Yamaha BS'S NG
Fra : light

Dato : 02-06-03 20:25

Hej gruppe

Jeg har et problem med ovenstående 45 knallert som jeg købte brugt for en
måneds tid siden. Den er fra '96. Gutten jeg købte den af havde ikke kørt
på den i et år så den krævede en del renovering.
Bla. havde han monteret et 70 ccm Polloni tun som jeg nu har pillet af
(konen skulle også kunne håndtere den :D) men jeg har dog ladet
udstødningen og varioen sidde.
Problemet er nu at den går ca. 55-58 km/t uden problemer ved ca. halv gas
(mindst når den er kold), men hvis jeg giver mere gas kommer der en
nærmest knasende eller ringlende lyd. (Hvis i lytter godt efter kan i måske
høre det :D, jeg ved godt at det er svært at diagnosticere ud fra en
beskrivelse af en lyd)
Samtidig kan man mærke at den gør modstand mod flere omdrejninger. Op ad
bakke eller i modvind trækker den helt igennem ved fuld gas.

Umiddelbart har jeg mistanke til varioen (selv om den kun er ca. 4 mdr
gammel) eller måske indsugnings-membranen.

Nogen der har erfaringer eller gode idéer, inden jeg skiller den ad igen?

Hilsen Johnny

Fra : light

Dato : 03-06-03 19:14

Hej, det er selvfølgelig en BW'S NG.

Bortset fra det har jeg lige prøvet at give den en større dyse, uden
resultat.
Symptomerne var jo ellers gode nok, men lyden var forkert.

Nogen der ved hvad størrelse dyse der sidder originalt i sådan en DelOrto
fætter?

Johnny

Fra : light

Dato : 04-06-03 20:28

Pillede varioen af i dag og fandt 6 stk. 2 kantede ruller. Surt. De har
garanteret ikke kørt mere end 3000 km og er allerede lidt mere end slidt op.
Heldigvis havde jeg fået den gamle vario med, den har sikkert gået 12-14000
men ruller og skåle så faktisk pæne ud, så den røg på i stedet.
Hvilken fornøjelse endelig at få lov til at køre ordentligt. Lidt sløv i
optrækket men lige over 75 kmt på flad vej, efter speedometeret. (Jeg smed
også lige den karburator fra tunet på igen).

Nogen der ved hvorfor den Polloni vario har kantet rullerne så hurtigt?
Var knallerten tunet for hårdt eller hvad, det er jo kun rullerne der er
færdige, skålene ser næsten nye ud?
Eller med andre ord, er der ide i at købe nye ruller til den, eller bliver
de også bare gnavet af?

Fra : kion

Dato : 05-06-03 20:35

ja tun slider på ruller.. men hvis har kørt med 2 på den og så oso har tun
på så slider det helt vildt...