Reaktioner på OS X...
Fra : Hammerhead

Dato : 28-03-01 15:35

http://www.macfixit.com/ultimate/Forum26/HTML/001533.html

http://www.macfixit.com/ultimate/Forum26/HTML/001622.html

Uheldigvis er de fleste reaktioner kritiske og tyder generelt på at OS X
har en del børnesygdomme.

Igen en grund til at afvente opdateringer.

--
- Peter - titancity.com

Wintel users: All your base are belong to uX

Fra : Peter Gersmann

Dato : 28-03-01 19:35

In article <1eqzn05.vk2a54769o8wN%root@NOSPAM.com>, root@NOSPAM.com
(Hammerhead) wrote:

> Uheldigvis er de fleste reaktioner kritiske og tyder generelt på at OS X
> har en del børnesygdomme.

Først råbte du "panik panik" over at Apples cd-brænder i de helt nye
mac'er først virker om 14 dafe. Dvs. brugere af Toast 5 kan fortsat
brænde cd'ere, og resten skal blot lige starte i Mac OS 9 de næste 14
dage. Skulle det diskvalificere hele Mac OS X?

Derefter råbte du "panik panik" fordi der kom et par nye Technotes. De
viste sig mest at handle om alt fra "nye genvejstaster" til "fordele ved
Netinfo".
Du havde end ikke læst de nye technotes, men råbte bare "panik panik".

Nu råber du så "panik panik" for tredje gang. Kiggede på siderne. Det er
primært ønsker til systemet. Folk roser jo Mac OS X "systemet kører
meget hurtigere efter et par dage", "vågeblus virker suverænt", "Classic
kører bare".

Så er der folk som savner AppleTalk über alles, selvåbnende mapper, og
kunne tænke sig et par andre ting. Det er altså ikke børnesygdomme men
"godt system - kan vi ikke også få de her ting".

Jeg tror vi vil skifte frem og tilbage mellem ren Mac OS X, blandet og
ren 9.1 det næste år. X er kommet for at blive, der er en masse fede
ting, men selvfølgelig også ting, vi kommer til at undvære. Ting som
ikke bliver "rettet" i opdateringer, men som vi må leve med. Derfor
gælder det om at et par stykker i hver virksomhed begynder at lege med
systemet nu, så det kan køres ud senere uden problemer for andre.

Peter "hammerhead" "DJ Supreme" "MacBruger formand" Bjørn Perlsø - vil
du ikke nok se lidt mere nuanceret på Mac OS X. Dine grundløse "panik
panik" anfald og råd til andre...
Du kunne jo starte med selv at installere Mac OS X!

//Peter Gersmann

Fra : Hammerhead

Dato : 29-03-01 17:35

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> Først råbte du "panik panik"

Fat det, Peter, jeg råber IKKE "panik".

> [...]
> brænde cd'ere, og resten skal blot lige starte i Mac OS 9 de næste 14
> dage. Skulle det diskvalificere hele Mac OS X?

Toast er ikke ude i OS X udgave. hvordan virker det iøvrigt uder
Classic?

> Derefter råbte du "panik panik"

Nej.

> fordi der kom et par nye Technotes.

Ja, vi er kun oppe på over hundrede nu.

>De
> viste sig mest at handle om alt fra "nye genvejstaster" til "fordele ved
> Netinfo".
> Du havde end ikke læst de nye technotes, men råbte bare "panik panik".

Du aner intet hvad du snakker om. jeg har læst de fleste af omtalt
technotes.

> [...]
> primært ønsker til systemet. Folk roser jo Mac OS X "systemet kører
> meget hurtigere efter et par dage", "vågeblus virker suverænt", "Classic

Det var da mærkværdigt. de fleste af de reaktioner jeg læste omhandler
hvor trægt systemet synes på G3'ere (forståeligt), samt hvordan systemet
fejler på visse opsætninger. Og seneste "bug" er noget der tyder på at
powermanagement i OS X er fejlbehæftet, da visse iBooks får tappet deres
batterier på 20 minutter når de bruger OS X.

