Load af html i JEditorPane
Fra : Karl Peder Olesen

Dato : 03-06-03 17:13

Hej,

Jeg er ved at lave en udskriftsfunktion, som skal kunne udskrive html.
Jeg er nået dertil hvor løsning er at loade html'en ind i en
JEditorPane (ikke vist i brugerfladen) og printe den herfra (er der
alternative muligheder hører jeg gerne om det...!).

Mit problem er at få loaded html'en korrekt. Jeg har prøvet med read
metoderne på hhv. HTMLEditorKit og JEditorPane. De fejler med en
ChangedCharsetException hvis der er specificeret et charset i html'en,
hvilket der kan være. Dette håndteres ok hvis metoden setPage på
JEditorPane bruges. Problemet med den er html'en loades asynkront - og
ikke altid er færdigloadet når udskriften startes => inkomplet
udskrift. Spørgsmålet er derfor: Kan jeg på nogen måde få at vide
hvornår html'en er loaded, og vente indtil da. Dvs. så udskriften
først starter når alt er klart?

Alle forslag er velkomne. Bare opgaven = at printe noget html kan
løses

PS: Det er til en udskriftsfunktion i en mailklient: open source
applikationen Columba (http://columba.sourceforge.net/) - som jeg
iøvrigt kan anbefale, bortset fra manglende udskrift af html mails

mvh
Karl Peder

Fra : Karl Peder Olesen

Dato : 04-06-03 21:12

On Tue, 03 Jun 2003 16:13:14 GMT, kpo@mail1dotstofanetdotdk (Karl
Peder Olesen) wrote:

Hej igen,

<snip>
> [...]
>udskrift. Spørgsmålet er derfor: Kan jeg på nogen måde få at vide
>hvornår html'en er loaded, og vente indtil da. Dvs. så udskriften

Jeg har selv gravet lidt videre - og tror jeg har fundet løsningen:

http://www.jguru.com/faq/view.jsp?EID=4370

Måske kan det være til inspiration for andre. Jeg har brugt løsningen
med at extend'e HTMLEditorKit så der anvendes synkron load.

Er der andre, som har gode ideer - eller har erfaring med at printe
html, hører jeg da gerne om det. Jeg er meget sikker på at jeg endnu
ikke har fundet de forgyldte vise sten...

mvh
Karl Peder