E-Mail
webnoob 5265
Hjææælp - incredimail og antivirus
Fra : trold

Dato : 02-06-03 11:27

.... jeg bruger postprogrammet "Incredimail" - mit problem er bare
at jeg ikke kan finde et virusprogram der skanner posten når den
hentes og ikke når den har lagt sig i postkassen ...ved fx. Panda er
man fx. nød til at vente med at fange viruset indtil man laver en full
skan af HD .... Ikke RET SEJT :-/

På forhånd mange tak
claus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-06-03 14:30

trold <asd@asd.com> skrev :

> [...]
>hentes og ikke når den har lagt sig i postkassen ...ved fx. Panda er
>man fx. nød til at vente med at fange viruset indtil man laver en full

Kan ikke hjælpe dig, da jeg ikke kender det pågældende
mailprogram.

Men jeg kunne aldrig drømme om at lade min mails virusscanne før
de bliver lagt i min inbox.

Alle filer som kommer fra nogen jeg ikke kender og kan være
potentielt farlige bliver slettet uden videre.

Andre som jeg godt vil se, hvad er scanner jeg så før jeg åbner
dem.

Kan dit virusprogram ikke scanne enkelte filer, f.eks. ved
højreklik?
Så er det da en alvorlig mangel ved dit virusprogram.
--
Knud

Fra : trold

Dato : 02-06-03 14:55

On Mon, 02 Jun 2003 15:30:18 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>trold <asd@asd.com> skrev :

[klip]
>Kan dit virusprogram ikke scanne enkelte filer, f.eks. ved
>højreklik?
>Så er det da en alvorlig mangel ved dit virusprogram.
[klip]

Jo, det kan det såmænd godt ... men jeg er mest tryg ved at få dem
skannet før de rammer HD'en - at sætte et "KILL-filter" op til ukendte
sendere - syntes jeg er lidt meget voldsomt .. og besværligt
....eftersom jeg har en del forældre til at skrive til mig ... både fra
deres hjem og deres arbejde + kolleger. At sætte alle disse adresser i
en "safe" list er MEGET omfangsrigt

Men ellers et sikkert bud

PS: grunden til at jeg er glad for Incredimail er at den ikke bruger
"WAB" filen til at gemme adresser i ...og derfor kan meget utøj ikke
komme videre

MVH
Claus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-06-03 16:24

trold <asd@asd.com> skrev :

>Jo, det kan det såmænd godt ... men jeg er mest tryg ved at få dem
>skannet før de rammer HD'en - at sætte et "KILL-filter" op til ukendte
>sendere - syntes jeg er lidt meget voldsomt

Jeg snakker ikke om killfilter, men blot sletning af mails.
--
Knud

Fra : trold

Dato : 02-06-03 23:22

On Mon, 02 Jun 2003 17:23:40 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>trold <asd@asd.com> skrev :
[klip]
>Jeg snakker ikke om killfilter, men blot sletning af mails.
[klip]

Ok ... så er jeg med ... men jeg prøver lige Norton ...Det kunne jo
være ?? håber jeg

Jeg takker for de gode forslag ..og vender grædende tilbage hvis intet
virker ...

MVH
Claus

Fra : Per H

Dato : 02-06-03 15:11

On Mon, 02 Jun 2003 12:26:52 +0200, trold <asd@asd.com> skrev:

> .... jeg bruger postprogrammet "Incredimail" - mit problem er bare
kan Norton ikke klare det.?

jeg bruger også Incredimail en gang imellem, og det bliver tjekket
for virus.

Undrer mig bare lidt over hvorfor du benytter det prg. når du har
forte agent. som er en del hurtigere.

Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

Fra : jfm

Dato : 02-06-03 18:39

"trold" <asd@asd.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hentes og ikke når den har lagt sig i postkassen ...ved fx. Panda er
> man fx. nød til at vente med at fange viruset indtil man laver en full

Hvis du vil have et godt mail-program som muligvis kan køre sammen med
Panda, så vil jeg anbefale den nye Mozilla (Netscape), der også fås i en
dansk udgave nu. Den kan hentes på nettet og fylder ca. 13 MB. Norton har
ikke problemer med at scanne i Mozilla, så mon ikke Panda også virker her.
Mozilla 1.3 DK-version kan downloades på:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla/l10n/lang/moz1.3/mozilla-win32-1.3-daDK-installer.exe

JFM