Hotel kalofer/bulgarien/Balkan Holidays.??
Fra : OZ9FB

Dato : 02-06-03 21:37

Hej i gruppen.

Vil blot høre om der er nogen som har rejst med det pgl. rejsebureau og
været på det pgl. hotel.

Hvad var/er jeres erfarring.??

Mvh. og go' sommer.!

/Frank

Fra : sune

Dato : 03-06-03 18:39

OZ9FB wrote:
> Hej i gruppen.
>
> Vil blot høre om der er nogen som har rejst med det pgl. rejsebureau
> og været på det pgl. hotel.
>
> Hvad var/er jeres erfarring.??
>
> Mvh. og go' sommer.!
>
> /Frank

Hej Frank

Jeg rejste med Balkan Holidays og boede på Kalofer 14 dage i september
sidste år.
Jeg mener ikke Hotellet er særlig godt, værelserne er meget små og meget
grimme. Personalet er direkte uforskammet, og baren og restaurenten var
konstant løbet tør for varer så man sjældent kunne få det der stod på
kortet.
Det værste var dog morgenmaden, det de samme 2 slags kedelige pålæg hverdag,
meget tørt brød og ingen drikkevarer.
Så vidt jeg husker så er Kalofer et af de billigere hoteller Balkan Holidays
bruger, men jeg vil anbefale at bruge et par hundrede kr mere og få et bedre
hotel.
Til sidst skal det lige siges at det ikke kun var mig der var utilfreds,
alle jeg snakkede var meget utilfreds med standarden og mange snakkede om
at klage.
Selve Balkan Holidays har jeg kun ros til overfor, alt fungerede perfekt og
alt i flyet er gratis, så rejs du trygt med dem.

Hilsen

Sune

Fra : OZ9FB

Dato : 03-06-03 20:36

Hej Sune og tak for dit indlæg.
Puhaaa, det lyder ikke rart, jeg har lige fået ferie i sidste øjeblik og var
"heldig" at få billet til ovenstående.!!!!

Jeg vil gerne ligge en tråd her når jeg kommer hjem vedr. min ferie og
oplevelser vedr. standard osv.

Da jeg ikke tidl. har rejst med det pgl. selvskab, var jeg naturligvis int.

Hvad kan iøvrigt anbefales at købe med hjem dernede fra.??

Ps. Jeg rejser d. 21/6 og er kun dernede i en uge.

/Frank.

Fra : sune

Dato : 03-06-03 22:05

OZ9FB wrote:
> [...]
> naturligvis int.
>
> Hvad kan iøvrigt anbefales at købe med hjem dernede fra.??
>
> Ps. Jeg rejser d. 21/6 og er kun dernede i en uge.

Hej igen Frank

Nå så du har købt billet til Kalofer, så må jeg hellere give dig optimismen
tilbage, selvom der forhåbentlig skal mere end min kommentar til at ødelægge
det.

Så slemt var Kalofer nu heller ikke, vi var der som sagt i 14 dage og på
trods af at hotellet ikke er Sunny Beach bedste så havde vi en god ferie.

bh=Balkan holidays

Problemet var at vi rejste 7-21 sept som var Bh sidste tur derned i 2002 og
vi var meget uheldige med vejret som var meget dårligt i ca 7 dage ud af de
14 hvilket betød at vi skulle opholde os meget på hotellet, og da vi havde 2
småbørn med var det meget svært at få tiden til at gå, og vi opholdte os
meget i lobbyen hvor det alt for tydeligt fremgik af personalet at de bare
ventede på at sæsonen skulle slutte så de kunne få ferie, det kunne også
forklare at både baren og restaurenten var ved at være tømte.
Den sidste aften vi var der festede personalet hele natten over at sæsonen
var slut og det var en af de ting jeg følte var uforskammet, alle gæster
skulle op kl 4 om morgenen og der blev spillet meget højt musik hele natten,
det kunne jeg dog klare men mine børn og mange ældre fik ikke sovet.

En ting der taler for din fordel er at der blev klaget så meget over
hotellet da jeg var der at direktøren for Bh kom derned for at tale med
hoteldirektøren og forklare at det var uacceptabelt som tingene kørte og det
skulle forbedres og jeg ved at bh´s kontrakt med Kalofer skulle
genforhandles her op til sesonen 2003, og at de ting som kunderne var
utilfredse med skulle gøres bedre, og det tror jeg også de er.

Men da du nu rejser i juni skulle vejret jo være i top så du skal nok ikke
opholde dig så meget på hotellet, og som ren overnatning er det ganske ok,
der er da rent og pænt.

Angående køb, så er der nok ikke ret meget at komme efter, tøj, cd, sko er
billig men det er og i meget dårlig kvalitet, og så er det selvfølgelig
kopivarer det hele, 80% af det tøj jeg købte dernede er efter et par ganges
brug gået i syningerne, dog synes deres Levis kopibukser at være i fin
kvalitet og cdérne skulle også virke fint.
Hold dig fra deres parfume tilbud, de er godt nok pakket pænt ind men de har
været åbnet og fortyndet og er ikke noget værd.
Iøvrigt så afvis venligt men bestemt alle tilbud fra sælgerne i boderne, de
er meget påtrængende og får hurtigt sat en eller anden dims på dig og kræver
penge bagefter og det kan være svært at komme væk uden at købe.Har du børn
med så hold dem væk fra de piger der gerne vil binde noget i deres hår, de
kræver en bulgarsk månedsløn for det bagefter (ca 250 kr)

På hotellet lige overfor Kalofer (den anden side af gaden) kan man mod et
mindre beløb gå på nettet, det brugte jeg (desværre) meget pga. det dårlige
vejr, men hvis du har tid og lyst kunne det da være sjovt at få en kommentar
fra dig om hvad du synes, du må gerne skrive direkte til mig, ellers vil jeg
glæde mig til at læse dine kommentare her i gruppen når du kommer hjem.

GOD TUR

Sune

Fra : OZ9FB

Dato : 04-06-03 06:15

Hej Sune og endnu engang tak, også for de optimistiske oplevelser.!

Iflg. B H er hotellet blevet forbedret og efter hvad jeg kan forstå været
ude fra deres katalog i et stykke tid, men er så kommet tilbage med ny
restaurant og swimmingpool.!!

Jeg vil, afhængig af vejret benytte mig af det andet hotels "net adg." og
sende en hilsen hjem om forholdene dernede.!

Du har måske nok undret dig over mit kaldenavn her, (oz9fb) hvilket er mit
radioamatør-call, og jeg er i den forb. meget int. i at se priserne på sådan
udstyr dernede.?

Endnu engang tak for dit indlæg, og på genhør.

Fra : onslow

Dato : 05-06-03 15:53

"OZ9FB" <oz9fb@hotmail.com> wrote in message news:<3edd806e$0$13261$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

> Du har måske nok undret dig over mit kaldenavn her, (oz9fb) hvilket er mit
> radioamatør-call, og jeg er i den forb. meget int. i at se priserne på sådan
> udstyr dernede.?

Hej Frank

Der er ingen udbud at den slags udstyr dernede, allerhøjst
legetøjsWalkier som de til og med forlanger ublu priser for! Faktisk
er der ikke ret meget det kan betale sig at åbne tegnebogen for,
bortset fra de daglige fornødenheder. At spise og drikke på
cafe/spisesteder er extrem billigt og stranden og vandet er i
særklasse. Og så husk! penge veksles i bank eller på hotellet, aldrig
på gaden!(jeg taler desværre af erfaring).
go`tur.
mvh
Jan.S.Kristensen (oz1iil)
Hanstholm