Bøger til oplæring af java
Fra : Ukendt

Dato : 04-06-03 00:01

Hejsa NG

Jeg har i 3 år gerne ville lære java, men har ikke haft tiden til det pga.
af min skole. Men nu har jeg tid!
Så mit spørgsmål er, er der nogle der kender nogle rimelige grundlæggende
bøger omkring programering af java?
Til at starte med kunne jeg godt tænke mig nogle bøger på dansk, men ellers
er jeg med på engelsk. De bøger må gerne være med eksempler og nogle ting
som jeg kan øve mig i det.

Håber at der er nogle der kan hjælpe mig!

Mvh.
Tina

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-06-03 01:23

"tinaw" <nospam> wrote in

> [...]
> men ellers er jeg med på engelsk. De bøger må gerne være med
> eksempler og nogle ting som jeg kan øve mig i det.

På dansk : www.javabog.dk (har ikke selv brugt den men den skulle
være god)

På engelsk : Java Software Solutions (Lewis & Loftus)

"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

Fra : Martin Kofoed

Dato : 04-06-03 07:11

Nu siger du godt nok "bøger", men jeg vil alligevel henlede opmærksomheden
på Sun, der har lavet en lang række glimrende introduktioner og tutorials.

De kan findes her: http://developer.java.sun.com/developer/onlineTraining/

--

Martin

Fra : Rico Wind

Dato : 04-06-03 07:28

"tinaw" <nospam> skrev i en meddelelse
> [...]
> som jeg kan øve mig i det.
>
> Håber at der er nogle der kan hjælpe mig!

Bogen Thinking in Java er gratis tilgængelig på nettet og
kan desuden købes temlig billigt i trykt form. Den er temlig
lang, men behandler også en lang række aspekter inden
for Java programmering.
Du kan finde den online udgave på:
http://www.mindview.net/Books/TIJ/
hvor der også er links til bogen hos de største online boghandler.

/rw

Fra : Robert Larsen

Dato : 04-06-03 08:02

tinaw wrote:
> [...]
> som jeg kan øve mig i det.
>
> Håber at der er nogle der kan hjælpe mig!

Jeg startede selv med "Java - How To Program" af Deitel&Deitel og synes
ikke, jeg har set bedre begynderbøger. Den kommer ind omkring ALT !!!
Jeg har til gengæld endnu ikke set en dansk javabog, som var penge værd.

Robert

Fra : Niludo

Dato : 04-06-03 08:05

"" skrev d. 04-06-03 00:01 dette indlæg :

> [...]
ellers
> er jeg med på engelsk. De bøger må gerne være med eksempler og nogle

Hej Tina!

På engelsk: Big Java af Cay Horstmann.

Den er er fyldt med eksempler og tager virkeligt fat i det
grundlæggende.

Mange hilsner

Niels

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-03 10:28

I skulle vel ikke have nogle ISBN nr. til de bøger, de er lidt svære at
finde da der 1000 forskellige eksemplare og forskellige titler som alle
ligner hinanden.

Fra : Rico Wind

Dato : 04-06-03 10:44

> I skulle vel ikke have nogle ISBN nr. til de bøger, de er lidt svære at
> finde da der 1000 forskellige eksemplare og forskellige titler som alle
> ligner hinanden.

Til thinking i java kan du finde det på den hjemmeside jeg henvist til:

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-06-03 15:48

"tinaw" <nospam> wrote in

> I skulle vel ikke have nogle ISBN nr. til de bøger, de er lidt
> svære at finde da der 1000 forskellige eksemplare og forskellige
> titler som alle ligner hinanden.

Java Solutions, Lewis & Loftus : ISBN 0-201-78129-8

Fra : Rune Simonsen

Dato : 04-06-03 22:43

On Wed, 4 Jun 2003 11:28:11 +0200, "tinaw" <nospam> wrote:

> I skulle vel ikke have nogle ISBN nr. til de bøger[..]

Cay Horstmann : Big Java ISBN 0-471-40248-6
http://www.horstmann.com/bigjava.html

Vi havde den på 1. semester Datalogi på Århus Universitet
(http://www.daimi.au.dk/dIntProg/), og jeg synes egentlig den er
udemærket, hvis man overhovedet ikke kan programmere i forvejen.
Sproget er i hvert fald let - det er ikke et problem, at den er
engelsk.

Har man erfaring(med objekter) bruger den lige lovlig mange sider på
at sige det der er at sige, men sådan er det jo altid med amerikanske
bøger...

--

Rune Simonsen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 05-06-03 03:24

Rune Simonsen <rrs@nospam.dk> posting:

>Cay Horstmann : Big Java ISBN 0-471-40248-6
>http://www.horstmann.com/bigjava.html

Cay Horstmann: Computing Concepts with Java Essentials,
ISBN:0-471-24317-x
http://www.horstmann.com/ccj.html

>Vi havde den på 1. semester Datalogi på Århus Universitet
>(http://www.daimi.au.dk/dIntProg/), og jeg synes egentlig den er

Anvendes på Dat A (NatBas), RUC.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Kristian Thy

Dato : 04-06-03 22:21

Verily, tinaw spewed forth:

> Så mit spørgsmål er, er der nogle der kender nogle rimelige
> grundlæggende bøger omkring programering af java?

Når du nu har læst de andre gode forslag der er kommet her og er
blevet lidt mere velbevandret i Java, så vil jeg anbefale at du
anskaffer dig "Java Precisely" af Peter Sestoft [ISBN 0-262-69276-7].
Det er en kort, koncist, letlæselig og yderst dækkende opslagsbog om
Java, hvor man slipper for alt det gejl der er i amerikanske lærebøger
(jeg har hørt rygter om at i USA bliver lærebogsforfattere betalt per
side) og nemt og hurtigt kan finde det man har brug for.

\\kristian
--
Wine improves with age. The older I get, the better I like it.