Noget der gi'r noget?
Fra : SonofonoS

Dato : 03-06-03 09:18

Hej NG

Jeg står overfor det svære valg at skulle købe nyt grafikkort.
Min pc er konfigureret således:

1000Mhz AMD T-Bird
Asus A7V-133 Bundkort
386mb pc133 ram
GeForce256 32mb ram.

Jeg har ikke vildt mange penge at råde over (ca. 1000,-), så valget er
faldet på den billigste model af GeForceFX5200 128mb ram.

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617942

Er det et som vil sætte meget skub i maskinen eller vil det være en
investering som ikke vil få særlig stor betydning uden en opgradering af
både ram, bundkort og cpu?

Håber nogen kan hjælpe...

SonofonoS

Fra : Rustica.dk

Dato : 03-06-03 09:57

"SonofonoS" skrev d. 03-06-03 09:18 dette indlæg :
> [...]

> Er det et som vil sætte meget skub i maskinen eller vil det være en
> investering som ikke vil få særlig stor betydning uden en opgradering

Hej !!
Jeg vil da klart Finde et TI kort i stedet !!
Der er mulighed for at få et G4 TI 4200 til lige under 1000,-

Se www.edbpriser.dk

Rustica.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : SonofonoS

Dato : 03-06-03 10:28

> Hej !!
> Jeg vil da klart Finde et TI kort i stedet !!
> Der er mulighed for at få et G4 TI 4200 til lige under 1000,-
>
> Se www.edbpriser.dk
>
> Rustica.dk

I de tests jeg kan finde står der at 5200 performer lige mod et TI4200. Har
du nogle sider som viser noget andet?

"The GeForceFX 5200 is perhaps the more significant card. It stayed close
to the Ti 4200 in many tests, and performed surprisingly well for a card
that will be in the sub-$150 (list) range..."

Taget fra
http://www.arstechnica.com/archive/news/1047360029.html

SonofonoS

Fra : Rustica.dk

Dato : 03-06-03 10:39

"SonofonoS" skrev d. 03-06-03 10:28 dette indlæg :

> [...]
card
> that will be in the sub-$150 (list) range..."

Nej jeg har det godt nok ikke på papir !
Men jeg var selv uheldig at min G4 TI 4600 blev defekt, og det kunne
ikke skaffes
hjem igen da det var et specialt med Med sterling sølv belægning.

Så jeg skulle finde mig et andet foreslå jeg selv sådan et kort, og fik
at vide at
det kunne jeg selvfølgelig godt få, men Hvis det ikke er FX 5800 eller
opefter,
så svarede de til G4 MX kort, og dem er jeg altså ikke tilfreds med

Men prøv da lige at kikke hvad de andre har skrevet om kortet på
edbpriser !

Der også en som er træt af det ikke køre de lovede Ckok core !

Men jeg skrev jo også hvad jeg ville gøre ! (Altså for 1000,-)

Rustica.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Christian Buhrkall

Dato : 03-06-03 14:35

SonofonoS wrote:

> [...]
>
> Er det et som vil sætte meget skub i maskinen eller vil det være en
> investering som ikke vil få særlig stor betydning uden en opgradering af

http://www6.tomshardware.com/graphic/20030311/geforcefx-5600-5200-03.html

Jeg ville nok også gå efter et TI 4200.
har selv et daytona og er yderst tilfreds med det.

Fra : CeeJay

Dato : 03-06-03 17:40

> [...]
>
> Er det et som vil sætte meget skub i maskinen eller vil det være en
> investering som ikke vil få særlig stor betydning uden en opgradering af

Det er et meget fornuftigt køb når man ikke har mange penge at råde over.
Det er nok også den del der vil give mest hastighed i spil at udskifte.
Du vil yderligere vinde en del ved at overclocke kortet.

De interessante køb for tiden er efter min mening (listet efter hastighed og
pris):

Geforce 4 MX440 (64MB) fra 363 kr. - Når det skal være så billigt som muligt

GeForceFX 5200 (128MB) fra 665 kr. - Når det skal være billigt men kunne
noget

Geforce Ti4200 fra 995 kr - Lidt dyrelse .. smule mere kraft.

GeforceFX 5600 fra 1.289 kr - Endnu mere kraft .. lidt dyrere igen

Club 3D's ATI Radeon 9500 kort 128MB fordi det MÅSKE kan laves om til et
9700 nemt - koster 1.339 kr hos Compumail.dk (Sapphires 9500 kunne engang
laves om på denne måde men de nye kort kan ikke mere)

Club 3D's ATI Radeon 9700 kort hos Compumail til kun 1799 - Her er man
sikker på at have et kort der kan køre ligeså hurtigt som et 9700 .. fordi
det er et .. men 460kr dyrere end 9500 kortet. Jeg køber snart ny computer
og med mindre jeg ombestemmer mig inden kommer der sådant et kort i.

Fra : Lasse

Dato : 03-06-03 22:58

jeg kan love dig for at et FX5200 ikke er lige så hurtig som et TI4200, har
siddet med begge kort og 4200 scorede 5000 mere i 3dmark01se end FX5200...
det koster jo også kun 600 kr eller sådan noget???

lasse