Hvordan piller jeg slyngkoblingen af?
Fra : Brian Axelgaard

Dato : 04-06-03 11:01

Hejsa!

Jeg har været ved at skifte ruller på min Suzuki AP50 Address og vil nu til
at skifte koblingsfjederen, men dette volder mig også problemer...
Jeg har postet et billede af koblingen i dk.binaer.motor under samme subj.
som denne tråd.
Problemet er, at når jeg har fået møtrikken, i midten af billedet, af akslen
så sidder koblingsskålen stadig fast! Jeg har kigget lidt på nettet efter
hvordan det gøres på et par andre scootere, og her lader det til at når
møtrikken er pillet af så skulle man kunne hive/rive/flå/trække hele
koblingen med remskive af som én stor enhed... det lader sig umiddelbart
ikke gøre :(
Nogen der kan hjælpe?

På forhånd mange tak!

Fra : Hekto

Dato : 04-06-03 11:21

In article <3eddc315$0$15345$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
axelgaard@mail1.stofanet.dk says...
> [...]
> møtrikken er pillet af så skulle man kunne hive/rive/flå/trække hele
> koblingen med remskive af som én stor enhed... det lader sig umiddelbart

Bruger en bæltetang.

--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Calle.

Dato : 04-06-03 17:30

Hekto wrote:
> In article <3eddc315$0$15345$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
> axelgaard@mail1.stofanet.dk says...

> Bruger en bæltetang.
kaldes også Vupti / filternøgle / båndnøgle
--
Calle

Fra : Morten

Dato : 04-06-03 20:16

Jeg vil foreslå en aftrækker, men har aldrig selv skulle lave operationen,
så ta' lige mit råd med 'et gran salt'

\Morten

Fra : Calle.

Dato : 04-06-03 21:58

Morten wrote:
> Jeg vil foreslå en aftrækker, men har aldrig selv skulle lave
> operationen, så ta' lige mit råd med 'et gran salt'

Mange af den er meget spinkle, og der skal ikke meget til at bøje dem.
På f.eks. speedfight sider der et tyndt tandhjul (startkrans) ud på
kanten.

--
Calle

Fra : Hekto

Dato : 05-06-03 09:57

In article <3ede5d7d$0$48889$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Calle.
says...

> Mange af den er meget spinkle, og der skal ikke meget til at bøje dem.
> På f.eks. speedfight sider der et tyndt tandhjul (startkrans) ud på
> kanten.

?????????????????????????????????????????????

Startkransen sidder på varioen!
Koblingen holdes med en bæltetang, og møtrikken løsnes med en alm.
nøgle!

.... hvor svært kan det være?
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Calle.

Dato : 05-06-03 10:38

Hekto wrote:
> [...]
>
> Startkransen sidder på varioen!
> Koblingen holdes med en bæltetang, og møtrikken løsnes med en alm.

Ja undskyld, det var varioen jeg tænkte på.
--
Calle

Fra : Hekto

Dato : 05-06-03 12:11

In article <3edf0fa9$0$48899$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Calle.
says...

> Ja undskyld, det var varioen jeg tænkte på.

Varioen kan pilles af sådan:

http://www.hekto.dk/speedfight/pservice.htm

Luftnøgle bør ikke bruges, da den rent faktisk kan slå for hårdt.
Spænd med momentnøgle!

Fra : Morten Christensen

Dato : 05-06-03 10:29

Altså når du har pillet møtrikken af, så sidder det stadig fast?

Så prøv at trykke fjederen sammen, sådan at remmen kommer ned i bunden af
remskriven og derved bliver slap. Tror nemlig måsket at det bare sidder i
spænd.

Ellers så er det bare noget med at hive til :P

--
Hilsen Morten Christensen

Fjern [REMOVE] i mail-adressen ved direkte svar.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 06-06-03 10:40

Morten Christensen wrote:
> Altså når du har pillet møtrikken af, så sidder det stadig fast?

Nemlig!

> Så prøv at trykke fjederen sammen, sådan at remmen kommer ned i
> bunden af remskriven og derved bliver slap. Tror nemlig måsket at det
> bare sidder i spænd.

Virkede ikke... resulterede i at jeg skar min pegefinger til blods... sådan
en kant på en remskive er sgu da skarp :)

> Ellers så er det bare noget med at hive til :P

Det gjorde jeg så med en aftrækker... det hjalp. En kegle havde limet lortet
fast, hvad sker der så!