Fanger bordet? (Skiltning af priser)
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 04-06-03 01:51

Hej alle,

Jeg efter opfordring høre jer om I vil give mig medhold i følgende:

Jeg har netop solgt min motorcykel idet jeg ønsker at købe en anden og nyere
model. Hos min lokale forhandler (og hos en anden forhandler) har jeg så set
en model fra 2002 til salg til 10.000 kroner mindre end hvad jeg skal give
for en tilsvarende 2003 model. På forhandlerens hjemmeside står det anført
at 2002 modellen er til salg i blandt andet sølvgrå. Ligeledes har jeg
gennem den seneste måned set at forhandleren har haft denne 2002 model i
sølvgrå stående i sit butiksvindue - ligeledes 10.000 kroner billigere end
2003eren.

Nu kommer det "sjove" så.

Jeg får endeligt solgt min gamle motorcykel og spankulerer lystigt ned til
forhandleren i den tro at jeg skal ned og købe den nye motorcykel, der
stadig står i vinduet til samme pris. Men jeg får pænt af vide at
forhandleren at der er tale om en misforståelse mellem dem og importøren af
motorcyklerne. Det er tilsyneladende kun 2001 modeller, der er 10.000 kroner
billigere. Og da der ikke findes en 2001 model i den farve jeg ønsker er jeg
altså nødt til at betale de ekstra 10.000, hvis jeg ønsker at købe
motorcyklen i den farve jeg har lyst til.

Spørgsmålet er så om bordet fanger overfor forhandleren - og om jeg kan
kræve at de alligevel sælger mig 2002 modellen til 160.000?

Hvad siger I? Er der ikke tale om brud på markedsføringsloven?

Mange hilsner og på forhånd tak,

Tony Lorentzen
Svar evt. på e-mail: spam@dkfritidmotorcykel.dk