Hvad er det firewallen fanger
Fra : TDN

Dato : 02-06-03 21:13

Hej !

Min Firewall fanger denne hele tiden:

Application NT-kerne og -system has been blocked, File name is ntoskrnl.exe

Hvad er det, er det Windows der snakker eller hvad, nogen bud..

På forhånd tak

Mvh
Thomas

Fra : Allan Olesen

Dato : 03-06-03 06:26

"TDN" <thomas.d.nielsen@REMOVETHISstofanet.dk> wrote:

>Application NT-kerne og -system has been blocked, File name is ntoskrnl.exe

Hvis det er den eneste information, du kan vriste ud, burde du
skrotte din firewall. Som minimum boer du kunne forlange
oplysning om protokol (som regel ICMP, UDP eller TCP), evt.
portnumre, samt ip-adressen paa maskinen i den anden ende. Uden
disse oplysninger ender man i det rene gaetteri.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 03-06-03 07:09

Allan Olesen wrote:

> [...]
> portnumre, samt ip-adressen paa maskinen i den anden ende. Uden
> disse oplysninger ender man i det rene gaetteri.

Jeg er fuldstændig enig. Desuden skal den også lige fortælle, om
det er indgående eller udgående pakker. (Og personligt mener jeg
den slags meldinger hører til i en log, de skal ikke smides i
hovedet på brugeren, som nogle firewalls gør.)

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 03-06-03 10:08

"Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den slags meldinger hører til i en log, de skal ikke smides i
> hovedet på brugeren, som nogle firewalls gør.)

Det er vist desværre nogen softwareproducenters måde at sælge personlige
firewalls på - for hvem gider have en firewall der ikke laver noget? ;)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Leo.E

Dato : 03-06-03 21:02

"TDN" <thomas.d.nielsen@REMOVETHISstofanet.dk> wrote in message news:<3edbaf4c$0$15296$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...
> Hej !
>
> Min Firewall fanger denne hele tiden:
>
> Application NT-kerne og -system has been blocked, File name is ntoskrnl.exe
Hardware finder
Hver gang du starter din Windows 2000 computer vil hardware finderen
skrive hardware konfigurations data i Registry. Disse data inkluderer
en liste over den hardware opdaget i systemet. Hardware opdages af
hardware finderen i Windows 2000 (Ntdetect.com) og Windows 2000 kærnen
(Ntoskrnl.exe). Læs mere her.Windows 2000 kærnen
Under opstart vil kærnen i Windows 2000 hente ud information fra
Registry, som f.eks. hvilke drivere der skal læses ind og i hvilken
rækkefølge de skal lastes. Ntoskrnl.exe programmet sender også
information om sig selv (som f.eks. dens version nr.) til Registry.

Det er måske en hjælp det her, mit forslag til en Firewall er Zone
Alarm,
der skal du kun give lov eller ikke lov,én gang.
Hilsen: Leo