De fleste kalder nu OS X for "Mac OS X beta 2". Forståeligt!

Goddag mand økseskaft.

> Så er der folk som savner AppleTalk über alles, selvåbnende mapper, og
> kunne tænke sig et par andre ting. Det er altså ikke børnesygdomme men
> "godt system - kan vi ikke også få de her ting".

Mangelen på AppleTalk betyder at alle Mac'er før Mac OS 9.x og uden
andre TCP/IP server/klientprogrammer er et no-go. Ikke godt.

Selvåbnende mapper kan jeg leve foruden...

> [...]
>

> Peter "hammerhead" "DJ Supreme" "MacBruger formand" Bjørn Perlsø - vil
> du ikke nok se lidt mere nuanceret på Mac OS X. Dine grundløse "panik

Du kan vist ikke forstå Dansk, kære ven. Læs hvad jeg skriver og kom
tilbage når du har fattet budskabet.

> Du kunne jo starte med selv at installere Mac OS X!

Overvejede det på min iMac, men jeg blev irriteret da jeg hørte at Apple
IKKE har nogen rabatordninger for folk der hab købt OS 9.x. Jeg bruger
ikke 1000 kroner af mine svært trængte SU-penge på et OS, som jeg ved
jeg ikek kommer til at bruyge før til sommer.

Men jeg vil lege med det på anden vis.

Fra : Carsten Matzon

Dato : 29-03-01 17:50

On Thu, 29 Mar 2001 18:35:12 +0200, Hammerhead wrote
(in message <1er1n7s.prgyev1pt4dxqN%root@NOSPAM.com>):

> Toast er ikke ude i OS X udgave. hvordan virker det iøvrigt uder
> Classic?

Den er vist lige landet...

> Du aner intet hvad du snakker om. jeg har læst de fleste af omtalt
> technotes.

Jah og hvad med dig selv.DU har ikke engang dannet din mening ud fra det du
har prøvet selv men læst dig til.Flot!

> De fleste kalder nu OS X for "Mac OS X beta 2". Forståeligt!

De fleste er vel de der fanatiske Mac tumper der forventer mirakler.De burde
vågne op og se intet er perfekt og at droppe det der med at flæbe hele
tiden...

> Du kan vist ikke forstå Dansk, kære ven. Læs hvad jeg skriver og kom
> tilbage når du har fattet budskabet.

Tror vist der er flere der skal læse dine indlæg igen og igen.For det virker
også for mig du er panisk over det mirakel du forventede ikke kom.Du giver
sørme ikke en lyst til at prøve X med den indstilling...

> [...]
> ikke 1000 kroner af mine svært trængte SU-penge på et OS, som jeg ved
> jeg ikek kommer til at bruyge før til sommer.

Som om det er en undskyldning!?.Syntes du burde prøve det selv inden du
kæfter op omkring en masse ting du bare har læst dig til.Jeg har prøvet X og
er forelsket selvom det er lidt buggy...

Alle jer fanatiske Mac brugere der sidder og flæber hele tiden over i ikke
har fået hvad i ville have burde tilbringe en uge foran en Windows maskine og
så kan vi jo snakkes ved til den tid.Slap dog af og drop det bitcheri.I giver
jo ikke en lyst til overhovedet at prøve X

Mvh

Carsten

Fra : Hammerhead

Dato : 29-03-01 18:20

Carsten Matzon <carsten@matzon.dk> wrote:

> Jah og hvad med dig selv.DU har ikke engang dannet din mening ud fra det du
> har prøvet selv men læst dig til.Flot!

Klap lige hesten. Alle jeg har snakke med har på en eller anden måde
berettet om fejl i OS X. ALLE.

> De fleste er vel de der fanatiske Mac tumper der forventer mirakler.De burde
> vågne op og se intet er perfekt og at droppe det der med at flæbe hele
> tiden...

Det ændrer ikke på at OS X netop ikke er perfekt, hvilket indtryk man
kunne få af visse af peter gersmanns postninger.

