Ruller på Neo's 45
Fra : Troels [around 9000]

Dato : 03-06-03 21:32

Hejsa,

Jeg har en Yamaha Neo's 45-scooter, der egentlig kører meget godt

Meeen, optrækket er ikke for godt mere, og jeg er blevet anbefalet at købe
nye ruller...

Hvor tunge er std.-rullerne på en Neo's 45?, og vil det være en fordel for
mig, at gå efter topfart, eller lidt bedre optræk; og hvor tunge vil I
anbefale? Jeg går nok efter at købe Polini-ruller, hvis det har noget at
sige?

// Troels

Fra : martinussen

Dato : 04-06-03 00:11

Jeg har godt nok en Yamaha Neo's 30', den har som standard 7 grams.. Mon
ikke det er det samme`?

http://www.kandu.dk/

Fra : Old Man

Dato : 04-06-03 18:06

On Tue, 3 Jun 2003 22:32:07 +0200, "Troels [around 9000]"
<puttitat@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>mig, at gå efter topfart, eller lidt bedre optræk; og hvor tunge vil I
>anbefale? Jeg går nok efter at købe Polini-ruller, hvis det har noget at

Hej.

Yamaha Neo's 45 kører som standard med 6,5 grams ruller.

Mvh. Torben.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 04-06-03 18:25

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

Tillægsspørgsmål:

Hvis jeg vil have topfart, hvad skal jeg så? Tungere ruller, eller? Og hvad
med acc. (er jo så det modsatte.)

// Troels

Fra : martinussen

Dato : 04-06-03 18:35

> Tillægsspørgsmål:
>
> Hvis jeg vil have topfart, hvad skal jeg så? Tungere ruller, eller? Og
hvad
> med acc. (er jo så det modsatte.)

Det er helt rigtigt.. Tungere ruller højere topfart - lettere ruller
hurtigere i accelration..

http://www.kandu.dk/

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 04-06-03 23:19

> Det er helt rigtigt.. Tungere ruller højere topfart - lettere ruller
> hurtigere i accelration..

Så var jeg ikke helt galt på den.

Tak for hjælpen! til jer alle!

// Troels

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 04-06-03 23:27

> Det er helt rigtigt.. Tungere ruller højere topfart - lettere ruller
> hurtigere i accelration..

Tillægsspørgsmål igen... Er 1 gram tungere/lettere noget der VIRKELIGT kan
mærkes, eller skal vi ændre 2 gram eller mere, før der sker noget?

// Troels

Fra : martinussen

Dato : 05-06-03 08:28

Tillægsspørgsmål igen... Er 1 gram tungere/lettere noget der VIRKELIGT
kan
mærkes, eller skal vi ændre 2 gram eller mere, før der sker noget?

For mig skal jeg skifte med en interval på 3 gram før der virkelig kan
mærkes en forskel. Men så er det fx. også 2-3 km/t. på toppen. lidt
forskelligt efter knallert selvfølgelig. Men hvis din knallert ikke
kører helt "rent" så kan der være ingenting ved siden af fx. 0,5 gram
for lidt eller meget..

http://www.kandu.dk/