Fal § 20
Fra : Inger & Søren Sturm

Dato : 02-06-03 10:03

Hej NG!

Jeg sidder netop og læser til eksamen i forsikringsret. Angående
forsikringsaftalelovens § 20: Er der nogen, der ved, om selvforskyldt
beruselse KUN omfatter beruselse af alkohol, eller også andre rusmidler?
Jeg tænkte på situationen, hvor nogen kommer "noget" i ens drink, uden man
opdager det. Hvis man så bliver ekstremt påvirket, er det så beruselse, der
ikke er selvforskyldt?

Tak for hjælpen.

Mvh Inger.

Fra : Peter G C

Dato : 02-06-03 10:11

"Inger & Søren Sturm" <sturm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opdager det. Hvis man så bliver ekstremt påvirket, er det så beruselse,

I selvforskyldt ligger jo, at der skal være en form for forsæt eller i hvert
fald uagtsomhed.

Husker du sagen med hostesaften?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Inger & Søren Sturm

Dato : 02-06-03 10:26

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> [...]
> der
>
> I selvforskyldt ligger jo, at der skal være en form for forsæt eller i

Øh... Nej!?

Fra : Peter G C

Dato : 02-06-03 10:59

"Inger & Søren Sturm" <sturm@mail.dk> skrev i en meddelelse