> Tror vist der er flere der skal læse dine indlæg igen og igen.For det virker
> også for mig du er panisk over det mirakel du forventede ikke kom.Du giver
> sørme ikke en lyst til at prøve X med den indstilling...

Du har vist heller ikke forstået hvad jeg skriver, Carsten. Jeg har gang
på gang skrevet, at det kun er et spørgsmål om tid, før jeg også smutter
over på OS X-vognen. Mine kriterier er blot - for at gentage mig selv
for den 5. millionte gang - at der skal være færre bugs, færre skarpe
hjørner, og flere programmer der kører nativt.

Det er for latterligt at jeg er nødt til at skrive dette igen.

> Som om det er en undskyldning!?.Syntes du burde prøve det selv inden du
> kæfter op omkring en masse ting du bare har læst dig til.Jeg har prøvet X og
> er forelsket selvom det er lidt buggy...

Ved du hvad, Carsten? jeg er også "forelsket" i OS X. jeg også gerne
have OS X. jeg synes OS X er teknisk imponerende.

Men fakta, som det er nu (jeg gentager mig selv for den 5.000.001.
gang):

1) OS X er nyt. Så nyt, at der er mange børnesydomme. Dem gider jeg ikke
kæmpe med. Dem lader jeg andre identificere, og evt. tidsnok vil Apple
rette dem.
2) Der er få programmer der kører nativt på OS X. Mac-software skal ikek
køres i Classic under OS X. Det har ingen appeal. Det er ikek det vi har
OS X til.
3) Jeg betaler ikke 1000 kr. for en beta2, der ikke engang er dækket af
Apple's normale, omend slunkne rabatter.

> [...]
> så kan vi jo snakkes ved til den tid.Slap dog af og drop det bitcheri.I giver
> jo ikke en lyst til overhovedet at prøve X

....jeg troede kun det var Gersmann der nedgjorde de der var uenige med
ham. Skal folk, som render hovedet imod en mur (eller rettere et af OS
X's skarpe hjørner) nu stemples som "flæbende mac-fanatikere"?

Åbn dog for pokker øjnene og se at mac OS X ikke er fejlfrit, og at de
fejl det har, forhindrer at folk kan bruge deres computere helt så
effektivt som med OS 9. De fejl der er er selvfølgelige det "naturlige
resultat" af udviklingen, og de bliver rettet, men det tager tid!

Det er meget simpelt. Apple ved også ganske udemærket selv, at OS X ikke
er af høj nok kvalitet, til at installere som standard på alle Mac'er.
hvorfor tror du ellers det først pre-installeres på Mac'erne til sommer?
FORDI der er de værste fejl rettet! SÅRE SIMPELT.

Helt ærligt - jeg forventer mere åbenhed og mindre religion fra en
Mac-bruger.

Fra : Peter Gersmann

Dato : 29-03-01 18:41

In article <1er1p48.30a2g47lo20tN%root@NOSPAM.com>, root@NOSPAM.com
(Hammerhead) wrote:

> Det ændrer ikke på at OS X netop ikke er perfekt, hvilket indtryk man
> kunne få af visse af peter gersmanns postninger.

Hvad!

Jeg har sagt "Mac OS X er noget vi vil skifte frem og tilbage mellem i
løbet af et år. Vi vil til tider vil vælge at køre ren Mac OS 9."

Jeg har også sagt at der skal køres test nu, så vi er klar til
produktion senere.

Men "perfekt". Næh - men selve systemet er langt bedre end 7/8/9. Der
mangler bare nogle drivere og carbon til de mest almindelige programmer
- så er den der.

//Peter Gersman

Fra : Carsten Matzon

Dato : 29-03-01 18:52

On Thu, 29 Mar 2001 19:41:08 +0200, Peter Gersmann wrote
(in message <moof.immerfreundlich-0FC372.19410829032001@tnews.inet.tele.dk>):

> Men "perfekt". Næh - men selve systemet er langt bedre end 7/8/9. Der
> mangler bare nogle drivere og carbon til de mest almindelige programmer
> - så er den der.

