01 16:08

David Blangstrup <non@sense.dk> wrote:

> Fra macfixit.com:
>
> Optimizing/Defragmenting OS X drive improves speed
>
> Jon Bonner [klip]

Det er jo nøjagtig samme text som Jesper startede tråden med...

Fra : David Blangstrup

Dato : 29-03-01 17:05

On Thu, 29 Mar 2001 17:07:30 +0200, Morten Reippuert Knudsen wrote
(in message <1er1jj1.1svgpqf18huqmmN%reippuert@mac.com>):

> Det er jo nøjagtig samme text som Jesper startede tråden med...

Av, hvor flovt! Og jeg syntes endda, jeg lige tjekkede det igennem først.
Pinligt! Sorry!

Fra : Jesper

Dato : 29-03-01 17:42

> [...]

> (in message <1er1jj1.1svgpqf18huqmmN%reippuert@mac.com>):

> Av, hvor flovt! Og jeg syntes endda, jeg lige tjekkede det igennem først.

OK - så lad gå for denne gang - eller jeg kommer og tager din mac fra
dig!!!

))