Peter Thorup
Fra : swain.dk

Dato : 03-06-03 19:47

Nogen der kan fortælle mig noget om ham? Har hørt en masse godt men endnu
mere skidt....

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 03-06-03 22:19

swain.dk wrote:
> Nogen der kan fortælle mig noget om ham? Har hørt en masse godt men
> endnu mere skidt....

Han synger noget godt kor på Sebastians gamle plader..

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Lars Rindsig

Dato : 03-06-03 22:22

swain.dk wrote:

> Nogen der kan fortælle mig noget om ham? Har hørt en masse godt men endnu
> mere skidt....

Jeg har ikke lige noget snavs, men var det ikke godt nok ham, der var
lige ved at blive forsanger i Deep Purple (eller et andet britisk
70'er-"blues"-rock-band)?

Lars

Fra : Carsten Jorgensen

Dato : 05-06-03 12:18

"Lars Rindsig" <spam@bounce.bounce.bounce> wrote in message

> Jeg har ikke lige noget snavs, men var det ikke godt nok ham, der var
> lige ved at blive forsanger i Deep Purple (eller et andet britisk
> 70'er-"blues"-rock-band)?
>
> Lars

Det er vist ikke helt korrekt - det var Ivan Pedersen (Backseat og Laban),
der var tæt på at blive frontfigut i Deep Purple.

- Carsten

Fra : Michael Hjorth

Dato : 03-06-03 23:12

On Tue, 03 Jun 2003 20:47:27 +0200, swain.dk wrote:

> Nogen der kan fortælle mig noget om ham? Har hørt en masse godt men
> endnu mere skidt....

Han spiller noget af det bedste blues-guitar, og har en ru stemme som
klæder det rigtigt godt.

Desværre har han et seriøst alkoholproblem, så man risikerer at han ikke
kan stå på scenen eller kun holder til et par numre før han må gå igen.

Michael.

Fra : ASKF

Dato : 04-06-03 11:50

Michael Hjorth ytrede sig i
<pan.2003.06.04.00.12.27.22162.611@netscape.net> med dette:

>Han spiller noget af det bedste blues-guitar, og har en ru stemme som
>klæder det rigtigt godt.

Han har lavet nogle gode plader sammen med Peter Thorup Trio (trioen
var: Rudolph Hansen, Jesper Thorup og Lars "smiley" Hansen).

>Desværre har han et seriøst alkoholproblem, så man risikerer at han ikke
>kan stå på scenen eller kun holder til et par numre før han må gå igen.

Man kan også være mere heldig, nemlig at han ikke vil stoppe før han er
nået igennem sin kasse med elefanter, selvom der bliver slukket for
PA-anlæg og scenelys (har oplevet det i Musikkælderen i Odense, for lidt
over 10 år siden).
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 04-06-03 18:23

Prøv at hør Beefeaters cd'en Meet you there fra 1969. Der giver Thorup den hele armen både med sang og på tværfløjte og det var inden han tog til USA. Pladen er én af mine favoritter fra de "glade 60'ere". Alexis Korner medvirker også på et par numre

PS. Jeg spillede i en periode engang i 80'erne squash i Svanemøllehallen onsdag aften og det var altid en stor fornøjelse at se Thorup og Rudolf Hansen fra det hedengangne Defenders spille en gang tennis med efterfølgende elefantbajere.

Thorup er en stor musiker og det er jo det vigtigste.

Mvh
Jørgen

Fra : sv-e

Dato : 06-06-03 06:01

swain.dk wrote:
> Nogen der kan fortælle mig noget om ham? Har hørt en masse godt men endnu
> mere skidt....

Hej

Thorup er en kunstner som har et ufatteligt stort talent, og som skal
opleves live. Han har evnen til at levere varen ud over scenekanten.

Absolut værd at høre live, jeg er normalt ikke den store blues fan, men
Thorup har gjort det fantastisk, de gange jeg har hørt ham.

/sv-e