Nej nej.... vil ikke have carbonized men ægte programmer.Det andet er for
halvfærdigt og ødelægger det hele... 8(

Mvh

Carsten

Fra : Carsten Matzon

Dato : 29-03-01 18:48

On Thu, 29 Mar 2001 19:20:18 +0200, Hammerhead wrote
(in message <1er1p48.30a2g47lo20tN%root@NOSPAM.com>):

> Klap lige hesten. Alle jeg har snakke med har på en eller anden måde
> berettet om fejl i OS X. ALLE.

Var jeg mere rolig sked jeg sku i bukserne..Men måske du ville drosle dine
paniske angst og bitcheri lidt om du så hvor fedt det er...!? ... 8)

Forståeligt for Mac fanatikerne måske.Når MS kommer med et OS de skal bruge 3
eller 4 service packs for at rette op kalder du det så også en Beta!?.Næh
vel...

> Det ændrer ikke på at OS X netop ikke er perfekt, hvilket indtryk man
> kunne få af visse af peter gersmanns postninger.

Nårh.Han skriver vist bare det er genialt og skriver intet om det er
perfekt.Det er vist lidt dig der sabler det ned og bicther over det er
ubrugeligt.Men vær du lidt taknemmelig over X er nået så langt

> Ved du hvad, Carsten? jeg er også "forelsket" i OS X. jeg også gerne
> have OS X. jeg synes OS X er teknisk imponerende.

Det er såååå sejt et bæst Apple har lavet og det skal nok med tiden snappe MS
i røven...

> [...]
>
> 1) OS X er nyt. Så nyt, at der er mange børnesydomme. Dem gider jeg ikke
> kæmpe med. Dem lader jeg andre identificere, og evt. tidsnok vil Apple

Så lad være men drop dog at bitche sådan så andre der har lyst til at "beta"
teste ikke bliver skræmt væk af dine dommedags profetier... hii

> 2) Der er få programmer der kører nativt på OS X. Mac-software skal ikek
> køres i Classic under OS X. Det har ingen appeal. Det er ikek det vi har
> OS X til.

Vi er absolut ikke uenige

> 3) Jeg betaler ikke 1000 kr. for en beta2, der ikke engang er dækket af
> Apple's normale, omend slunkne rabatter.

Nej det kan du have ret i men der er jo ingen der tvinger dig til at købe det
og du kan da altid købe MS produkter for der får du da studie rabatter og
sååå videre...

> ...jeg troede kun det var Gersmann der nedgjorde de der var uenige med
> ham. Skal folk, som render hovedet imod en mur (eller rettere et af OS
> X's skarpe hjørner) nu stemples som "flæbende mac-fanatikere"?

Nedgjorde!?.Kig lige dine indlæg igennem og kig engang hver der
provokere/bitcher og er nedladende det meste af tiden.. hii

> [...]
> effektivt som med OS 9. De fejl der er er selvfølgelige det "naturlige
> resultat" af udviklingen, og de bliver rettet, men det tager tid!

Piiiiv.Jah det er ikke perfekt men accepter det dog og afvent istedet for at
sidde og hidse dig sådan op.

Og!?

Mvh

Carsten

Fra : Hammerhead

Dato : 29-03-01 19:49

> [...]

> Var jeg mere rolig sked jeg sku i bukserne..Men måske du ville drosle dine
> paniske angst og bitcheri lidt om du så hvor fedt det er...!? ... 8)

"Panisk angst". "Bitcheri". Hvor sagligt.

> Forståeligt for Mac fanatikerne måske.Når MS kommer med et OS de skal bruge 3
> eller 4 service packs for at rette op kalder du det så også en Beta!?.Næh
> vel...

Vi er enige om at MS normalt leverer softeware er lav kvalitet. Men vi
er tilsyneladende uenige om hvorvidt det gør ens eget computersystem
bedre, at pisse på andre's systemer.

