/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
handler og trusler i ng
Fra : hunuspus


Dato : 02-06-03 22:21

hvad ville i andre gøre i denne situation:

a sælger et mobo til b. b modtager og sælger til c, som konstaterer at
boardet er en model ringere end det som a påstod det var b mailer a at c
kræver kompensation herfor og a sender b 300 kr. a gjorde inden handlen b
opmærksom på at org faktura var/er bortkommet under et flytterod.

2 mdr senere forefår fgl brevveksling (her i aften)

(fra c til a)
Hej a
Har du fundet kvitteringen ?
skal bruge den til garanti rep.
Agp lampen lyser konstant rødt
har kontaktet b men han har nok travlt for tiden og det er jo dig der
har den.
mvh
c

svar fra a til c
jeg har betalt 300 tilbage til b som, jeg kan forstå du har fået, og har
ikke i
> sinde at gøre mere ved denne sag. hvis kortet er gået i stykker er det
bare
> ærgerligt, du har købt en brugt vare, ikke en ny. hvor der handles der
> spildes.- og det kan hverken du eller jeg lave om på.

og fra c til a
> > Skal jeg forstå at det er en hæler vare jeg har med at gøre ? for så må
vi
> > nok finde ud af hvem der spilder
PS
du gav afslag fordi du havde solgt noget der ikke var som du sagde
men, men husk den griner sidst griner bedst

og a til c
Sådanne beskyldninger har jeg overhovedet ingen kommentarer til. Hvis du
vil
> i kontakt med mig fremover, må du bede din advokat skrive til mig, det der
> gider jeg overhovedet ikke høre på.

c til a
det board er ikke så gammelt men det kunne være du skulle tale med DIN
advokat du må da gerne sende den faktura kopi til b. (den faktura der var
lovet var på en ramklods - ikke på noget motherboard)

a til c

> jeg har ikke solgt dig det board, det har b, eftersom jeg havde
linket
> til noget som jeg troede var det board - men åbenbart ikke var - krævede
> b 300 i kompensation hvilket han fik, og dermed ser jeg sagen som
> afsluttet fra min side.
>
> Du henvender dig vel heller ikke til den originale forhandeler af din 12
år
> gamle bmw, som du har købt for 1 mdr siden af en privat, fordi topakningen
> er røget på den ?!?!?
>
> b har solgt dig boardet og hvis der er et problem med det må du
> henvende dig til ham og høre hvad han mener om sagen. Skal jeg betragte
det
> der "griner sidst" (det hedder i øvrigt "ler sidst" som en trussel?!?!
>
> Og hvem der "spilder" på det her?!?!?
>
> Jeg tror du skal til at slappe lidt af med din grimme mund kammerat!

Hvad mener i om det her?????????????? Og hvad ville i selv gøre?






 
 
Christian Buhrkall (03-06-2003)
Kommentar
Fra : Christian Buhrkall


Dato : 03-06-03 01:01

hunuspus wrote:

> hvad ville i andre gøre i denne situation:
>

slappe lidt af, begge to.
Du lægger ret hårdt ud med en noget hoven tone i svaret på c's venlige
henvendelse, og så kører det ellers nedad derfra.

Det mindste du kan gøre, hvis du ikke kan finde fakturaen, er at give ham
købsoplysninger, fulde navn samt købssted, så han kan få tilsendt en kopi fra
dem.
Hvis du ikke vil det så gør det dog selv og få sagen ud af verden på en pæn
ordenlig måde.

At det hele så egentlig burde gå gennem b ser jeg som en detalje. oplysningerne
koster dig jo ikke noget.


Rene Larsen (03-06-2003)
Kommentar
Fra : Rene Larsen


Dato : 03-06-03 12:45

Hallo

(c) spørger pænt efter kvitteringen...

Hva med at du som (a) var medmenneskelig og sende ham oplysninger omkring
dette køb med mobo, så fremt du ikke har kvitteringen så henvis da (c) til
forhandleren af dette mobo med dine oplysninger evt kundenummer osv..

Man kan vel godt behandle andre mennesker pænt selvom han muligvis sviner
dig til med at tro at mobo er en ikke helt "stue ren" model.. så behøver du
ikke synke ned på hans plan. Vis manden at du i det mindste er ærlig det
kommer man længst med...

Med hensyn til mellem manden ja så er det egenligt ham som burde stå for den
egentlige kommunikation. Men det er forståeligt at (c) henvender sig til (a)
hvis at (b) ikke svarer...

Vis at du er mand nok for salget og hjælp (c) med de nødvendige oplysninger.

Tænk: hvis du hjælper han med det samme så hører du formentlig heller ikke
mere fra ham, hvis du ikke hjælper ham så bliver han sikkert sur og bliver
ved med at gøre dit liv træls... masse mails osv...

Hjælp ham og så er den sag ude af verden.

:



Linde (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Linde


Dato : 04-06-03 17:17


"hunuspus" <brugtpc@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3edbbfdb$0$24658$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Agp lampen lyser konstant rødt

Det forstår jeg ikke, siden hvornår her man haft "agp-lamper" på bundkort,
og hvad skal den i givet fald gøre godt for?? Er der monstro ikke tale om
dioden der indikerer om der er strøm på kortet?

Mvh
Linde



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408598
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste