Død nokia 3410
Fra : karsten nilsson

Dato : 03-06-03 15:56

Hej
Da jeg ville tænde min telefon var den helt død.
Fint tænkte jeg du har nok glemt at slukke den.
Hjem og sætte den til opladning, der skete ikke en dyt.
Tage batteri ud og sætte et fra en nokia 3310 i, telefon stadig død.
Nogen ide om hvad der kan være sket.
Hilsen Karsten Nilsson

Fra : MaRk

Dato : 04-06-03 07:35

> Nogen ide om hvad der kan være sket.

Evt- fugt??

Mvh
Mark

Fra : karsten nilsson

Dato : 04-06-03 08:14

Hej Mark

Det vil jeg ikke mene, jeg har godt nok haft telefonen i min jakke lomme men
den er i et etui/taske. Men det har da godt nok støv regnet.
Skulle det have nogen indvirkning på telefonen.

Hilsen Karsten

Fra : Fischer

Dato : 04-06-03 08:30

> Det vil jeg ikke mene, jeg har godt nok haft telefonen i min jakke
> lomme men den er i et etui/taske. Men det har da godt nok støv
> regnet. Skulle det have nogen indvirkning på telefonen.

Hvis Nokia skulle søge nye områder, ville badesvampe være et forslag!

Nej, seriøst skal der ikke ret meget fugt til at slå en Nokia ihjel. Især
3xxx er der gået mange den vej.
Så det kan sagtens være dit problem.
Og der er ingen garanti der dækker, så måske er det bare et dække.

*Fischer

Fra : karsten nilsson

Dato : 04-06-03 08:38

Hej Fischer

Det vil sige at du mener at der ikke er nogen garanti der dækker selv om
telefonen kun er et halvt år gammel.
Det er da dårlig service.

Hilsen Karsten

Fra : Max

Dato : 04-06-03 09:14

> Det vil sige at du mener at der ikke er nogen garanti der dækker selv om
> telefonen kun er et halvt år gammel.

Der er garanti, men den dækker det ikke, for der står i manu. at den ikke
må komme i kontakt m fugt(genialt i DK)

> Det er da dårlig service.

Det er en nokia... ej, deres service er som så god nok, det er deres
produkter som er for dårligt konstrueret ...

/Max

Fra : Fischer

Dato : 04-06-03 09:19

> Det vil sige at du mener at der ikke er nogen garanti der dækker
> selv om telefonen kun er et halvt år gammel.
> Det er da dårlig service.

Hvis du nu havde tabt telefonen i havet (eller toilettet) så var det vel
rimeligt, at garantien ikke dækker.
Så debatten må jo være om hvor meget fugtighed man med rimelighed må kunne
forlange at telefonen kan klare. Og her er mange nyere telefoner (især
Nokia) efter min mening langt under hvad man kan forvente.

*Fischer

Fra : Flemming Joensson

Dato : 04-06-03 08:45

"karsten nilsson" <knilsson@tdcadsl.dk> wrote in

> Det vil jeg ikke mene, jeg har godt nok haft telefonen i min jakke
> lomme men den er i et etui/taske. Men det har da godt nok st›v regnet.
> Skulle det have nogen indvirkning p† telefonen.

Ikke med mindre du ligefrem har holdt telefonen ude i regnen og den derved
er blevet våd. Jeg har selv "fugt"-skadet en 3210 ved at tabe den i
Vesterhavet ;) - det var mere end den kunne klare ;)

Du må nok hive den ned til at Nokia autoriseret værksted (eller
forhandleren du købte den hos) for at få liv i den igen. Men hvis de
vurderer den som fugtskadet må du jo bede dem forklare hvordan det kan
hænge sammen når den ikke har været våd.

Flemming

Fra : Max

Dato : 04-06-03 09:11

> [...]
> vurderer den som fugtskadet må du jo bede dem forklare hvordan det kan
> hænge sammen når den ikke har været våd.

Det rager jo dem en pappind, det kan ses hvis der har været fugt, surt show
om det er ens skyld eller ej nokia kan bare ikke det der...

/Max

Fra : Fischer

Dato : 04-06-03 09:15

> [...]
> vurderer den som fugtskadet må du jo bede dem forklare hvordan
> det kan hænge sammen når den ikke har været våd.

En mobil behøver langt fra at blive våd for at blive fugtskadet.
Hvis den ligger i en inderlomme kan sveden fra kroppen danne så meget
fugtighed under jakken at det kan slå den ihjel ..... i al fald en Nokia.

*Fischer