OS bliver ikke bedre af at du pisser på NT, uanset hvor retfærdigt det
så måtte forekomme. OS X har de fejl det nu har. Punktum.

> Nårh.Han skriver vist bare det er genialt og skriver intet om det er
> perfekt.Det er vist lidt dig der sabler det ned og bicther over det er
> ubrugeligt.Men vær du lidt taknemmelig over X er nået så langt

Nu har Peter jo sjovt nok fremvist indtil flere forskellige holdninger
om hvad han synes man skal mene om OS X... først er det guds gave til
menneskeheden, perfekt og formfuldendt. Så er folk der ikek opgraderer
med det samme "maskinstormere". Så er det ligepludselig OK for folk, som
laver kritisk arbejde, fx. grafisk produktion, at vente med at
opgradere.

Et cetera.

Og nej, hvis du læste hvad jeg skrev ville du vide at jeg ikke sabler OS
X ned.

> Det er såååå sejt et bæst Apple har lavet og det skal nok med tiden snappe MS
> i røven...

Det behøver du ikke prøve at overbevise mig om. Det ved jeg.

> Så lad være men drop dog at bitche sådan så andre der har lyst til at "beta"
> teste ikke bliver skræmt væk af dine dommedags profetier... hii

"Dommedags profetier." Hvor er det dog irriterende. Gider du for pokker
ikke godt læse hvad jeg skriver?

> Vi er absolut ikke uenige

Vil det sige at du IKKE mege jeg bitcher? Wow.

> Nej det kan du have ret i men der er jo ingen der tvinger dig til at købe det
> og du kan da altid købe MS produkter for der får du da studie rabatter og
> sååå videre...

Jeg har ikke brug for MS produkter. jeg kører fint med Mac OS 9.1 so
far.

> Nedgjorde!?.Kig lige dine indlæg igennem og kig engang hver der
> provokere/bitcher og er nedladende det meste af tiden.. hii

Hm... sidder og prøver at finde ud af om du mener dette indlæg seriøst
eller om det blot er provokation.

> Piiiiv.Jah det er ikke perfekt men accepter det dog og afvent istedet for at
> sidde og hidse dig sådan op.

Jeg hidser mig ikke op. Jeg maner derimod til besindelse.

> Og!?

Prøv at læs hvad jeg skrev igen...

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-03-01 19:44

In article <1er1p48.30a2g47lo20tN%root@NOSPAM.com>,
root@NOSPAM.com (Hammerhead) wrote:

> Helt ærligt - jeg forventer mere åbenhed og mindre religion fra en
> Mac-bruger.

Skægt at den sætning skulle komme fra dig...

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 31-03-01 23:23

Og jeg kan kun sige, vor herre bevares.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You'll get two operating systems in one! (Kommende reklame slogan)

Fra : Hammerhead

Dato : 01-04-01 10:18

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Og jeg kan kun sige, vor herre bevares.

Jeg troede at du havde filterert mine indlæg fra, Jan.

Du er jo dybt utroværdig - jeg har sagt at jeg ikke gider høre på dine
flabede kommentarer!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-03-01 19:59

Hammerhead <root@NOSPAM.com> wrote:

> ...jeg troede kun det var Gersmann der nedgjorde de der var uenige med
> ham.

Hvad med mig

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg er boligløs i København fra 1 april

Fra : Peter Gersmann

Dato : 29-03-01 18:31

In article <1er1n7s.prgyev1pt4dxqN%root@NOSPAM.com>, root@NOSPAM.com
(Hammerhead) wrote:

Carsten Matzon har sagt alt om DJ Peter Panik Supreme Hammerheads indlæg.
Så jeg har kun to ting:

> Mangelen på AppleTalk betyder at alle Mac'er før Mac OS 9.x
> og uden andre TCP/IP server/klientprogrammer er et no-go.

