Telia - Langsom SMS??
Fra : Kim Sørensen

Dato : 02-06-03 21:48

Hej, er der andre som har prob. med at sms ved telia er langsom. Tager ca.
6-10 min fra man har sendt til modtageren har fået den.
Har telia Ekspress, har nu testet med 3 andre som også har telia Ekspress,
de har alle samme prob. Det er uanset om man sms fra Telia til andre
udbyder, eller om andre ude fra sms til Telia, så tager det lang tid.
Flere som har opdaget det?

/Kim

Fra : Søren

Dato : 02-06-03 22:01

"Kim Sørensen" <Kim_s_dkFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> de har alle samme prob. Det er uanset om man sms fra Telia til andre
> udbyder, eller om andre ude fra sms til Telia, så tager det lang tid.

Jep jeg har også opdaget det... Ski... irriterende!
Tror de har nogle fejl. Jeg kan heller ikke bruge Wap via gprs pga fejl i
deres system.
Har snakket med dem idag. God service iøvrigt. Jeg blev faktisk
overrasket...

Venligst

Fra : Kim Sørensen

Dato : 02-06-03 22:13

> [...]
> deres system.
> Har snakket med dem idag. God service iøvrigt. Jeg blev faktisk

Ok, hvad sagde de så?

Har lige prøvet at få tilsendt en MMS opsætnings sms fra Telias side af. Den
tager også 5 min om at komme, så noget er der galt. Og det er mega mega
fu... træls. Er jo ikke til at "chatte" med sms på denne måde her..

/Kim

Fra : Fischer

Dato : 03-06-03 07:29

> Har snakket med dem idag. God service iøvrigt. Jeg blev faktisk
> overrasket...

Hvad består den gode service i?

Telias kundeservice har jo bl.a. øgenavnet: "De flinke røvhuller fra Telia".

Netop fordi når man snakker med dem så er de åh så flinke, og "nu skal de
nok sørge for". Men der sker nul og niks!
De kan selvfølgelig have forbedret sig, meeeen .........

*Fischer

Fra : Jochke

Dato : 03-06-03 08:02

Fischer wrote:

> Telias kundeservice har jo bl.a. øgenavnet: "De flinke
> røvhuller fra Telia".

Synes jeg da er synd. For jeg har samme opfattelse som Søren.

> Netop fordi når man snakker med dem så er de åh så
> flinke, og "nu skal de nok sørge for". Men der sker nul
> og niks!
> De kan selvfølgelig have forbedret sig, meeeen .........

Ej de har da gjort ne del for mig. Der var godt nok nogen problemer i
starten men det kompenserede de for ved at give mig kr 200,- taletid gratis.
Min telefon kunne åbenbart ikke modtage opkald, eller ringe ud, men der var
net på og det hele. De kunne ikke finde nogen fejl derinde, men de sendte et
nyt simkort til mig, som jeg havde dagen efter.

--
/Jochke
---------------------

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-06-03 22:26

"Kim Sørensen" <Kim_s_dkFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> de har alle samme prob. Det er uanset om man sms fra Telia til andre
> udbyder, eller om andre ude fra sms til Telia, så tager det lang tid.

Mon ikke det er grundet det der specielle program med fri SMS der har gjort
det? Det kunne man vel ligefrem forudse, hvis de ikke opgraderede deres
udstyr til at klare flere sms´er... Det er vel ikke selve netværket der
belastet af det.. men den server der sender dem afsted?

Fra : Max

Dato : 03-06-03 06:07

> [...]
> udstyr til at klare flere sms´er... Det er vel ikke selve netværket der
> belastet af det.. men den server der sender dem afsted?

Nemlig, nu er det jo et godt salgs argument(fri sms), men det er jo ikke
særlig fedt hvis det ikke virker optimalt

/Max
Som ikke har telia.

Fra : Morten

Dato : 03-06-03 13:43

> [...]
> udstyr til at klare flere sms´er... Det er vel ikke selve netværket der
> belastet af det.. men den server der sender dem afsted?

Naturligvis er det det der giver problemet, men det retfærdiggøre det jo på
ingen måde.

1 kr. hver 6. time døgnet rundt, for at kunne sende beskedder, og aftalen
lyder "fri SMS" så skal det jo også virke... ellers får man ikke den varer
man har betalt for - derfor må Telia jo udbedre fejlen eller erstatte
overfor de kunder der oplever denne gene.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-06-03 14:46

"Morten" <NOSPAM-post@simonsen.mail.dk> wrote in message

> [...]
> man har betalt for - derfor må Telia jo udbedre fejlen eller erstatte
> overfor de kunder der oplever denne gene.

