Nystøbt beton
Fra : Ole Axelsen

Dato : 02-06-03 13:09

Jeg har lavet et nyt vandfald i mit havebassin, støbt i beton ovenpå
plastic-dugen. Hvor længe skal der mon gå inden jeg kan lukke vand på? Jeg
ved, at beton har en hærdningstid på ca 27 døgn, men dette skal jo ikke
holde til så meget.

Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : HHIST

Dato : 02-06-03 15:40

Når overfladen er tør har betonen kun godt af at blive dækket af vand. Det
hindrer for hurtig udtørring og sænker temperaturen i betonen så hærdningen
ikke går for hurtigt, hvis eden gør det bliver der svindrevner.
Så dagen efter støbning.
mvh Finn

Fra : Ole Axelsen

Dato : 03-06-03 06:21

HHIST wrote:
> [...]
> vand. Det hindrer for hurtig udtørring og sænker temperaturen i
> betonen så hærdningen ikke går for hurtigt, hvis eden gør det bliver

Tak for det. Jeg lukker vand på i dag og venter med at starte pumpen til
vandfaldet.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.