I 1999 køre Apple Danmark et stort "Think IP" show som del af Mac OS 9
introduktionen. Folk har haft særdeles god tid til at pille AppleTalk
ud. AppleTalk bruges primært til:

1. Fildeling. Dvs. med AppleShare IP eller Windows 2000 servere, så
bruger man IP, for det er meget hurtigere.

2. Print. Alle netværksprintere håndterer udskrift over IP - ikke pga.
mac men fordi bla. UNIX kører over IP.

> Du kan vist ikke forstå Dansk, kære ven

Der er ikke stort begyndelsesbogstav i dansk.

//Peter Gersmann

Fra : Hammerhead

Dato : 29-03-01 18:38

> [...]

> (Hammerhead) wrote:
>

> Carsten Matzon har sagt alt om DJ Peter Panik Supreme Hammerheads indlæg.

Jeg synes det er ganske sigende at du er nødt til at gå over i at kalde
mig for navne i dine indlæg, Peter. Dampen er vel simpelthen ved at gå
af din argumentation.

> [...]
> bruger man IP, for det er meget hurtigere.
>
> 2. Print. Alle netværksprintere håndterer udskrift over IP - ikke pga.

Nuvel. Det er også en mindre ting. Alle mac'er siden 100 Mhz 603'ere
eller umidelbart derover kan vel køre 9.1.

> Der er ikke stort begyndelsesbogstav i dansk.

Aha, den gode gamle skolelærermetode - kritiser din moddebattørs
stavning. Sky ingen midler for at nedgøre dem du debatterer med.

Du er ude på dybt vand, Peter. Dette vises også klart af at du ikke
svarer på resten af mine punkter. Men at tie er jo, som man siger, at
samtykke.

Fra : Peter Gersmann

Dato : 29-03-01 18:50

In article <1er1qcy.5gzfgg1r53ie6N%root@NOSPAM.com>, root@NOSPAM.com
(Hammerhead) wrote:

> Jeg synes det er ganske sigende at du er nødt til at gå over i at kalde
> mig for navne i dine indlæg, Peter. Dampen er vel simpelthen ved at gå
> af din argumentation.

Du kalder dig selv navne. Du er en af de eneste her som optræder under
pseudonym - og et skiftende af slagsen.

> Du er ude på dybt vand, Peter. Dette vises også klart af at du ikke
> svarer på resten af mine punkter. Men at tie er jo, som man siger, at
> samtykke.

Orv - det var vel nok kloge ord.

//Peter Gersmann

Fra : Reynard Fox

Dato : 29-03-01 19:30

In article
<moof.immerfreundlich-A32340.19494129032001@tnews.inet.tele.dk>, Peter
Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> Du kalder dig selv navne. Du er en af de eneste her som optræder under
> pseudonym - og et skiftende af slagsen.
Nåh ja, jeg kører med et alias, men dog kun et... -Den der lever skjult
lever godt :)

Mvh
Reynard …;·

--
http://www.hardoff.co.jp/ the place with the name and the fame.

Fra : Peter Gersmann

Dato : 29-03-01 20:01

In article <canis_vulpes-AAAB96.20302929032001@news.cybercity.dk>,
Reynard Fox <canis_vulpes@hotmail.com> wrote:

> Nåh ja, jeg kører med et alias, men dog kun et... -Den der lever skjult
> lever godt :)

Jamen i så fald - Silent Running

//

Fra : Hammerhead

Dato : 29-03-01 19:49

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> Du kalder dig selv navne. Du er en af de eneste her som optræder under
> pseudonym - og et skiftende af slagsen.

Du er den eneste her, som gør det til en del af dine indlæg at nedgøre
folks navne, Peter.

Når man ikke kan argumentere, kan man altid forsøge sig med
fornærmelser.