Hvordan vil du kræve erstatning, hvis du sender sms beskeder til en telie
kunde, hvor den er meget forsinket?

Fra : Morten

Dato : 03-06-03 20:51

> Hvordan vil du kræve erstatning, hvis du sender sms beskeder til en telie
> kunde, hvor den er meget forsinket?

Hvordan det rent juridisk skal foregå har jeg ingen viden om ... men det er
da klart at hvis en besked kan være op til 10 minutter forsinket, så lever
servicen ikke op til det den skal, og hvis det er et problem hos samtlige
Telia Express kunder skulle det vel være til at bevise ...

Fra : Max

Dato : 04-06-03 06:20

> [...]
> servicen ikke op til det den skal, og hvis det er et problem hos samtlige
> Telia Express kunder skulle det vel være til at bevise ...

Der er højest sandsynligt taget højde for net/system fejl i kontrakten... =
ingen erstatning...

Ang. ham der havde et sim der ikke virkede, selvfølgelig var de hurtige til
dette, ellers kan han jo ikke bruge nogle penge

/Max

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 03-06-03 02:00

Hehe

Sjovt at de så kalder det for Express - det kunne jeg altså ikke lade være
med at grine lidt af.
Sorry folks.

Steven.

Fra : mette

Dato : 03-06-03 19:28

"Steven Nybo Andersen" <steven@1977privat.dk> wrote in message news:<3edbf2f1$0$13163$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> Hehe
>
> Sjovt at de så kalder det for Express - det kunne jeg altså ikke lade være
> [...]

Har også prøvet Telia - men jeg blev skide træt af deres kundeservice
(hvis man da kan kalde den det!!!!)

Fra : Kim Sørensen

Dato : 03-06-03 21:07

Update.

Har nu tale og smsét med flere telia kunder (sms tager lidt ), og alle har
samme problem, og det er rundt omkring i landet.
Det er specielt galt om aften fra kl 18.00 af og så frem til 22 - 23 stk,
der kan tiden være helt op til 15 min nogen gange. Om natten er der ikke
noget problem og midt på dagen kører det også bare. Så jeg kunne forstille
mig at det nok har noget at gøre med at deres net eller computeren som
håndtere sms er overbelastet, men det må de jo så se at få hurtigt iorden,
da vi jo er nogle som betale fast pris i md, og har fri sms, og det kan man
jo ikke bruge til noget, når det tager så lang tid at aflevere den.

Det med god service.. Hmm. Ved ikke har skrevet 2 mail til telia om dette
problem. Har begge gange fået den standart besked, med at teila takker for
mailen og de henvender sig inden 2 arb. dage. Nej, har ikke hørt noget, og
er over en uge siden..
- Men de arbejde nok ikke hverdag ved telia..

Ringer man der ind, så for man at vide at der Kun er 10 min vente tid. -
Håber så ikke de er time ansat ved telia, da de 10 min som de sagde i
starten blev til 35 min for mig..

Spurgte så, da jeg endelig kom igennem, skulle finde min oplader, da den var
ved at løbe tør, om de vidste hvad der kunne være galt.
- Ville lige sige her, at damen som besvarede, sagde "Velkommen til Telia,
hvad kan jeg hjælpe med", ikke noget navn eller noget. Synes jeg nu godt man
kunne.
Men svaret var:
Det var noget med deres sms central, som ikke kunne klare så mange sms'er.
De var godt klar over problemet - og de ville løse det hurtigst muligt.
Forhåbentlig var det klar i midten af næste uge.

Lige en sidste ting. Når man sidder og venter på at komme igennem til Telia
(hører pause musik) , så læg mærke til den Winows fejl lyd der kommer en
gang i mellem i deres musik.. Den DONG, standart fejl lyd i windows. - Sjov
ting..

/Kim

Fra : J

Dato : 04-06-03 23:45

Det er sgu også sjovt at man ikke kan få GPRS til at virke på en nylig købt
T310 med Xpress - den automatiske opsætning via SMS virker ikke - den siger
noget med forkert APN-nummer!!?? - og Telia skulle iflg. andet indlæg have
erkendt dette problem? (jeg har end ikke fået en bekræftigelse på at Telia
har modtaget min forespørgel desangående æv bæv Telia).
Ligeliedes er Telia hjemmesider da ved at gå helt i knæ!! hvis man er så
helidig så tager det "kun 1 time at tilgå teliamobils hjemmeside hvor
metoden til opsætning af Wap/gprs står beskrevet - æv bæv - Telia suger