JButtons med Icon
Fra : The MaXx

Dato : 28-03-01 16:56

hej gruppe...

Jeg skal bruge nogle JButtons med både text og iconer.
Dette er der ingen problemer med, men jeg kan ikke få texten til at stå
nedenunder iconet (e.g. internet Explorer).
Jeg kan ændre på textens position med ikke til forhold til iconet. jeg
bruger følgene:

JButton btnOrdre = new JButton("Ordrer", new ImageIcon
("images/ordre.gif"));

Alt hjælp er velkommen

The MaXx

Fra : Soren Hansen

Dato : 28-03-01 23:04

Du kan tilføjen et BorderLayout til knappen, og derefter placere teksten i
SOUTH delen og ikonet i NORTH delen. På den måe kan du placere teksten under
ikonet.

--

------------
Soren Hansen

Fra : The MaXx

Dato : 29-03-01 16:48

"Soren Hansen" <sh.dk@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan tilføjen et BorderLayout til knappen, og derefter placere teksten i
> SOUTH delen og ikonet i NORTH delen. På den måe kan du placere teksten
under
> ikonet.

Tak for forslaget, men da jeg ikke kunne få det til at virke, fandt jeg selv
frem til denne løsning:

btn.setHorizontalTextPosition(SwingConstants.CENTER);
btn.setVerticalTextPosition(SwingConstants.BOTTOM);

Her står texten dog ikke helt i bunden men er istedet afhængig af størrelsen
på ikonet.
Hvis man har flere af denne type knapper ved siden af hinanden bør man
derfor sørge for at ikonerne har samme højde.

The MaXx