Fra : Carsten Matzon

Dato : 29-03-01 18:50

On Thu, 29 Mar 2001 19:38:21 +0200, Hammerhead wrote
(in message <1er1qcy.5gzfgg1r53ie6N%root@NOSPAM.com>):

Vil gøre Peter stykket efter og kalde dig underlig.... hii

> Du er ude på dybt vand, Peter. Dette vises også klart af at du ikke
> svarer på resten af mine punkter. Men at tie er jo, som man siger, at
> samtykke.

nej seriøst så kan du da ikke argumentere for at du er bedre vidende eller
sådan bare fordi vi ikke svarer ordret eller giver dig ret hele tiden... hii

Mvh

Carsten

Fra : Hammerhead

Dato : 29-03-01 19:49

Carsten Matzon <carsten@matzon.dk> wrote:

> On Thu, 29 Mar 2001 19:38:21 +0200, Hammerhead wrote
> (in message <1er1qcy.5gzfgg1r53ie6N%root@NOSPAM.com>):
>
> Vil gøre Peter stykket efter og kalde dig underlig.... hii

Det gør du så bare. Det tager jeg som en kompliment.

> nej seriøst så kan du da ikke argumentere for at du er bedre vidende eller
> sådan bare fordi vi ikke svarer ordret eller giver dig ret hele tiden... hii

Du har misforstået noget, Carsten. Denne debat handler ikke om mig eller
nogen anden enkeltperson (anset hvor meget dine og Peter Gersmanss
seneste indlæg kunne få det til at tyde derpå).

Det handler om OS X.

Jeg beder ikke om at folk giver mig ret. Jeg beder blot om at folk
dropper automatpiloten og indser tingenes tilstand mht. OS X.

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-03-01 08:08

On Thu, 29 Mar 2001 20:48:56 +0200, Hammerhead wrote
(in message <1er1toa.3c0bbcp1xvqcN%root@NOSPAM.com>):

<znip>
> Det handler om OS X.
>
> Jeg beder ikke om at folk giver mig ret. Jeg beder blot om at folk
> dropper automatpiloten og indser tingenes tilstand mht. OS X.

Peter, for mig at se har du argumenteret eller ikke-argumenteret (alt efter
hvordan man ser på det) dig op i et hjørne. Hvorfor prøver du ikke bare
MacOSX i stedet for at være sådan en kylling? Du kan stadig skifte mellem det
og MacOS9.1, eller køre Classic. Jeg kan printe og hele dynen, det eneste jeg
ikke kan er at bruge min (tidlige) SuperDisk i X, og mit stereoanlæg, men
hvad så. MacOSX er lækkert, og jeg tror i virkeligheden at du vrider dig af
jalousi. Peter, du er ung (sådan ser det i hvert fald ud på billedet på din
hjemmeside), lad dog være med at være så altmodisch (udtryk fra før 1.
verdenskrig, hvor jeg er født
Forresten så er speech recognition fremragende i det nye X! Det er faktisk
brugbart og kører som en drøm.
Op på dupperne Peter, fingeren ud og ind i fremtiden

--

- David

reply to firstname@lastname.dk

http://david.blangstrup.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-03-01 09:23

David Blangstrup <non@sense.dk> wrote:

> [...]
>
>det eneste jeg
> ikke kan er at bruge min (tidlige) SuperDisk i X, og mit stereoanlæg, men

hvordan kan du ikke bruge dit steroanlæg ?!

/thomas

Fra : Simon T

Dato : 30-03-01 10:22

> hvordan kan du ikke bruge dit steroanlæg ?!
>
> /thomas

Det har sikkert noget med en iMac og denne her Tech Note at gøre:

http://til.info.apple.com/techinfo.nsf/artnum/N106239

En absurd fejl...

Jeg har en Blå & Hvid G3 med 384Mb Ram, og X kører som røv og nøgler på den.
Der er simpelthen _alt_ for meget li'r omkring vinduerne til at den kan følge
med. Jeg kan da glæde mig på vegne af de heldige mennesker der har en eller
anden variant af G4, så der i det mindste er lidt mere skub på...
Men som nyt system for computere under G4 er det ikke anbefalelsesværdigt
før Apple's opdatering til 10.0.1 kommer (læs macnn's forum på
<http://osx.macnn.com/news.php?id=4891>). Som den står beskrevet skulle det
blive brugbart på G3'ere! Jeg har de samme problemer med den generelle
hastighed. Jeg er revnende ligeglad med docken og hvor skraldespanden er, men
når det tager 2 sekunder at åbne et vindue med 20 emner er der læsset for
meget lort på!

