85Hz med mit nye 9500Pro, mod 85-150Hz med~
Fra : Sune Seeger

Dato : 03-06-03 15:35

Hej NG

Jeg har lige udskiftet mit gamle ATI AIW 32 DDR med et Sapphire 9500Pro.

Så kommer mit spørgsmål

Hvordan kan det være at jeg med mit gamle grafikkort kunne kører 150Hz i
1024*768 og 100Hz i 1600*1200, men med mit 9500Pro kan jeg kun kører 85Hz i
alle opløsninger.

Jeg har prøvet med de drivere der var med på cd, men jeg har også prøvet at
hente alle de nyeste drivere fra ati.com og sapphiretech.com, det tror jeg
da, samt driveren til min skærm.

På forhånd tak

Mvh

Sune Seeger

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 03-06-03 16:05

"Sune Seeger" <sune.seeger@mail.dk> wrote in message

> [...]
> 1024*768 og 100Hz i 1600*1200, men med mit 9500Pro kan jeg kun kører 85Hz

Hej Sune!

Sidder selv og leger med et nyt R9500 Pro. Skyldes dit problem ikke, at du
ikke har sat RR ens i Desktop og Display menuerne? Kunne lyde sådan.

V.h.

Mads

Fra : Sune Seeger

Dato : 03-06-03 16:30

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@fjernstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3edcb933$0$15341$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> [...]
>
> Sidder selv og leger med et nyt R9500 Pro. Skyldes dit problem ikke, at du
> ikke har sat RR ens i Desktop og Display menuerne? Kunne lyde sådan.

Hej Mads

1. hvad er RR
2. hvor er Desktop menuen, jeg ved der er en Display menu når man tager
avanceret når man højreklikker på skrivebordet

Mvh

Sune

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 03-06-03 17:04

> 1. hvad er RR
> 2. hvor er Desktop menuen, jeg ved der er en Display menu når man tager
> avanceret når man højreklikker på skrivebordet

RR = RefreshRate.

Skal både stilles under fanebladdet "Display" og "Monitor".

Fra : Sune Seeger

Dato : 03-06-03 16:41

> [...]
>
> Sidder selv og leger med et nyt R9500 Pro. Skyldes dit problem ikke, at du
> ikke har sat RR ens i Desktop og Display menuerne? Kunne lyde sådan.

Nu har jeg prøvet at vælge 1024*768 via ikonet nede ved siden af uret og der
kan jeg kører 120hz, men stadig ikke 150hz som med det mindre ati aiw og
1600*1200 kan stadig kun kører 85hz hvor det før kørte 100hz med det gamle
ati., tænkte på om man skulle prøve at gå tilbage til Catalyst 3.2 eller 3.3

Sune

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 03-06-03 16:16

> Hvordan kan det være at jeg med mit gamle grafikkort kunne kører 150Hz i
> 1024*768 og 100Hz i 1600*1200, men med mit 9500Pro kan jeg kun kører 85Hz
> alle opløsninger.

Hvilken skærm har du?

Umiddelbart lyder det til at være en ekstremt god skærm du har (eller
ihvertfald god, 150Hz i 1024*768 er unægteligt en del) - eller også har din
software haft et problem tidl. (altså til dit Ati AIW-kort)

// Troels

Fra : Sune Seeger

Dato : 03-06-03 16:27

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken skærm har du?

Jeg har en 19" Iiyama HM903DT Vision Master Pro 454 til 4000kr.

> Umiddelbart lyder det til at være en ekstremt god skærm du har

Jeg synes selv det er en god skærm

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 03-06-03 16:43

Sune Seeger wrote:
> Jeg har en 19" Iiyama HM903DT Vision Master Pro 454 til 4000kr.

Og til dem der gerne lige vil se lidt nærmere på sådan en sag...

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1515227908

--
Martin K

Fra : CeeJay

Dato : 14-06-03 07:53

> Og til dem der gerne lige vil se lidt nærmere på sådan en sag...
>
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1515227908

Så vidt jeg kan se er det ikke en god skærm .. det er en skidegod skærm. :)