Myrer i mine frugttræer......hvad gør jeg?
Fra : Michael, Fyn

Dato : 03-06-03 17:00

Mine frugttræer (kirsebær og pærer) bliver bogstavelig talt ædt op af myrer
og nogle larver, som får bladene til at krølle sig sammen omkring en enkelt
larve, som fiser afsted, hvis jeg "åbner" bladet.
Hvad er det for larver, og hvad gør jeg ved både dem og myrerne?

Michael, Fyn

Fra : edob

Dato : 03-06-03 18:26

Det er ikke myrerne der æder dine frugttræer. Myrerne er der fordi de lever
af eskramenterne fra hovedsagelig bladlus, og det er bladlusene der suger på
bladene.

Sprøjt for bladlus med en malathionblanding, så forsvinder myrerne også,
fordi deres spisekammer forsvinder.

Venlig hilsen, Frank

Fra : Michael, Fyn

Dato : 03-06-03 21:12

Øøøhhh........og så spørger en dum bybo, hvad er melathion?

Michael, Fyn

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-06-03 22:05

> Øøøhhh........og så spørger en dum bybo, hvad er melathion?
>

> --
> Med venlig hilsen
>
> Michael, Fyn

Det er til dem der ikke kan stave til insektsæbe

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Marco

Dato : 04-06-03 07:46

"Michael, Fyn" <kajirus@skalvækadslhome.dk> skrev:

> Øøøhhh........og så spørger en dum bybo, hvad er melathion?

Det hedder Malathion som edob skrev.

Se evt. linket eller søg under Maladan.
http://www.agrar.bayer.dk/bayer/Internet_Agro_dk.nsf/0/6f92f9fbb20a16e1c1256
abc0049889c?OpenDocument

Det er noget krads noget - men effektivt. Både nytte- samt skadedyr
forsvinder :)

--
Hilsen Marco

www.MecoWeb.dk