Simon T (tilbage i 9.1 - det bedste system i årevis)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-03-01 12:38

Simon T <mac@fjerndetterhk.dk> wrote:

> Det har sikkert noget med en iMac og denne her Tech Note at gøre:
>
> http://til.info.apple.com/techinfo.nsf/artnum/N106239
>
> En absurd fejl...

argh, røv og nøgler.. :/

/thomas

Fra : Hammerhead

Dato : 01-04-01 10:18

> [...]

> hvad så. MacOSX er lækkert, og jeg tror i virkeligheden at du vrider dig af

Nix. Jalousi har intet med dette at gøre. Intet.

Men jeg vil ikke gå på kompromis med funktionaliteten af min Mac, fordi
jeg skal adoptere noget der er splinternyt og flot. Jeg har argumenteret
for dete mange gange i andre indlæg.

> [...]
> brugbart og kører som en drøm.
> Op på dupperne Peter, fingeren ud og ind i fremtiden

Det kommer... desværre står pengene og Apple i vejen. 1000 kr. betyder
at jeg skal gå en halv måned uden kantinmad og frokost, da dere r
lavvande i kassen. Og siden Appel skrottede rabaordningen for selv at
kunne få flere penge i kassen... >:(

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-03-01 19:52

> [...]
> bruger man IP, for det er meget hurtigere.
>
> 2. Print. Alle netværksprintere håndterer udskrift over IP - ikke pga.

Vi har 3 Mac'er via en hub. Den ene fungerer som en hovedstation, hvor
File Sharing er slået til og på den ligger der så diverse websites som
de 2 andre Mac'er bruger. Det hele foregår via chooser.

Det fungerer upåklageligt, men nu føler jeg lige pludseligt at det kunne
gøre via IP adresser ????

Alle 3 Mac'er kører 9.1.

Er der noget som jeg kunne gøre smartere ?

De 2 arbejds Mac'er er på nettet via en PC, der fungerer som router.

--
Ciao Jesper

Fra : Peter Gersmann

Dato : 29-03-01 20:40

In article <1er1tqy.usvqwn2tvqg7N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Vi har 3 Mac'er via en hub. Den ene fungerer som en hovedstation, hvor
> File Sharing er slået til og på den ligger der så diverse websites som
> de 2 andre Mac'er bruger. Det hele foregår via chooser.

Damn - den overskrift er for sukkersød
Men så er det også silent running tid.

I dag bruger du AppleTalk til at overføre filerne med, hvilket er nemt.
Har den delte computer Mac OS 9.x installeret, så kan du allerede i dag
skifte til at overføre via TCP/IP. Det er bare et "x" i Arkivdeling.
Det vil desværre ikke gøre filoverførslerne hurtigere, hvilket skyldes
Arkivdeling i 9.x.

Får den delte maskine derimod en Mac OS X variant, AppleShare IP eller
Windows 2000, vil det gøre overførslerne hurtigere fordi du så kan
overføre filerne via AFP over IP.

Når du så er kommet over på at dele dine filer over IP, så er næste
teknologi sikkert klar - WebDAV som også Adobes hjerte banker varmt for.
WebDAV er indbygget i Mac OS X og Mac OS X Server 2.0.

Se: http://www.webdav.org/

//

Fra : Reynard Fox

Dato : 29-03-01 21:23

In article
<moof.immerfreundlich-FF7D52.21393529032001@tnews.inet.tele.dk>, Peter
Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> Damn - den overskrift er for sukkersød
> Men så er det også silent running tid.

http://www.stomptokyo.com/movies/silent-running.html
-Se filmen hvis du kan finde den (jeg har en kopi på en hylde, et eller
andet sted).

Mvh
Reynard …:·

--