Kort med indbygget tempmåler? Hvilket?
Fra : Benjamin Wivel

Dato : 03-06-03 22:08

Hej GRP

Jeg har lige brændt mit Triplex Ti4200 af, fordi jeg ikke var opmærksom på
varmeudviklingen efter jeg havde sat et vandkølehoved på. (åbenbart ikke
ordenligt).

Nu vil jeg have et kort med indbygget tempmåler ligesom på CPUer. Det skal
være et GForce4, da mit kølehoved jo skal passe til.

Jeg har kigget lidt omkring, men kan ikke se om de forskellige kort har
indbygget tempmåler.

Mvh

Benjamin Wivel

Fra : Peter Anskjær

Dato : 03-06-03 23:16

"Benjamin Wivel" <slet_mig_ruben@tumpe.dk> wrote in message
> [...]

> være et GForce4, da mit kølehoved jo skal passe til.
>
> Jeg har kigget lidt omkring, men kan ikke se om de forskellige kort har

Hej Benjamin
Så vidt jeg ved, så er de eneste GF4 med tempmåler, Asus. Mit GF4 ti4600
havde dog ikke, men jeg tror deluxe modellen har. Det kan være der er nogle
andre der kan bekræfte dette?

Mvh
Peter

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 04-06-03 17:30

Peter Anskjær wrote:

> [...]
> havde dog ikke, men jeg tror deluxe modellen har. Det kan være der er nogle

Har et Asus 8460 Deluxe GF4Ti 4600 med temperaturmåler.

/Claus

Fra : Kim Larsen

Dato : 04-06-03 00:58

"Benjamin Wivel" <slet_mig_ruben@tumpe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> være et GForce4, da mit kølehoved jo skal passe til.
>
> Jeg har kigget lidt omkring, men kan ikke se om de forskellige kort har

Kunne man ikke flække noget sammen selv. Før i tiden, jeg ved ikke om det er
sådan mere, der kunne man få en temp. måler med sin Intel cpu, som skulle
klistres på cpuen, denne dims kunne så sættes på grafikkortet i stedet for ?

Kim Larsen

---

Fra : Oskar

Dato : 04-06-03 14:33

Hej

I går fik jeg et MSI TI4800 SE ind af døren, der følger et program med
til aflæsning af temp. Godt nok noget af et iriterende program, men
det virker.
Efter 1 time spil ligger den på ca. 52 grader, og der er lige nu 27
grader i rummet hvor den står, og 35,5 inde i kassen.
Programmet hedder MSI 3D! Turbo Experience, og kan også bruges til OC.

Fra : Benjamin Wivel

Dato : 04-06-03 17:32

Cool respons. Godt at det findes.

Jeg har specielt ASUS V9520 GeForceFX 5200 i kikkerten som på hjemmesiden
siger at der medfølger et Doktor-Program, der kan måle alt muligt nyttigt og
unyttigt, herunder temp. Spændende at se temp iforhold til jeres

mvh

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 05-06-03 12:14

> [...]
og
> unyttigt, herunder temp. Spændende at se temp iforhold til jeres

Jeg er ikke sikker; men tror ikke at FX5200 er hurtigere end Ti4200. Er ikke
sikker, men tvivler.

Det gode ved FX5200 ift. Ti4200 er, at det har DirectX 9.0-support.

Jeg ved, at Palit's FX5200 kun er monteret med passiv køler fra fabrikken -
men hvis du har tænkt dig at montere vandkøling alligevel, kan det jo være
ligemeget.

Mange hilsener,
Troels

Fra : Benjamin Wivel

Dato : 05-06-03 13:13

> Jeg er ikke sikker; men tror ikke at FX5200 er hurtigere end Ti4200. Er
ikke
> sikker, men tvivler.
>
> Det gode ved FX5200 ift. Ti4200 er, at det har DirectX 9.0-support.

Hmm... det ´kunne være jeg skulle tjekke det lidt grundigere. Et nyt kort
skulle jo gerne være hurtigere end ens gamle, sådan helt principelt. Og da
jeg kender mig selv, så ved jeg at jeg altid overskrider det budgetterede
med ca 30% !!

Er der nogen der kende nogen links til ASUS FX tests?