grillmad
Fra : Bettina Sørensen

Dato : 03-06-03 09:42

er der nogle der har nogle nemme og lækkre opskrifter
på grillmad? - det skal ikke være lam.og evt.tilbehør.

hilsen bettina

Fra : Hauge

Dato : 03-06-03 09:46

Hejsa

"Bettina Sørensen" <bettina@soerensen.mail.dk> wrote in message
> .......- det skal ikke være lam.og evt.tilbehør.

Altså, det skal ikke være lam, og heller ikke med tilbehør ?

/Hauge

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 04-06-03 05:12

"Bettina Sørensen" <bettina@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse...

> er der nogle der har nogle nemme og lækkre opskrifter
> på grillmad?

Næsten alt kan grilles. Saftige bøffer, pølser, fisk, fjerkræ, frugt,
grøntsager mv.. (kun fantasien sætter grænser).
Grillspid er meget populære på grund af de mange variationsmuligheder,
de tilbyder. Fx grillspyd med marineret oksekød, eller fjerkræ, skalddyr,
chili-koteletter, foreller med krydderurter, peberfrugter osv..

Prøv fx Spareribs med en marinade af soyasauce, honning, sennep
og cayennepeber, og som tilbehør en spiresalat bestående af friske
bønnespirer, forårsløg og peberfrugter med olie/eddike dressing.

Se evt. opskrifter på.:
www.dk-kogebogen.dk/grill.php
www.augustenborgsopskriftsamling.dk/kategori/grill.htm

-eller søg selv efter 'grillmad' på.: www.google.com

Evt. lån "Den lille grill kogebog" på biblioteket.

Go' weekend!

Mvh.
Peter W. Bosse

Jeg kender ingen kosteligere beskæftigelse end at spise, vel
at mærke noget, der virkelig er en spise. Hvad kærligheden
er for hjertet, er appetitten for maven. Men maven er
kapelmesteren, der dirigere vore lidenskabers store orkester
og sætter det i gang ... At spise, elske, synge og fordøje
er i sandhed de fire akter i den komiske opera, som livet er,
og som foregår som skummet på en flaske champagne. Den, der
lader det løbe ud uden at have nydt det, er en fuldkommen nar.
- Ejler Jørgensen